تاریخ انتشار: 1402/11/13 08:53
کد خبر: 1266820

نگاه به روزبه از زاویه دیگر/آمار قابل توجه ستاره ملی پوش استقلال

مدافع میانی تیم ملی ایران با تغییر پست در جام ملت‌های آسیا به میدان رفت.
نگاه به روزبه از زاویه دیگر/آمار قابل توجه  ستاره ملی پوش استقلال

به گزارش فرتاک ورزشی

روزبه چشمی در دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مقابل هنگ‌کنگ به‌عنوان هافبک دفاعی به میدان رفت که نمایش موثری داشت و در همین بازی پس از اینکه سید مجید حسینی به دلیل آسیب‌دیدگی از زمین بیرون رفت، در پست دفاع میانی به کار گرفته شد و در ثبت کلین‌شیت تیم ملی نقش مؤثری داشت و در بازی گذشته برابر سوریه هم دوباره در همین پست به زمین رفت.

روزبه چشمی که علی‌رغم تخصص در پست هافبک دفاعی، برای استقلال و تیم ملی در دفاع میانی بارها به میدان رفته و قهرمانی با آبی پوشان در لیگ برتر را هم با بازی در همین پست تجربه کرده، در شرایطی همراه تیم ایران به جام ملت‌های آسیا رفت که امیر قلعه‌نویی بیشتر روی پست هافبک دفاعی روی او نظر داشت تا دفاع میانی، اما مصدومیت سید مجید حسینی و محرومیت محمدحسین کنعانی‌زادگان کاری کرد تا مقابل سوریه در این بخش به کار گرفته شود.

چشمی که در جام جهانی 2018 یکی از دو مدافع میانی تیم ملی ایران در جریان پیروزی تاریخی مقابل مراکش بود و در جام جهانی 2022 هم دو بار برابر انگلیس و ولز به میدان رفت و یک گل زد، در شرایطی دومین بازی در جام ملت‌های 2023 را تجربه کرد که حضور 120 دقیقه‌ای در خط دفاعی تیم ملی داشت.

روزبه با وجود برخی انتقادها نسبت به عملکردش در بازی گذشته مقابل سوریه، اما در همین مسابقه آمار جالب توجهی به ثبت رساند و توانست 77 پاس با دقت 88 درصدی داشته باشد، در چهار نبرد هوایی به برتری برسد، دو پاس بلند صحیح ثبت کند و 83 لمس توپ برای او ثبت شود تا نشان بدهد در همین دیدار هم موثر بوده است.

چشمی که علاوه بر تجربه دو جام جهانی، در جام ملت‌های آسیا 2019 هم در جریان سه پیروزی مقابل عراق، عمان و چین به میدان رفت، به دلیل کمبود مدافع میانی در دیدار مقابل سوریه در همین پست استفاده شد ولی بعید نیست دوباره به خط میانی برگردد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/wkq7xd

آخرین اخبار