تاریخ انتشار: 1399/12/14 19:37
کد خبر: 43577

اختصاصی/ برزیل پر افت و خیز!/ تیم پورموسوی نباید تک محور باشد

نفت آبادان در هفته دوم از دور برگشت لیگ برتر میزبان پرسپولیس است که شاگردان پورموسوی اگر نتوانند از این مسابقه امتیاز بگیرند، کم کم به جمع تیم هایی می پیوندند که برای بقا یا تک رقمی شدن تلاش می کنند.
اختصاصی/ برزیل پر افت و خیز!/ تیم پورموسوی نباید تک محور باشد

نماینده آبادان یکی از تیم های پر افت و خیز لیگ بیستم است که حتی به صدر جدول هم رسید ولی این بالا و پایین شدن باعث شد خیلی زود صدر را از دست بدهد و به میانه های جدول سقوط کند. حال اینکه چرا برزیل ایران خیلی زود دچار افت شد و از صدر جدول فاصله گرفت، بخشی از آن به تک محور بودن و، وابستگی به طالب ریکانی است که هر بازی که این هافبک گلزن سرحال نبود، نفت هم نتوانست بازی خودش را انجام دهد و امتیازات لازم را بگیرد. معمولا هر تیمی که وابسته به یک یا دو بازیکن باشد، در بازی هایی که این بازیکنان محوری افت کنند یا مهار شوند کل تیم دچار مشکل می شود و به بن بست می خورد.  الان نفتی ها این مشکل را پیدا کرده اند و افت کاپیتان محوری باعث شده نماینده آبادان، امتیازات زیادی را از دست بدهد. یکی دیگر از محاسنات نفت، امتیاز ندادن در آبادان بود که این شکست ناپذیری هم در بازی های خانگی مقابل سپاهان شکسته شد و پورموسوی و شاگردانش نتوانستند به نباختن در خانه ادامه دهند و سه امتیاز را نیز اینگونه از دست دادند تا تیم پورموسوی در خانه هم بازنده شوند.

 حال نفت در هفته هفدهم میزبان صدرنشین لیگ است که همه امید هواداران و کادر فنی به این مسابقه حساس خانگی دوخته شده که با شکست پرسپولیس هم به جایگاه قبلی نزدیک تر شوند و هم روحیه لازم را بگیرند تا شاید از بحران سراشیبی رهایی پیدا کنند. این تیم هفته گذشته مقابل پیکان با دو گل شکست خورده که درصورت‌ باخت به پرسپولیس قطعا وارد بحران اساسی خواهند شد. بهترین فرصت برای نفت همین بازی بزرگ است که وقتی تیمی بتواند در شرایط افت، از تیم صدرنشین امتیازات کامل را بگیرد، قطعا از بحران خارج می شود و به لیگ برمی گردد. اگر نتیجه غیر از این شود، نفت هم مشکلاتش چند برابر می شود و خود به خود به سمت حواشی و داستان هایی می رود که همه به فکر تغییرات کادر فنی می افتند. تغییراتی که چند سالی است در لیگ برتر رخنه کرده و دلالان تا می بینند، یک تیم چند بازی امتیاز نمی گیرد، دنبال غالب کردن مربیان شان به باشگاه ها می شوند! این یک معظل بزرگیست که گریبان فوتبال ایران را گرفته و به سمت باشگاه‌ های عربی سوق داده تا جای آنها را بگیرند! در هر حال پورموسوی باید از این مسابقه دست خالی بیرون نیاید و هر زودتر به همان تیمی تبدیل شود که حداقل در خانه به هیچ تیم حتی یک امتیاز هم نمی داد، چه برسد که سه امتاز بدهد.

به قلم علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2addzk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ذوب‌آهن مهمان نایب‌قهرمان آسیا شد

خوشه طلایی ساوه به مصاف پرسپولیس می‌رود
اختصاصی/در دیداری تدارکاتی؛