تاریخ انتشار: 1401/07/25 01:17
امضای سند سقوط و پیش درآمد دربی چهار گله؛
کد خبر: 15187

بازگشت قاتل شماره 11 پرسپولیس به صحنه گل! (عکس)

کمال کامیابی‌نیا چهره ویژه پرسپولیس در جدال مقابل ملوان بندرانزلی خواهد بود.
بازگشت قاتل شماره 11 پرسپولیس به صحنه گل! (عکس)

هیچ بعید نیست اگر هواداران پرسپولیس خاطره‌انگیزترین بازی تیم محبوب خود در لیگ پانزدهم را پیروزی دو بر یک مقابل ملوان بدانند. اگرچه آنها برد تاریخی 4-2 مقابل استقلال را تجربه کردند و برتری‌های ریز و درشت دیگری را هم داشتند اما این بازی شیرینی خاصی برای بسیاری از طرفداران پرسپولیس دارد که خاطره‌اش همین حالا در بازگشت به انزلی نیز همراه آنهاست.

این، دیداری است که با برد 2-1 پرسپولیس همراه شد. شاید قرمزها تصور می‌کردند برد راحت‌تری در انتظارشان باشد اما جو مخوف استادیوم تختی با حضور پرشور سفیدپوشان طرفدار ملوان، کار پرسپولیس را به خصوص در نیمه دوم سخت کرد. آنها در ابتدای بازی با ضربه جری بنگستون از روی نقطه کرنر به گل رسیدند اما در ادامه یک گل مشابه باعث شد تا بازی به تساوی کشیده شود و تا واپسین ثانیه‌ها برابر باقی بماند.

نکته جالب در مورد پنالتی جری بنگستون اینکه او در حالی پشت توپ ایستاد که مهدی طارمی و رامین رضاییان در ترکیب پرسپولیس حضور داشتند اما برانکو ترجیح داد که کمترین ریسک را در مورد این پنالتی حساس نکند و توپ را به بهترین پنالتی‌زن تیمش بسپارد؛ بازیکنی خونسرد با توانایی فریب دروازه‌بان که موفق شد دروازه سیدحسین حسینی را باز کند و بعد خوشحالی جالبش (شبیه‌سازی یک قایق) را به همراه هم‌تیمی‌ها انجام دهد.

این گل تصور پرسپولیس از یک پیروزی ساده پیش از دربی حساس را به واقعیت نزدیک کرد اما تنها سه دقیقه بعد بود که جلال رافخایی -شاید یکی از بهترین پنالتی‌زنان تاریخ لیگ برتر- پنالتی خود را تبدیل به گل کرد و شادی را به استادیوم تختی رساند.

در ادامه، یک فوتبال تماشایی و جذاب با حضور ستاره‌های دو تیم رقم خورد. کافی است به اسامی بازیکنان ملوان در این مسابقه توجه کنید تا بدانید پرسپولیس چه جدال سختی را پشت سر گذاشته است: حسین حسینی، عزت پورقاز، حسین ماهینی، حسین کنعانی، محمد ستاری، مازیار زارع، صادق محرمی، پژمان نوری، شهاب کرمی، جلال رافخایی و... .

تیم برانکو در 80 دقیقه باقی مانده هرچه زد به در بسته خورد تا ملوان در آستانه یک تساوی ارزشمند در راه بقا در لیگ برتر قرار بگیرد و پرسپولیس در آستانه یک فرصت سوزی بزرگ پیش از دربی. جالب است بدانید اگر پرسپولیس این بازی را نمی‌برد، حتی با برد 4-2 در شهرآورد نیز نمی‌توانست به صدر جدول برود.

اما چند دقیقه پس از وقت‌های اضافه، ارسال یک توپ از سمت راست و اثر بازیکن پرسپولیس در محوطه جریمه باعث شد تا در دهانه دروازه، توپ به کمال کامیابی‌نیا برسد و او در حالی که سیدحسین را در یک قدمی خود می‌دید، ضربه نهایی را بزند و توپ را به طاق دروازه ملوان بکوبد.

چه بسا این مهمترین گل دوران بازی، هافبک شماره 11 پرسپولیس بوده که در بازگشت به انزلی، احتمالا بازوبند کاپیتانی را بر بازو خواهد بست. جالب است بدانید کمال تنها بازمانده پرسپولیس از آن مسابقه جذاب و تماشایی است؛ کسی که شاید بتوان گفت با گلش باعث سقوط ملوان هم شد و این بار در قامت یک فوتبالیست باتجربه‌تر به استادیومی بازخواهد گذشت که حالا نام «سن سیروس» را به خود گرفته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oazbg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سید جلال را من در ۱۷ سالگی بازی دادم/ بهترین نسل ملوان را من ساختم
محمد احمدزاده در گفت وگو با فرتاک ورزشی: