تاریخ انتشار: 1397/09/25 13:41
پیش درآمدی بر دیدار حساس و خاص
کد خبر: 117560

لیورپول-منچستریونایتد؛ آیا کلوپ طلسم نبردن شیاطین سرخ در جهنم‌ آنفیلد را می شکند؟

درهفته هفدهم لیگ برتر فوتبال جزیره دو تیم مطرح فوتبال انگلیس لیورپول و منچستریونایتد در ورزشگاه آنفیلد در ساعت۰ ۳ /۱۹ به وقت ایران. به مصاف هم می روند.
 لیورپول-منچستریونایتد؛ آیا کلوپ طلسم نبردن شیاطین سرخ در جهنم‌ آنفیلد را می شکند؟

امین یزدانی؛ هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال جزیره در حالی امشب برگزار می گردد که شاهد یک دیدار حساس و فوق العاده مهیج بین تیم های لیورپول و منچستریونایتد خواهیم بود،مسابقه ای که امشب در ورزشگاه آنفیلد و در ساعت۰ ۳ /۱۹ به وقت ایران برگزار می شود.

تقابل و جدال لیورپول و من یونایتد همواره حال و هوای دیگری را درفضای فوتبالی انگلستان ایجاد می کند.دشمنی ازنوع فوتبالی این دوتیم، از روزگاران قدیم به یادگار مانده است ،از دوران سرمت باسبی و بیل شنکلی،معماران اصلی منچستریونایتد و لیورپول، دوتیم پرافتخار فوتبال جزیره.کری خوانی های هواداران این دوتیم همیشه باجاذبه های ویژه ای همراه بوده است‌ که درسروده های هواداران این دوتیم به وضوح شنیدنی است.

کلوپ از زمانی که روی نیمکت لیورپول نشسته است،هنوز نتوانسته شیاطین سرخ را ببرد که با توجه به شرایط سخت ودشوار و حواشی اطراف منچستر و زیرفشار قرار گرفتن ژوزه این روزهای یونایتد،بهترین فرصت برای شکستن این طلسم لعنتی است.اما جدال این دوتیم را جدول رده بندی تعیین نکرده و نمی کند.

کلوپ با مدل ۳-۳-۴،سیستم پایه مورد علاقه اش وارد زمین می شود، همراه با گگن پرسینگ معروفش.خفه کردن ژوزه دریک سوم دفاعی اش و حداکثر درنیمه زمین یونایتد،پشت بندش حملات سریع  و آنگاه مثلث مخوف ص،ف،م.پشتیانی خط میانی سه نفره اش و اضافه شدن دو مدافع کناری،که از ملزومات کانترپرس کلوپ در محاصره مورینیو و شیاطین سرخش می باشد.

ازطرفی سبک کلوپ،  همان شیوه ای است که ژوزه می پسندد.دفاع فشرده،متراکم و چند لایه ،بسته و ضدحملات مهلک.آیا کانترس پرس کلوپ می تواند،همان فاکتوری که دراین تاکتیک (کانترپرس نوعی پرس است که به آن ضد ،ضد حمله گفته می شود و تیمی که از آن استفاده می کند، فرصت دارد در۵ ثانیه توپ را در یک سوم هجومی اش ازحریف باز پس بگیرد و به نیروی جسمانی فوق العاده ای نیاز دارد )نهفته را زنده نگه دارد و ضدحملات ژوزه را درنطفه خفه کند؟

ژوزه احتمالا از مدل ۱_۲_۳_۴استفاده خواهد کرد تا بتواند میانه زمین را از کلوپ ببرد و بازی را کنترل و سپس اداره کند.ژوزه به جز ضدحملات،نیم نگاهی به شروع مجددها دارد.پاشنه آشیل کلوپ با فن دایک و آلیسون بکر به نقطه قوت او بدل شده است.قرمزهای لیورپول با اختلاف ۱۶ امتیاز نسبت به قرمزهای منچستر ،برصدر جدول تکیه زده اند.اما پیروزی دراین دیدار حلاوتی دگر دارد.کلوپ در اوج محبوبیت است و آقای خاص شدیدا زیرفشار و نفرت هواداران سرخ شهر منچستر.چنانچه ژوزه دراین دیدار سنتی و نفس گیر که به دربی فوتبال جزیره مشهور است، مغلوب شود،تبعات جبران ناپذیری گریبانش را خواهدگرفت.همه ازشکل وسیاق بازی من یونایتد گله دارند و هنوز دوران پسا فرگوسن ادامه دارد.فلسفه و سبک بازی منچستر سرخ با تفکرات ژوزه همخوانی ندارد و هرچه ستاره هم مانند الکسیس،پوگبا،لوکاکو،فرد،ووو ...جذب می کنند، زیر تفکرات و اندیشه های مورینیو دفن می شوند.آیا دوران آقای خاص درفوتبال جزیره به سر آمده است؟

درترکیب احتمالی لیورپول:آلیسون بکر/فن دایک،لاورن،میلنر،رابرتسون/هندرسون،کیتا،واینالدوم/محمد صلاح،فرمینو، سادیو مانه/حضور خواهند داشت. استفاده معکوس کلوپ از صلاح و مانه در دو سمت چپ و راست خط حمله و زدن به داخل این دو بازیکن تکنیکی و سرعتی که باتحرک، فضاسازی و جابجایی فرمینو همراه است، هرخط دفاعی را به چالش می کشد.اما این مثلث ترسناک تاکنون مقابل منچستر یونایتد نه تنها گلی به ثمر نرسانده اند، بلکه در دادن پاس گل نیز ناتوان بوده اند.آیا ژوزه مورینیو ، اشلی یونگ را همانند فصل گذشته مامور مهار صلاح خواهد کرد تا از او یک بیکاره بسازد؟خواهیم دید.

دخیا/اسمالینگ،جونز(بایی)،والنسیا،اشلی یانگ/ماتیچ،هررا،فلینی/لینگارد(مارسیال)،راشفورد/لوکاکو/ترکیب اولیه شیاطین سرخ را شکل می دهند.اتکینسون داور معروف انگلیسی، این دیدار را قضاوت خواهد کرد..

این دیدار قطعا دارای نکات بسیار زیاد آموزشی و بار فنی بالایی خواهد بود که مربیان جوان و با انگیزه می توانند با نگاهی ریزبین وتیزبین پی به آنها ببرند تا در مسیر دانش افزایی از آنها استفاده کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l86w8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شاهکار دیگری از صدا و سیما؛ بازی بزرگ پخش نمی‌شود!