تاریخ انتشار: 1395/07/16 16:27
کد خبر: 257120

مروری بر یک سال موفقیت تیم ملی بلژیک در عرصه فوتبال

در این کشور دوچرخه سواری ورزش ملی سنتی محسوب می شود اما شاخصه محبوبیت ، فوتبال را در مرکز توجه ها قرار داده است.
مروری بر یک سال موفقیت تیم ملی بلژیک در عرصه فوتبال

به گزارش سرویس فوتبال خارجی فرتاک ورزشی، مسئولین فدراسیون فوتبال این کشور به دنبال کسب نتایج ضعیف طی سالهای ۱۹۹۸-۲۰۰۶ – که رویدادهای معتبر ورزشی انجام می شدند و نتایج متوسط و بدی به دست می آمد – تصمیم گرفتند طی یکروند سیستمی جایگاه این ورزش محبوب در کشورشان را ارتقاء دهند .

بعد از چند سال مطالعه در حوزه رفتار های سیستمی ، کتابهای تخصصی و الگو برداری از کشورهای موفق و … تصمیم گرفتند تغییراتی اساسی در سیستم فوتبالشان اعمال کنند (نسل طلایی فوتبالشان را شکل دادند).

بنابر دستور رئیس فدراسیون فوتبال و آقای میشل سابلون ( که او را کارگردان اصلی تغییر تحولات در فوتبال بلژیک می دانند) ، تمامی ۳۴ باشگاه فوتبال فعال این کشور ۱۱ میلیون نفری موظف شدند در قدم اول آکادمی نوجوانان و نو نهالان برایی تیم هایشان تاسیس کنند و در گام بعدی استفاده یک سیستم واحد یعنی ۴-۳-۳ -که بهترین تیم های فوتبال از آن استفاده می کردند- برای تمامی تیم ها اجباری شد . در اقدام بعدی به بررسی و آنالیز ۱۵۰۰ بازی تیم های پایه پرداختند تا الگو های غلط این سیستم شناسایی بشود و بعد جدول رده بندی برای رده نونهالان از بین رفت تا نتیجه تاثیری بر روی فوتبالیستها در این رده سنی نگذارد و سر آخر تعداد اعضای تیم در رده زیر ۸ سال از ۵به ۵ به ۳به ۳ تغییر کرد تا این کودکان آزادی عمل بیشتری داشته باشند و (تغییراتی از این دست) …

نتیجه این تئوری ها، حمایت دولت، اختصاص ۸ زمین استاندارد و امکانات روز و … چیزی فراتر از انتظار بود.

 

قرار گرفتن فوتبال بلژیک در رده اول رده بندی فیفا ( فدراسیون جهانی فوتبال) در نوامبر سال ۲۰۱۵ از رتبه هفتاد و یکم در سال ۲۰۰۷ نشان دهنده روند صعودی و تصمیم گیری صحیح عوامل اجرایی آن است.

حال بر خلاف چند سال قبل ، تیم ها جملگی روی فوتبال بلژیک به عنوان کشور صاحب فوتبال حساب باز می کنند و سیاهه تاریخ فوتبال این کشور را در ذهنشان از نو می نویسند. اکنون بلژیکی بودن برندی مطمئن برای یک بازیکن فوتبال محسوب می شود.

امیدوارم این ستایش نامه که در سالگرد ایستادن بلژیک بر بام دنیای فوتبال به خدمتتان به رشته تحریر در آمد مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wy9wx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



رکورد شکست تیم ملی مقابل ازبکستان شکسته می شود؟