تاریخ انتشار: 1395/10/15 22:20
کد خبر: 238089

پیش بازی تاتنهام آسپرز وچلسی/ آیا پوچیتینو ،نوار پیروزی های کونته را پاره می کند؟

دیدار تیم ها تاتنهام و چلسی از هفته بیستم لیگ برتر جزیره تا ساعاتی دیگر برگزار خواهد شد تا سرنوشت دیدار 157 آنها مشخص شود.
پیش بازی تاتنهام آسپرز وچلسی/ آیا پوچیتینو ،نوار پیروزی های کونته را پاره می کند؟

امشب واز ساعت 23:30به وقت ایران و در هفته ی بیستم لیگ برتر فوتبال جزیره، تاتنهام آسپرز ،تیم رده چهارمی لیگ برتر که با دوپیروزی مشابه ۴-۱مقابل واتفورد وساوتهمپتون،از روحیه ی مضاعفی برخوردار است در ورزشگاه خانگی اش، وایت هارت لین لندن،مقابل تیمی قرار خواهد گرفت که ۱۳ بازی متوالی را برده و با اقتدار به تنهایی درصدرجدول رده بندی لیگ برتر جزیره تکیه زده است.

کونته وشاگردانش که بازی دور رفت را در نیمه ی دوم رویایی از سفیدپوشان لندنی  برده بودند(۲-۱)،امشب دروایت هارت لین ،کاری بسیار سخت ودشواری درپیش دارند و پوچتینو مربی جوان ونوگرای آرژانتینی درصدد پیروزی بر حریفی سخت کوش و منسجم ومنظم ودیرینه ،یعنی بلوزها، است تا هم تیم خود را به صدر جدول نزدیک کند وهم ازطرفی باعث خوشحالی تیم های تعقیب کننده ای، مانند، لیورپول و منچستر سیتی و آرسنال و یونایتد ها شود، زیرا دراین فصل شش تیم برای فتح لیگ جزیره صف بسته اند و کمترین لغزش تیم ها، بهای سنگینی را در ادامه برای آنها در پی خواهد داشت.

این دیدار یکی از حساس‌ترین ومهم ترین، دیدار‌های فصل برای چلسی صدرنشین خواهد بود.ازطرفی چلسی ملقب به بلوزها باید از غرب شهر لندن به شمال آن برای این دیدار سفر کند تا در ادامه ی بردهای پی درپی خود، این بار پوچتینو و تاتنهام را قربانی کنند.

این بازی برای شاگردان کونته بسیار حیاتی است، زیرا با توجه به تساوی لیورپول رده دومی دربرابر ساندرلند، درصورت پیروزی دربازی امشب، کونته وتیمش می‌توانند، فاصله امتیازی خود در صدرجدول را به عدد۸ برساند و آنها را بیشتر به سوی فتح لیگ برترفوتبال جزیره نزدیک کند. در این بازی، دون کونته وشاگردانش به دنبال چهاردهمین پیروزی متوالی خود هستند تا به رکورد توپچی ها(آرسنال) درلیگ برتر دست یابد.گرچه بردن تاتنهام آن هم در وایت هارت لین،که تاکنون شکستی درآنجا نداشته است،کاری سخت ودشوار به‌نظر می‌رسد، اما برای چلسی آماده وسرحال این روزها، کار غیر ممکنی فعلا وجود ندارد.

vFtqGTkXgzsd

در دیدار امشب،بهترین گلزن چلسی یعنی دیگو کوستا، از مهم ترین ارکان بلوزها، برای کسب پیروزی خواهد بود. او در ۱۲ بازی گذشته  خود در لیگ برتر، ۹ گل به‌ثمر رسانده و در دیدارهایی که چلسی به‌مشکل بر خورده است، همانند بازی برابر، وست برومویچ آلبیون ،گره‌گشای تیم دون کونته بوده است و هم اکنون نیز می تواند با درخشش در بازی امشب، کمک زیادی به آبی‌های لندن برای پیروزی برابر آسپرزهای سخت کوش وخوش ترکیب باشد.

کونته دربازی امشب با سیستم 3-4-3وارد بازی می شود و از کورتووا درون دروازه وکیهیل ولویز و آزپلیکوئتا درمرکز خط دفاعی استفاده می کند و مارکوس آلونسو و ویکتور موزس بعنوان دو وینگر چپ و راست دراین دیدار استفاده میکند. کانته وماتیچ دوهافبک میانی تیم کونته خواهند بود و آزارد درسمت چپ خط حمله که مهم ترین عنصر درفازتهاجمی بلوزها بشمار می رود و همواره ازکناره ها به عمق خط دفاعی حریفان زده وسپس اقدام ناگهانی به شوتزنی می کند وگلهای زیادی را ازاین طریق بثمر رسانده است،بازی می کند. ویلیان اوج گرفته(پدرو) درسمت راست خط حمله بازی می کند. او در پپروزی چلسی مقابل استوک نقش کلیدی را ایفا کرد. ونهایتا دیگو کاستای تنومند وقدرتی وگلزن که همیشه فشار وحشتناکی را برهرخط دفاعی وارد می کند درنوک هدف به بازی گرفته خواهد شد.   

JN1qjvrVSSzu

ازآن طرف دله آلی و هری کین در خط آتش تاتنهام عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و یان فرتونخن و کایل واکر نیز پس ازیک غیبت کوتاه، گویا به ترکیب تاتنهام باز خواهند گشت. پوچتینو دراین بازی ازمدل 4-2-3-1استفاده خواهد کرد.و در ترکیب خود از لوریس،درون دروازه و دنی رز،واکر،آلدرویرلد،و فرتونخن(دایر) درخط دفاعی استفاده می کند. دمبله و وانیاما دوهافبک دفاعی خواهند بود، اریکسن و هونگ مین سون کره ای بعنوان دوبال راست وچپ بکار گرفته می شوند که تاکتیک شوتزنی ناگهانی  و شروع مجددهای اریکسن بسیار تماشایی است و دله آلی بعنوان هافبک تهاجمی وطراح تاتنهام پشت سر هری کین، که بهترین گلزن تاتنهام بشمار می رود، درنوک هدف و امید اول گلرنی پوچتینو بشمار می رود،بکار گرفته می شود.البته هرگونه تغییردر آرایش دوتیم محتمل است.

در دیدار امشب، نقش، دنی رز و کایل واکر دو مدافع کناری تاتنهام از یک طرف ، و مارکوس آلونسو و ویکتور موزس دو وینگر چلسی ازسویی دیگر ،در کارتهاجمی وطراحی حملات تیمهایشان، ازکناره ها ، می تواند تعیین کننده باشد، وتقابل آنها بسیار تماشایی خواهد بود.

chelsea-fc-celebrate-6558

نکات جالبی از دیدارهای و شرایط دو تیم لندنی را باهم درپایین مرور می کنیم.

▬ چلسی در این دیدار جان تری، کورت زوما و اوبی میکل را در اختیار ندارد. وتاتنهامی ها نیز

▬ فقط اریک لاملای آرژانتینی را دراختیار ندارد.

▬ چلسی در ۱۳ بازی اخیر خود در لیگ برتر، تنها ۴ گل دریافت کرده است.

▬ تاتنهام در این فصل رقابت‌های لیگ برتر تاکنون در خانه شکستی نداشته است.

▬ تاتنهام تنها در۴ دیدار از ۴۹ دیدار اخیر خود در برابر چلسی در لیگ برتر به پیروزی رسیده است که همه ی آنها را در وایت هارت لین بدست آورده است.

▬ چلسی فقط یک بازی ، از ۱۰ بازی اخیر خود در وایت هارت لین در برابر تاتنهام را پیروزشده است.

▬  اگر چلسی امشب در وایت هارت لین پیروزی شود، اولین پیروزی رفت و برگشت چلسی در یک فصل در برابر تاتنهام پس از فصل ۲۰۰۵/۶ خواهد بود.

▬ تاتنهام در ۴ دیدار اخیر خود در لیگ برتر پیروز بوده است و۱۳ گل به ثمر رسانده وفقط ۳ گل دریافت کرده است.مائوریسیو پوچتینوی آرژانتینی با محاسبه بازی امشب، برای۱۵۰بار در لیگ برتر مربیگری کرده است.

دو تیم  مجموعا ۱۵۶بار به مصاف هم رفته‌اند که چلسی ۶۶ بار پیروز بوده است و تاتنهام۵۰ بار پیروز میدان بوده است. و۴۰بار نیز کار دو تیم به تساوی کشیده شده است. آخرین دیدار این دوتیم در  وایت هارت لین به تساوی بدون گل به پایان رسیده است.امیدوارم دیدار جذاب وسراسر تهاجمی وسریعی را شاهد باشیم وازنکات فنی وآموزشی آن درس بگیریم .

 

نویسنده: امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qj9qp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


10 بازی حساس در ماه اکتبر که باید دید!


گواردیولا: سبک فعلی بازی تاتنهام را خیلی دوست دارم
تعریف و تمجیدهای مربیان منچستر سیتی و تاتنهام