تاریخ انتشار: 1402/11/10 14:01
کد خبر: 1266689

ازبکستان حریف قطر در یک چهارم نهایی شد

تیم فوتبال ازبکستان با برتری در برابر تایلند به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.
ازبکستان حریف قطر در یک چهارم نهایی شد

تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و تایلند در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از ساعت ۱۵ در ورزشگاه الجنوب و با قضاوت محمد بن نصرالدین رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه ۲ بر یک به سود ازبکستان به پایان رسید.

ترکیب تیم ملی تایلند: خمال، تیراتون بونماتان، پانسا همویبون، دولاه، میکلسون، پامفان (۸۲- آئوترا)، یوین (۸۲- چاماراتسامی)، چارونراتاناپیروم (۴۵- ساراچت)، وراچیت کانیستریپامن (۴۵- موئنتا)، فومیچنتورک (۷۵-پ رومیسکرئائو) و جایدد

ترکیب تیم ملی ازبکستان: اوتکر یوسوپف، خوسانف، اشمورادوف، رستمجون آشورماتوف، سایفیف، اوستون اورونوف (۶۷- خوژیمات ارکینوف)، خلمتوف، عزیزبک تورگونبائف (۸۱- عبالرحیماتوف)، جلال الدین ماشاریپوف (۸۱- جمشید اسکندروف)، اودیلون خامروبکوف و فیض الایف (۹۰- بولتابوئف)

ازبکستان حریف میزبان در یک چهارم نهایی شد

شروع خوب ازبکستان

بازیکنان ازبکستان بازی را بهتر از همتایان تایلندی خود آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی بازی چندین موقعیت روی دروازه تایلند خلق کردند اما مدافعان تایلند هر بار بازیکنان ازبکستان را در به ثمر رساندن گل ناکام گذاشتند.

در دقیقه ۶ بازیکنان تایلند ضد حمله را به وسیله «یوین» ترتیب دادند اما این بازیکن در نزدیکی‌های محوطه جریمه و در مواجه با مدافع ازبکستان توپ را لو داد.

فرصت سوزی گزینه استقلالی ازبکستان

در دقیقه ۱۸ بازیکنان ازبکستان بار دیگر فرصت گلزنی داشتند اما این بار «اوستون اورونوف» که مورد توجه باشگاه استقلال هم قرار گرفته در مصافی تک به تک با دروازه بان تایلند با بی دقتی توپ را به بیرون زد تا جدی ترین موقعیت گل ازبکستان در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی از بین برود.

چند دقیقه پس از فرصت سوزی اورونوف، جلال الدین ماشاریپوف صاحب توپ شد و از بیرون محوطه جریمه به سمت دروازه تایلند شوت زد که خمال دروازه بان این تیم به خوبی آن را مهار و راهی کرنر کرد.

ازبکستان حریف میزبان در یک چهارم نهایی شد

خوشحالی پس از گل عزیزبک تورگوئبائف

گل زیبای ازبکستان توسط «عزیزبک تورگونبائف»

حملات ازبکستان روی دروازه تایلند ادامه داشت و در دقیقه ۳۶ روی همکاری دو هافبک این تیم نخستین گل بازی به ثمر رسید. در حالی که توپ در اختیار خلمتوف بود او با پاسی از بیرون محوطه جریمه عزیزبک تورگونبائف را صاحب توپ کرد و این بازیکن با کنترل زیبای توپ آن را از بین دو پای دروازه بان تایلند وارد دروازه کرد تا در نیمه اول ازبکستانی‌ها با پیروزی به رختکن بروند.

شروع نیمه دوم با توپ ربایی بازیکن تایلند

بازیکنان تایلند برای جبران گل خورده نیمه دوم را بهتر از ازبکستان آغاز کردند و در دقیقه ۴۶ ساراچت روی اشتباه بازیکن ازبکستان صاحب توپ شد اما ضربه این بازیکن توسط مدافعان ازبکستان دفع شد.

ازبکستان حریف میزبان در یک چهارم نهایی شد

خوشحالی گل ساراچت بازیکن تایلند

تعویض طلایی ماساتادا ایشیی گل تساوی را برای تایلند به ارمغان آورد

بازیکنان تایلند حملات زیادی را برای رسیدن به گل در این بازی خلق کردند و در دقیقه ۵۸ ساراچت در یک رفت و برگشت با جایدد از بیرون محوطه جریمه و با شوتی فنی توانست گل تساوی را به زیبایی برای تایلند به ثمر برساند تا حساب کار یک بر یک شود. ساراچت در نیمه دوم به ترکیب تایلند اضافه شد و تعویض طلایی ماساتادا ایشیی سرمربی این تیم لقب گرفت.

ازبکستان حریف میزبان در یک چهارم نهایی شد

خوشحالی پس از گل فیض الایف

فیض الایف خوشحالی تایلندی را ناکام گذاشت

پس از دریافت گل تساوی توسط تایلند بازیکنان ازبکستان به سمت دروازه تایلند حمله ور شدند و فیض الایف از بیرون محوطه جریمه و با شوتی دقیق توپ را به گوشه دروازه تایلند رساند و گل برتری را برای ازبکستان به ثمر رساند.

با کسب این پیروزی ازبکستان حریف قطر در مرحله یک چهارم نهایی شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/qekzdj

آخرین اخبار