تاریخ انتشار: 1397/11/15 20:28
کد خبر: 111254

کارلوس مقرراتی که برای دیگران قبول داشت برای خودش قبول نمی‌کرد

رئیس سابق کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال: مربیان زیادی هستند که دوست دارند در ایران کار کنند. اسم‌هایی بزرگ که شاید باور نکنید.
کارلوس مقرراتی که برای دیگران قبول داشت برای خودش قبول نمی‌کرد

عباس ترابیان، رئیس سابق کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال کسی بود که برای اولین‌بار کی‌روش را به ایران آورد تا این مربی ۸ سال در فوتبال ما حضور داشته باشد. گرچه روابط ترابیان و کی‌روش مدتی بعد خراب شد و ترابیان نیز به مخالفان کی‌روش پیوست با این حال او اعتقاد دارد این مربی پرتغالی از لحاظ فنی مربی بزرگی بود و خدمات زیادی به فوتبال کرد، اما برخی رفتارهایش درست نبود:

* بعد از حضور ۸ ساله کی‌روش در تیم ملی، نظر شما درباره عملکردش چیست؟

من کی‌روش را از نقطه نظر فنی مربی قابل قبولی می‌دانم. او یک مربی برنامه‌محور بود که در فوتبال ما این قضیه را شاهد نبودیم. نظم و انضباط تیمی برایش اهمیت زیادی داشت و در شرایطی که مربیان بزرگ دنیا این روز‌ها حاضر نیستند لباس ورزشی پوشیده و در زمین، تیم را تمرین بدهند او واهمه‌ای از این قضیه نداشت و خودش تیم را تمرین می‌داد، اما نکته منفی در مورد او این بود که مقرراتی که برای دیگران قبول داشت برای خودش قبول نمی‌کرد. من ۷ ماه طول کشید و همه تجربیات خودم در شرکت نفت را گذاشتم تا قراردادش را تنظیم کردم، اما کی‌روش خیلی از مفاد آن را اجرا نکرد. مثلاً در بحث اسپانسری فقط او برای تبلیغ روی کفش‌هایش مجاز بود، اما همه مفاد آن را زیر پا گذاشت و بازیکنان را هم تحریک کرد در این زمینه به او کمک کنند و فدراسیون به همین خاطر به دردسر افتاد. یا در قراردادش ذکر شده بود که مسئول همه تیم‌های فوتبال باشد و تیم‌ها زیر نظر او باشند، اما دیدیم که تا همین قبل از جام ملت‌ها هم علیه تیم امید مصاحبه می‌کرد و هیچ‌گاه حامی تیم‌های دیگر نبود.

* علت اصلی اختلاف شما با کی‌روش چه بود؟

دخالت‌های بیجای او در امور مدیریت. او طبق شرح وظایفش مسئول امور فنی بود، اما در مسائل ریز اداری هم دخالت می‌کرد که عملاً با دعوا آن‌ها را پیش می‌برد. متأسفانه کسی هم از من دفاع نمی‌کرد و حتی رئیس فدراسیون هم پشت من نبود.

* شما آوردن کی‌روش به ایران را دستاوردی مثبت برای خودتان می‌دانید یا منفی؟

قطعاً مثبت می‌دانم. گرچه او امثال من را مار و عقرب و افعی خطاب کرد، اما مثال من در مورد کی‌روش این است که ما یک اسب بلندقامت و سرحال را خریدیم، اما نتوانستیم روی آن زین بگذاریم.

* الان مربیان خارجی برای جایگزینی او حاضر هستند به ایران بیایند؟

صد درصد. مربیان زیادی هستند که دوست دارند در ایران کار کنند. اسم‌هایی بزرگ که شاید باور نکنید، اما دوست دارند بیایند و در تیم ملی ما مربیگری کنند.

* شما حاضرید با مربی جدید وارد مذاکره شوید؟

بله، اما شروطی دارم مثل اینکه مانند زمان کی‌روش تا وقتی که قرارداد او قطعی نشده هیچ‌کس مطلع نشود. باور کنید من به پسر‌های خودم هم نگفتم. اگر بهتر بخواهم بگویم زمان مذاکره با کی‌روش، تاج که آن زمان نایب‌رئیس فدراسیون بود و نبی که دبیرکل بود سر همین قضیه از من متنفر شدند که چرا نمی‌گویم با چه کسی مذاکره می‌کنم و فقط کفاشیان در جریان بود و شرط من هم همین بود، چون می‌خواستم ماجرای کلمنته و پله‌برقی تکرار نشود.

* الان شما مربی خارجی را برای تیم ملی مناسب می‌دانید یا داخلی؟

فکر می‌کنم جامعه یک مربی بزرگ خارجی را برای فوتبال می‌خواهد. دیگر کمتر از کی‌روش را قبول نمی‌کنند.

* با توجه به حضور طولانی کی‌روش در تیم ملی فکر می‌کنید مربی جدید بتواند با تفکر تازه در فوتبال ما موفق شود؟

اگر مربی‌ای باشد که کارش را بلد باشد خودش را با شرایط وفق داده و کارش را می‌کند. بار‌ها از افراد مختلف شنیدیم که ایران دریای استعداد است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bpybv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دستیاران کی روش در تیم ملی کلمبیا مشخص شد