تاریخ انتشار: 1397/07/11 21:43
کد خبر: 127752

کرانچار:اگر مجبور شویم با تیم های صدرنشین لیگ برتر بازی می کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران گفت: با حضور لژیونرها و ستاره های لیگ‌ برتری نسبت به بازی های آسیایی تیم قوی تری خواهیم داشت.
کرانچار:اگر مجبور شویم با تیم های صدرنشین لیگ برتر بازی می کنیم

زلاتکو کرانچار، سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران در گفتگو با خبرنگار، درباره شرایط  نخستین اردوی تیم بیان کرد: اردوی جدید را به امید آنکه بتوانیم بازیکنان جدید خوبی را شناسایی کنیم، تشکیل دادیم و امیدواریم تا در کنار فهرستی که پیش از بازی های آسیایی جاکارتا 2018 آماده کردیم، بازیکنان جدیدی را انتخاب و نتیجه خوبی کسب کنیم. حدود 28 بازیکن در تمرینات هستند و تعدادی پست نیاز به تقویت دارند تا رقابت بین بازیکنان بیشتر شود و سپس فهرست نهایی تیم ملی امید را شکل دهیم تا در ماه های آبان، آذر و دی ماه، برنامه هایی را اتخاذ کنیم تا هماهنگی و سازمان دهی تیم تکمیل شود. سپس لیست نهایی را کوچک تر خواهیم کرد و آماده مسابقات مقدماتی المپیک می شویم.

در پست دروازه بان و دفاع نیاز به بازیکن داریم

او افزود: این اردو از روز دوشنبه آغاز شده و تا جمعه ادامه دارد و تلاش می کنیم تا جایگزینان خوبی را برای برخی پست ها پیدا کنیم. در فوتبال این امکان وجود دارد که یک بازیکن در زمین و یا در باشگاهش مصدوم شود و ما نیاز داریم تا بازیکنان جایگزین خوبی داشته باشیم تا در صورت نیاز جای آنها را پر کنند. مهم تر از همه چیز انتخاب دروازه بان برای جایگزینی شهاب عادلی و مهدی امینی است که عادلی به دلیل مصدومیت برای سپاهان هم بازی نکرده است اما می گوید وضعیتش بهتر است و باید در اردوهای بعدی وضعیتش را بررسی کرد. در خط دفاع هم با مشکلاتی مواجه هستیم و نیاز داریم تا در مرکز و کناره ها بازیکنانی را زیر نظر بگیریم تا درصورت نیاز از آنها استفاده کنیم.

با حضور لژیونر و ستاره های لیگ برتر، تیمی قوی تر از بازی های آسیایی خواهیم داشت

کرانچار ادامه داد: هدفم این است تا برای بازیکنان اصلی که در جاکارتا حضور داشتند، رقیبب پیدا کنم و مطمن باشید برنامه هایی را برای FIFA DAY تشکیل دادیم تا بازیکنانی که در خارج از کشور حضور دارند، بتوانند به تیم ملی امید کمک کنند. رضا شکاری، رضا کرمعلاچعب در لیگ های روسیه و فنلاند بازی می کنند اما امید ( نورافکن ) هنوز نتوانسته شرایط خوبی بدست بیاورد و دلیل آن این است که در زمان شروع تمرینات مصدوم شد و زمانیکه به ایران بیاید، وضعیت او را بررسی خواهیم کرد. در نظر بگیرید بازیکنانی به واسطه برگزاری بازی ها در جاکارتا از تیم ملی خط خوردند، به تیم اضافه شوند، قطعا تیم قوی تری خواهیم داشت و تلاش می کنیم تا نتایج خوبی بدست آوریم. رضا آذری و صیادمنش از استقلال به تیم ملی اضافه می شوند و اگر همان عملکردی که در باشگاه شان داشتند را در تیم ملی پیاده کنند، به طور قطع با حضور این بازیکنان قوی تر خواهیم شد و کیفیت تیمی بالاتر می رود.

برای کشورهای ژاپن، کره، عربستان و استرالیا هم المپیک مهم است اما وضعیت بهتری نسبت به آنها داریم

سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران در مورد تیم های ژاپن و کره جنوبی اظهار کرد: کشورهای ژاپن و کره جنوبی هم مانند ما هستند و حتی تیم ملی ایران یک قدم جلوتر است، زیرا در مسابقات بازی های آسیایی جاکارتا با تیم زیر 21 سال شرکت کردیم و وضعیت بهتری داریم. 7 مسابقه بین المللی خوب را برگزار کردیم که می تواند به ما و تجربه بازیکنان کمک زیادی کند. برای تیم های ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و عربستان سعودی بازی های المپیک مهم است و باید تمام تلاش مان را کنیم تا بهتر شویم و بتوانیم در مسابقات پیش رو نتایج عالی بدست آوریم. انتظار دارم تا فدراسیون فوتبال بتواند بازی های بین المللی را برای ما در نظر بگیرد، زیرا آن مسابقات می تواند ضعف های ما را نشان دهد و به تجربه ما بیافزاید و خیلی  آماده به مسابقات مقدماتی المپیک برویم.

باید همه تلاش کنند تا به المپیک 2020 صعود کنیم

سرمربی سابق سپاهان اصفهان درباره مشکلات اقتصادی اش با فدراسیون فوتبال گفت: قراردادم با فدراسیون فوتبال منعقد شده و تلاش کردم تا به مسائل حاشیه ای وارد نشوم و تمام تمرکزم را روی کارهای تیم بگذارم و با توجه به نواسات دلار و تحریم ایران تصمیم گرفتم تا درباره قرارداد و مشکلات مالی صحبت نکنم. باور دارم که فدراسیون فوتبال ایران درحال تلاش است تا بودجه تیم امید را تامین و اردوهای مناسب را برگزار کند تا بتوانیم به المپیک 2020 که از ما انتظار دارند، صعود کنیم. رسیدن  به المپیک تنهایی انجام نمی شود و باید همه تلاش کنند تا به قطاری که به المپیک صعود می کند، کمک کنند و تا کنون من مشکل را احساس نکردم، زیرا اردوی خوبی در آکادمی داشتیم و مسابقات مناسبی را با چین و عراق برگزار کردیم. همچنین پیش از بازی های آسیایی مشکلی را حس نکردیم و همه چیز به خوبی انجام شد. کار ما از آبان و اردوی بعدی آغاز می شود و انتظار دارم تا فدراسیون از ما حمایت  و هدف های طراحی شده را پیاده کند. تیم ملی بزرگسالان برای فدراسیون اولویت دارد، زیرا برای جام ملت های آسیا آماده می شود.

تلاش می کنیم برای جایگزینی عراق، حریف بین المللی انتخاب کنیم

وی در ارتباط با حریفان تدارکاتی افزود: عراق ابتدا برای حضور در بازی دوستانه با ایران ابراز تمایل کرده بود اما سپس نامه ای زدند که شرایط جمع کردن تیمشان را به دلیل مسائل دوپینگ و  صغرسن که پیش از بازی های آسیایی با آن درگیر بودند را ندارند و  هنوز تیم شان را تشکیل نداده اند. تلاش می کنیم تا در این اردو به جای عراق، حریف دیگری از آسیا پیدا کنیم و امور بین الملل فدراسیون در تلاش است تا این کار را انجام دهد. در برنامه هم این نکته را آورده ام که در ماه نوامبر ( آبان ماه ) باید بازی های دوستانه برگزار کنیم و در آذرماه یک اردو در تهران خواهیم داشت و دی ماه هم اردوی خارج از کشور همراه با بازی های متعدد بین المللی داریم.

پرسپولیس نتیجه بسیار خوبی مقابل السد قطر گرفت

مربی کروات و دوست برانکو درباره پیروزی پرسپولیس مقابل السد اظهار کرد: پرسپولیس نتیجه بسیار خوبی با برانکو گرفته و انتظار می رود این تیم به فینال مسابقات صعود کند و این نکته بسیار مثبتی برای این تیم و فوتبال ایران است، اگر یک تیم ایرانی پس از ذوب آهن و سپاهان بتواند پس از 10 سال به فینال لیگ قهرمانان برسد.

اگر مجبور شویم با تیم های صدرنشین لیگ برتر بازی می کنیم

کرانچار در پایان گفت: میزبانی مسابقات مقدماتی المپیک قطعا کمک زیادی به ما می کند و حضور هواداران تاثیر زیادی روی بازیکنان ما خواهد داشت و می توانند با قدرت بیشتری بازی کنند. از فدراسیون فوتبال انتظار دارم تا بازی های بین المللی را برای تیم ملی امید مهیا کند و اگر مجبور شدیم با تیم های صدرنشین لیگ برتر و بازیکنان اصلی شان بازی خواهیم کرد، مانند استقلال و پرسپولیس و آنها نباید با تیم امیدشان بازی کنند.  دوره فوتبال پسرم تمام شده و او حالا به عنوان سفیر و نماینده فیفا به کشورهای مختلف سفر می کند. او  تا یک ماه دیگر هم به ایران سفری می آید  و حتی در تمرینات تیم امید هم حاضر خواهد شد.   او به ایران علاقه دارد و در کادرفنی تیم ملی امید حضور نخواهد یافت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39dnlw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



کرانچار اسامی بازیکنان دعوت شده به اردو را اعلام کرد