تاریخ انتشار: 1400/11/30 00:21
نزدیکترین جنگ قهرمانی
کد خبر: 25632

سرخابی ها - تنه به تنه، لاستیک به لاستیک و رکاب به رکاب

رقابت دو تیم استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر ،نفس ها را به شماره انداخته است .آنها برای قهرمانی وارد باند سرعت شده اند.
سرخابی ها - تنه به تنه، لاستیک به لاستیک و رکاب به رکاب

 هفته هجدهم رقابت های لیگ برتر با پیروزی هر دو تیم  صدر جدول رده بندی به پایان رسید تا آبی های پایتخت به همراه سرخ ها جنگ رقابت را بیشتر از گذشته کنند.

فرمول قهرمانی در لیگ برتر در اکثر بیست فصل گذشته میانگین دو امتیاز از هر بازی است .میانگینی که می تواند ضامن قهرمانی باشد و تیم ها با همین فرمول برای قهرمانی تقسیم قوا می کنند و برای رسیدن به قهرمانی برنامه ریزی می کنند.

داستان لیگ امسال متفاوت تر از فصول قبل است و در پایان هفته هجدهم هر دو تیم پایتخت از میانگین دو امتیاز رد شده اند.

استقلال با کسب 44امتیاز میانگین فوق العاده 2.44را با 13برد و 5تساوی رقم زده است و پرسپولیس با 41امتیاز و میانگین 2.27امتیاز تنها یک باخت از استقلال بیشتر دارد.

لیگ امسال برای خیلی ها یادآور اواخر دهه 60است .بعد از قهرمانی پرسپولیس در سالهای 66و 67 که با قهرمانی آنها در سال 65هت تریک سرخ ها را رقم زد .رقابت در سالهای 68تا 70نفس گیر و پر استرس تا لحظه آخر دنبال شد.

با هم نگاهی می اندازیم به جدول رده بندی این سه فصل که تب فوتبال را همانند لیگ امسال  به بالاترین حد ممکن بالا برد.

*سال ۶۸

رقابت ها با حضور 16 تیم برگزار شد و در پایان پرسپولیس با 12برد،2تساوی و یک شکست در حالی به قهرمانی رسید که استقلال با 11برد،2تساوی و 2شکست فصل را با نایب قهرمانی به پایان رساند.

*سال 69

پر استرس ترین فصل رقابت های باشگاهی در ایران در این فصل 18تیمی در تهران برگزار شد .هر دو تیم فصل را با 13برد و 4تساوی به پایان بردند تا تفاضل گل بهتر رای به قهرمانی پرسپولیس بدهد.نبرد روز پایانی و دقایق پایانی بازی استقلال برابر گسترش یکی از ماندگارترین بازی های تاریخ ایران است.

*سال 70

باز هم نبرد دو تیم به روز آخر کشید ،داربی بهمن 70تکلیف تیم قهرمان را در جام شانزده تیمی آن سال مشخص می کرد،پرسپولیس به برد احتیاج داشت و استقلال برای قهرمانی تنها به یک امتیاز نیاز داشت .

بازی دو تیم بدون گل مساوی شد تا استقلال با یک امتیاز اختلاف بیشتر و بدون شکست با 10برد و 5تساوی قهرمان شود تا پرسپولیس که 11برد و 2تساوی و 2شکست داشت ،نتواند برای ششمین بار قهرمان تهران شود.

لیک برتر امسال هم همانند آن سالها ،نوید استرس و هیجان تا روز پایانی را می دهد ،سرخها برای رسیدن به ششمین جام پیاپی فصل رویایی را سپری می کنند و آبی ها برای جلوگیری از این اتفاق و رسیدن به جام قهرمانی ،می خواهند بهترین بیلان تاریخ را بدون شکست ارایه دهند .

نبرد دو تیم ما را یاد گزارش تکرار نشدنی عطاالله بهمنش در فیلم خط پایان می اندازد.جایی که او در رقابت تنگاتنگ و نفس گیر دو دوچرخه سوار می گوید

«هر دو دوچرخه سوار تنه به تنه ،طوقه به طوقه ،رکاب به رکاب»برای اول شدن می جنگند و پاپس

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ek6vy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختصاصی/یحیی فقط به انتقام می‌اندیشد/ مس رفسنجان در اندیشه جایگاه سومی/ نویدکیا فرصتی برای لغزش ندارد/ بازی مرگ و زندگی برای تارتار