تاریخ انتشار: 1396/06/08 22:18
کد خبر: 185820

حرف های شنیدنی گران ترین خرید بارسلونا!

دمبله از کودکی و روند رسیدنش به سطح اول فوتبال اروپا گفت.
حرف های شنیدنی گران ترین خرید بارسلونا!

عثمان دمبله گران ترین خرید تاریخ بارسلونا فاش کرد که در محله‌ای فقیرنشین و پر از جرم و جنایت بزرگ شده اما همان زمان هم تنها سرگرمی‌اش فوتبال بازی کردن بوده است.

دمبله ۲۰ ساله که یکی از آینده‌دارترین استعدادهای کنونی فوتبال دنیاست، چندی پیش با رقم نجومی ۱۰۵ میلیون یورو که می‌تواند تا ۱۴۷ میلیون نیز افزایش پیدا کند، راهی نیوکمپ شد تا بزرگ‌ترین چالش دوران فوتبالش را به عنوان جانشین فوق ستاره‌ای چون نیمار آغاز کند. روند صعود دمبله به سطح فوتبال اروپا و در پایان، بارسلونا بسیار سریع‌تر از چیزی که پیش بینی می‌شد، پیش رفت. او تا همین دو سال پیش در تیم دوم رن به میدان می‌رفت و حالا در کنار اعجوبه‌ای چون مسی توپ خواهد زد. گرچه در فوتبال امروزی باشگاه‌ها از کوچک‌ترین استعدادی نیز نمی‌گذرند.

حالا دمبله در گفتگو با بارسا تی وی از کودکی و روند رسیدن به سطح اول فوتبال اروپا می‌گوید:

فوتبالم را در خیابان‌های محله‌ای فقیرنشین که جرم و جنایت در آن بیداد می‌کرد، شروع کردم. گرچه الان همه چیز خوب است. خانواده بسیار آرامی داشتم و با دوستانم گروهی داشتیم و همیشه با هم فوتبال بازی می‌کردیم. در آن زمان بیشتر از هر چیز دیگری، فوتبال بازی کردن را دوست داشتم. تا سن ۱۰ سالگی با دوستانم بازی می‌کردم. فوتبال اگر تکنیک نداشته باشید، ورزش پیچیده‌ای است و من آن زمان مجبور بودم این را یاد بگیرم. از همان زمان بازی در زمین‌های بزرگ را هم شروع کردم اما هفت به هفت.

برای پیشرفت کردن این نکته خیلی مهم است که خانواده در کنارتان باشد. مادرم (فاتیما) همیشه پیشم بود. چه وقتی در تیم‌های کوچک بازی می‌کردم چه زمانی که به رن پیوستم. البته در دورتموند تنها بودم چون خانواده‌ام قادر به همراهی‌ام نبودند. رفتن به رن برای من کار دشواری نبود چون خیلی از افراد حاضر در آنجا را می‌شناختم. پیشتر به عنوان یک تور، به رن رفته بودم و با جو آنجا آشنا بودم. خیلی زود نکاتی را که باید، آموختم و پیشرفت کردم. حالا به نسبت گذشته تجربه بسیار بیشتری دارم چون در لوشامپیونه و بوندس لیگا هم بازی کردم.

از فصل ۲۰۰۳/۰۴ شروع به تماشای فوتبال‌ها کردم. بازی‌های زیادی را دیدم. بازی رونالدینیو، ژاوی و مسی را می‌پسندیدم. آنها هر سال بهتر و بهتر می‌شدند. به خوبی آن چهار گلی که بارسا به آرسنال در فصل ۲۰۰۹/۱۰ زد را به یاد می‌آورم. بازی داوید ویا را نیز دوست داشتم. نیوکمپ ورزشگاه شگفت انگیزی است. چه درون و چه بیرونش اتمسفر فوق العاده‌ای دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wam95

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 رونالدینیو: دوست داشتم به لیونل مسی کمک کنم