تاریخ انتشار: 1396/07/01 18:59
کد خبر: 181463

حریف چغر و بد بدن علیرضا منصوریان/پای یک پرسپولیسی در میان است!

سرانجام علی منصوریان و استقلال پس از دیدار با ذوب آهن به آخر خط رسیدند تا راه این دو در ادامه از یکدیگر جدا شود.
حریف چغر و بد بدن علیرضا منصوریان/پای یک پرسپولیسی در میان است!

علی منصوریان پنجمین فصل حضور در رقابت های لیگ برتر را تجربه می کرد که دیگر مجالی برای ادامه کار ندید و از سمت خود استعفاء کرد. طی چند سالی که علیرضا منصوریان به عنوان مربی در لیگ برتر فعالیت دارد، در اکثر اتفاقاتی که برای او رقم خورده، همواره تیم ذوب آهن یک پای قضیه بوده است. در ادامه مروری بر این رویدادها و اتفاقات خواهیم داشت.

یحیی گل محمدی سرمربی موفق نفت تهران پس از پایان لیگ سیزدهم پیشنهادی از ذوب آهن اصفهان دریافت کرد و با رفتن گل محمدی به ذوب آهن، مسئولان نفت تهران علیرضا منصوریان را جایگزین او کردند.

در هفته های پایانی همان فصل، دیدار دو تیم در لیگ برتر یکی از بازی های پرگل لیگ سیزدهم بود؛ ذوب آهن با نتیجه ۵ بر ۳ نفت تهران با علی منصوریان را شکست داد تا در این بازی بیشترین گل خورده تیم های منصوریان در یک بازی رقم بخورد.

در بازی های جام حذفی در همان سال این دو تیم نفت تهران و ذوب آهن بودند که راهی فینال شدند؛ شاگردان یحیی گل محمدی با برتری ۳ بر یک نفت تهران را مغلوب کردند تا منصوریان از دستیابی به یک عنوان قهرمانی در همان اولین فصل حضور در نفت تهران بازماند.

در فصل بعدی رقابت های جام حذفی، ذوب آهن باز هم فینالیست شد تا برای کسب عنوان قهرمانی نبرد سختی با استقلال داشته باشد. شاگردان یحیی گل محمدی در ذوب آهن موفق شدند با شکست استقلال در ضربات پنالتی در دومین سال متوالی قهرمان جام حذفی شوند؛ اتفاقی که باعث صدور حکم برکناری پرویز مظلومی شد تا علیرضا منصوریان به آرزوی دیرینه اش رسیده و به عنوان سرمربی استقلال جانشین پرویز مظلومی شود.

درست یک سال پیش، استقلال شش هفته بدون کسب پیروزی را پشت سر گذاشته بود تا در هفته هفتم در ورزشگاه آزادی به مصاف ذوب آهن برود؛ در این دیدار، علی منصوریان و تیمش اولین برد فصل را به دست آوردند تا به نوعی حضور علی منصور بر روی نیمکت استقلال تا چند هفته تمدید شود. پیروزی شاگردان منصوریان در این بازی که اولین برد دوران مربیگری منصوریان برابر ذوب آهن به حساب می آمد، باعث شد تا سرمربی تیم اصفهانی یعنی یحیی گل محمدی از کار برکنار شود.

و در این فصل، بار دیگر استقلال در هفته هفتم در ورزشگاه آزادی به مصاف ذوب آهن رفت اما این بار یک پیروزی تا پیش از این بازی به دست آورده بود، اما شرایط استقلال همچنان بحرانی و وخیم بود. شرایط استقلال آنقدر بد بود که نه با شکست، بلکه با کسب نتیجه مساوی هم منصوریان مجبور به استعفا شد؛ استعفایی که اگر از سوی او مطرح نمی شد، قطعاً حکم برکناری اش را می دید.

به این ترتیب، ذوب آهن این بار نه مربی خودش، که مربی استقلال را از کار برکنار کرد؛ هرچند منشأ اصلی این اتفاق کسب نتایج ضعیف آبی پوشان در هفته های قبلی بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2orq8o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ژنرال به دنبال بازگشت به اوج