تاریخ انتشار: 1398/01/12 18:55
بررسی مدعیان سقوط؛
کد خبر: 104918

بابل، ماهشهر، تبریز، ارومیه، خرمشهر؛ کدام تیم از لیگ یک خداحافظی می‌کنند؟

در هفته های پایانی فصل 97-98 لیگ دسته اول فوتبال کشور، در پایین جدول لیگ آزادگان نیز همانند بالای آن رقابتی تنگاتنگ، حساس و غیرقابل پیش بینی وجود دارد، اما این بار بر سر سقوط نکردن به دسته ی پایین تر.
بابل، ماهشهر، تبریز، ارومیه، خرمشهر؛ کدام تیم از لیگ یک خداحافظی می‌کنند؟

پنج تیم شهرداری ماهشهر، نود ارومیه، شهرداری تبریز، اروند خرمشهر و خونه به خونه بابل قعرنشینان دسته یک بوده و از کاندیداهای اصلی سقوط به دسته دو به شمار می آیند که در ادامه به تفصیل و بررسی شرایط هر کدام و احتمال سقوط یا بقای آن ها خواهیم پرداخت.

* شهرداری ماهشهر

ماهشهری ها که فصل قبل برای نخستین بار به دسته ی اول صعود کرده و در هفته های آغازین آن فصل در قامت یک مدعی ظاهر شده بودند، در فصل جاری لیگ دسته اول تماما یک تیم ناکام و به مراتب ضعیف تر از سال پیش بودند.

شهرداری ماهشهر پس از انجام 25 بازی با 21 امتیاز در رده ی آخر جدول 16 تیمی قرار دارد و در سه دیدار اخیر خود به دو تساوی و یک برد و پنج امتیاز دست یافته است.

پنج بازی پیش روی شهرداری ماهشهر و میزبان یا میهمان بودن آن ها: سرخپوشان پاکدشت(میزبان)، شهرداری تبریز(میهمان)، بادران تهران(میزبان)، گل گهر سیرجان(میهمان)، فجر سپاسی(میزبان)

در سه بازی از پنج بازی آینده  شهرداری ماهشهر میزبان بوده و فرصت مناسبی برای کسب امتیازات لازم و بقاء در لیگ آزادگان دارد، گرچه بازی برابر گل گهر و سرخپوشان پاکدشت که هر دو مدعی صعود اند و همچنین شهرداری تبریز که از رقبای اصلی ماهشهری ها در ته جدول می باشد، اصلا برای شهرداریچی های ماهشهری آسان نخواهد بود.

* نود ارومیه

تیم تازه تاسیس و نوپای نود ارومیه که برای نخستین سال حضور در دسته یک را تجربه می کند، با گذراندن 26 دیدار و کسب 24 امتیاز در رده ی یکی مانده به آخر جدول قرار دارد و خطر سقوط را حس می کند.

نود ارومیه در سه دیدار اخیر خود دو شکست، یک تساوی برابر شاهین رده دومی و تنها یک امتیاز به دست آورده و وضعیت بحرانی دارد.

چهار بازی حساس برای ارومیه ای ها تا پایان فصل باقی مانده:

کارون اروند خرمشهر(میزبان)

خونه به خونه ی بابل(میهمان)

مس رفسنجان(میزبان)

ملوان انزلی(میزبان)

سه دیدار از چهار دیدار نودی ها در ارومیه برگزار می گردد که فرصتی فوق العاده برای شکست رقبا در اختیارشان قرار داده، به ویژه آن که دو دیدار از این چهار دیدار برابر چهار تیم قعر جدولی و همسطح خودشان یعنی کارون اروند خرمشهر و خونه به خونه برگزار می گردد.

* شهرداری تبریز

شهرداریچی های تبریزی که روزگاری در انتهای جدول لیگ برتر به رقابت بر سر بقاء می پرداختند، حال در سطح دوم فوتبال کشور و در لیگ آزادگان با انجام 25 بازی 24 امتیاز جمع آوردی کرده و یکی از قعرنشینان و نامزدهای اصلی سقوط به دسته دو به حساب می آید.

شهرداری در سه دیدار اخیر خود به دو شکست و یک تساوی یک امتیاز رسیده است.

پنج بازی باقی مانده برای شهرداری تبریز:

گل گهر سیرجان(میهمان)

شهرداری ماهشهر(میزبان)

مس کرمان(میهمان)

گل ریحان البرز(میزبان)

قشقایی شیراز(میهمان)

در سه دیدار از پنج دیدار پیش رو آن ها میهمان اند و بازی برابر گل گهر صدرنشین در سیرجان سخت ترین و دیدار برابر شهرداری ماهشهر قعرنشین در تبریز آسان ترین بازی آن هاست و شاید بتوان گفت نسبت به سایر تیم های ته جدولی کار به مراتب دشوارتری دارند.

* خونه به خونه بابل

خونه به خونه که سال گذشته تا یک قدمی صعود پیش رفت و در هفته ی آخر ناکام ماند، این فصل برخلاف فصل قبل اوضاع خوبی ندارد.

خونه به خونه بعد از گذشت 26 بازی 24 امتیاز دارد و در رده ی سیزدهم جدول شانزده تیمی جای دارد و در کنار شهرداری ماهشهر، شهرداری تبریز و نود ارومیه یکی از گزینه های سقوط می باشد.

خونه به خونه در سه دیدار قبلی خود تساوی و سه امتیاز کسب کرد.

چهار بازی باقی مانده ی خونه به خونه:

نود ارومیه(میزبان)

قشقایی شیراز(میزبان)

مس رفسنجان(میهمان)

کارون اروند خرمشهر(میزبان)

دو بازی از چهار بازی خونه به خونه در بابل برگزار می گردد، افزون بر این در دو دیدار به مصاف تیم های انتهای جدولی کارون اروند و نود ارومیه می روند که می تواند موقعیت مناسبی جهت کسب امتیازات لازم و بقاء در لیگ یک برای بابلی ها باشد.

* کارون اروند خرمشهر

خرمشهری ها هم پس از صعود از لیگ دسته دوم برای نخستین بار در لیگ دسته اول فوتبال کشور به رقابت پرداختند که حاصل آن تا بدین جای فصل کسب 25 امتیاز از 26 بازی و قرار داشتن در جایگاه دوازدهم جدول رده بندی بوده، آن هم در شرایطی که اختلاف امتیازشان با تیم های سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم تنها یک امتیاز و با تیم آخر جدول چهار امتیاز می باشد و همچون چهار تیم پایین تر از خود، خود را در لبه ی پرتگاه سقوط به دسته دو می بینند.

کارون اروند خرمشهر در سه بازی گذشته ی خود به سه تساوی ارزشمند در برابر تیم های بالانشین گل گهر، شاهین و آلومینیوم دست یافت و این می تواند آن ها را نسبت به چهار بازی آینده و ماندن در دسته یک امیدوار کند.

دیدارهای باقی مانده ی کارون اروند خرمشهر:

نود ارومیه(میهمان)

گل ریحان(میزبان)

قشقایی(میزبان)

خونه به خونه(میهمان)

دو بازی خانگی در خرمشهر و همچنین دو بازی خارج از خانه با تیم های قعرنشین فرصت خوبی برای کارون جهت کسب نتیجه ی لازم و ماندن در لیگ دسته اول برای کارونی ها فراهم نموده است.

 

این فصل استثنائا تنها یک تیم به دسته ی پایین تر سقوط می کند و با در نظر گرفتن عواملی چون تعداد بازی باقی مانده(خونه به خونه 4، شهرداری تبریز 5، شهرداری ماهشهر 5، نود ارومیه 4، کارون 4)، امتیاز(شهرداری ماهشهر 21، شهرداری تبریز 24، نود ارومیه 24 و خونه به خونه بابل 24، کارون 25)، سطح دشواری بازی ها و میزبانی، شاید شهرداری ماهشهر از بخت کمتری نسبت به سایر تیم ها جهت بقاء در لیگ آزادگان(دسته اول) برخوردار باشد، هرچند با توجه به نزدیکی و شباهت وضعیت پنج تیم آخر جدول، پیش بینی تیم سقوط کننده بسیار سخت می باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rqmem

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تصاویر/ دیدار خونه به خونه و شهرداری ماهشهر
از نگاه دوربین سیاوش اسدالله نیا؛

پرگل‌ترین برد تاریخ نود ارومیه در لیگ یک؛ این به اون در!
پرده دیگری از برد تاریخی نود ارومیه در دربی آذربایجان؛