تاریخ انتشار: 1401/11/21 12:07
کد خبر: 10813

علی دایی و قلعه‌نویی قبول نمی کنند کنار هم باشند

یک پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید که مربی داخلی برای هدایت تیم ملی گزینه مناسب‌تری است و اگر حقوق‌شان هم پرداخت نشود، دست از کار نمی‌کشند.
علی دایی و قلعه‌نویی قبول نمی کنند کنار هم باشند

مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت فوتبال ایران درباره شرایط نیمکت تیم ملی فوتبال ایران و انتخاب یک سرمربی ایرانی برای این تیم اظهار کرد: تمام دستاورد کی‌روش در مدتی که تیم ملی بود، ۲ بار حضور در جام جهانی و ۲ بار حضور در جام ملت‌های آسیا بود و به طور کلی این مربی دستاورد خاصی نداشته است. در هر مقامی که ما بعد از انقلاب به دست آوردیم، مربیان تیم ملی ایرانی بودند. نظر من روی مربی ایرانی است. حسین فرکی کسی است که در جام جهانی بازی کرده است و در جام جهانی مربی‌گری هم کرده است. او می‌تواند گزینه خوبی برای نیمکت تیم ملی باشد. او هم قیمت خوبی دارد و آدم بسیار خوبی است. کنار او اگر ابراهیم قاسم‌پور هم باشد، اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

به مربی ایرانی پول هم ندهی، کار می‌کند

او درباره دلیل خود برای انتخاب مربی داخلی برای هدایت تیم ملی خاطرنشان کرد: مربی داخلی شناخت کافی از همه بازیکنان تیم ملی را دارد. چه بازیکنانی که در داخل ایران بازی می‌کنند و چه بازیکنانی که لژیونر هستند. دلیل بعدی هم منابع مالی است که اگر به مربی ایرانی پول هم ندهی، کار می‌کند. حسین عبدی در حال حاضر سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان است. او کارش را بلد است و تمام مدارک بین‌المللی را دارد. چرا او نباید سرکار خود باشد و فعالیت کند؟

فنونی‌زاده افزود: به نظر من اگر مربی ایرانی در تیم ملی باشد، از لژیونرها کمتر استفاده می‌شود چون هم اسکوچیج و هم کی‌روش، از ۱۱ بازیکن تیم ملی، ۹ بازیکن را از بین لژیونرها انتخاب می‌کردند. ما لژیونرهایی مثل سردار آزمون و مهدی طارمی داریم که در اروپا بازی می‌کنند اما بازیکنانی که در حوزه خلیج‌فارس بازی می‌کند، امتیاز بالاتری نسبت به بازیکنان ما در لیگ برتر ندارند. آن‌ها فقط تجهزیات و زیرساخت خوبی دارند اما تمرینات‌شان باری به هر جهت است.

اگر دایی، قلعه‌نویی و گل‌محمدی کنار هم باشند فوق‌العاده خواهد شد

این پیشکسوت فوتبال ایران در پایان گفت: علی دایی و امیر قلعه‌نویی کسانی هستند که امتحان‌شان را پس دادند. قلعه‌نویی تیم دارد. علی دایی هم پیشنهاد دارد ولی نمی‌آید کار کند. ما برای تیم ملی کشورمان سرباز هستیم و دوست داریم خدمت کنیم. اگر به من پیشنهاد مسئولیت تدارکات تیم ملی را بدهند، با جان و دل می‌پذیرم. اگر مربی خارجی بیاید، او که نمی‌تواند از جای دیگری بازیکن بگیرد و باید با همین بازیکنان بسازد. چه بهتر که مربی ایرانی باشد و اگر او نتیجه نگیرد، می‌شود با او توافق کرد و مثل سرنوشت مربیان خارجی نمی‌شود. عیب مربیان داخلی ما این است که نمی‌توانند کنار هم کار کنند و می‌خواهند نفر اول باشند. شما هیچ وقت آقای گل‌محمدی، قلعه‌نویی و دایی را نمی‌توانی کنار هم ببینی البته اگر این‌ها کنار یکدیگر باشند، اتفاق فوق‌العاده‌ای رقم خواهد خورد اما آن‌ها دوست دارند که نفر اول باشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mnny2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



علی دایی بلیت برگشت همسر و دخترش را رو کرد