تاریخ انتشار: 1403/01/08 06:02
کد خبر: 1271847

جای قلعه‌نویی بودم به حسینی بازی نمی دادم/ بازیکن ۲۴ ساله را به زمین می فرستند، اسمش را هم جوان‌گرایی می گذارند!

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: کار استقلالی‌ها خنده‌دار بود اما قلعه‌نویی گذشت کرد و به حسینی بازی داد.
جای قلعه‌نویی بودم به حسینی بازی نمی دادم/ بازیکن ۲۴ ساله را به زمین می فرستند، اسمش را هم جوان‌گرایی می گذارند!

علی اصغر مدیرروستا در گفت و گویی، درمورد برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ترکمنستان، اظهار داشت:

*شرایط زمین چمن مصنوعی ورزشگاه به حدی بد بود که اصلا نمی‌توان از لحاظ فنی درمورد این بازی حرف زد اما همین که تیم ما توانست سه امتیاز بازی را به دست آورده و دروازه‌اش را بسته نگه دارد تا به مرحله بعدی صعود کند، خوب بود.

*هرچند زور ترکمنستان به ما نمی‌رسید اما به دنبال ارائه فوتبال اصولی بود زیرا تحت هر شرایطی بازی‌سازی را از دروازه‌بان خودش شروع می‌کرد. آنها می‌خواهند در سال‌های آینده حرف برای گفتن داشته باشند. ترکمنستان در تهران هم فوتبال تک ضرب خوبی بازی می‌کرد اما زورش نمی‌رسید. هرچند با این وضعیت از اصول خود عدول نکرده و تحت فشار هم کارشان را انجام می‌دادند.

*همان گونه که خود قلعه‌نویی گفت او قصد دارد با شیب ملایم از جوانان استفاده کند. در همین ۲ بازی هم نفراتی مثل حزباوی، قربانی و آزادی اولین بازی ملی خود را انجام دادند اما این شیب خیلی ملایم است و امیدواریم در آینده تندتر شود. البته این جوانان در بازی‌هایی محک می‌خورند که سطح حریف به ما نزدیک‌تر باشد. به هر جهت باید جوانگرایی کنیم اما یک نکته هم وجود دارد. در فوتبال روز اروپا سن بازیکن جوان به ۱۶ یا ۱۷ سال رسیده است. اینکه ما از بازیکن ۲۴-۲۳ ساله‌ای که تاکنون در تیم ملی بازی نکرده استفاده کنیم و اسمش را جوان‌گرایی بگذاریم درست نیست. این موضوع هم به کادرفنی تیم ملی ارتباط زیادی ندارد. متاسفانه فوتبال ما رو به افول است و باید برای جبران این ضعف بزرگ برنامه‌ریزی و فکری اساسی کنیم.

*به حدی در فوتبال ما فساد و زد و بند وجود دارد که سرچشمه‌اش در حال خالی شدن است. خیلی خوب است که مجید جلالی به عنوان رئیس کمیته فنی و مسئول توسعه و پیشرفت فوتبال ایران می‌خواهد کار را از پایه‌ها شروع کند اما در فوتبال فاسد ما باید از بالا به پایین آمد. اینگونه می‌توان توسعه فوتبال را عملی کرد.

*باید از خود فدراسیون پاکسازی را انجام داد تا در عمل فوتبال را توسعه داده و این کار را در تیم‌های پایه هم اجرا کنند. در غیر این صورت همه این مسائل شعار می‌شود زیرا فعالیت شرط‌بندها، دلال‌ها و .... سبب کشیده شدن ترمز فوتبال می‌شود. با حذف این دسته از آدم‌ها می‌توانیم استعدادیاب‌ها و افراد سالم را بالای سر تیم‌های پایه بگذاریم. در آن صورت خواهید دید چه قدر بازیکن ۱۸-۱۷ ساله باکیفیت تحویل می‌گیریم.

*درمورد بیانیه باشگاه استقلال و درخواست از امیر قلعه‌نویی برای استفاده از بازیکنان این‌ تیم پیش از دیدار با ترکمنستان، باید بگویم این کار بسیار ناشیانه و اشتباه بود. امیر قلعه‌نویی گذشت کرد اما اگر جایش بودم به خاطر این اقدام به سید حسین حسینی بازی نمی‌دادم. مگر می‌شود یک باشگاه بیانیه بدهد و بگوید باید از بازیکن ما استفاده کنید. این کار خیلی خنده‌دار و دور از اصول حرفه‌ای بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/zb7q9a

آخرین اخبار