تاریخ انتشار: 1402/03/31 09:00
کد خبر: 4074

دلایل اعتیاد به رابطه جنسی

تاکنون علت قطعی و مشخصی برای اعتیاد جنسی عنوان نشده است و عواملی که مورد بررسی قرار می‌گیرد در حد نظریه‌های روان‌شناسی است.
دلایل اعتیاد به رابطه جنسی

تاکنون علت قطعی و مشخصی برای اعتیاد جنسی عنوان نشده است و عواملی که مورد بررسی قرار می‌گیرد در حد نظریه‌های روان‌شناسی است. برخی از روان‌شناسان آسیب‌های جنسی دوران کودکی و بدرفتاری‌هایی را که فرد در دوران کودکی تجربه کرده استریال عامل بروز اعتیاد جنسی او می‌دانند.

بر اساس یک دیدگاه دیگر، اختلال در مرکز پاداش‌دهی مغز را عامل بروز این بیماری می‌داند. مدیریت کارهای غریزی و سیستم پاداش‌دهی مغز به عهده مغز میانی است.

رابطه جنسی و ارضا شدن باعث ترشح هورمون دوپامین می‌شود. با ترشح این هورمون احساس لذت و سرخوشی به انسان دست می‌دهد. ممکن است مغز افراد معتاد احساس لذت را به‌عنوان عامل حیاتی بقاء پذیرفته باشد، به‌طوری‌که در صورت تجربه نکردن این احساس حیات فرد به خطر بیفتد.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد بخشی از مغز به نام کورتکس پیشانی میانی با اعتیاد جنسی در ارتباط است. این بخش مغز، مرکز منطق و اخلاق است و ممکن است توسط مغز میانی ضعیف شده باشد. بیش‌فعالی جنسی ممکن است ناشی از آسیب‌دیدن این قسمت از مغز باشد.

اغلب معتادان جنسی خانواده مناسبی ندارند. اعتیاد یکی از اعضای خانواده، سابقه تعرض و تجاوز جنسی در کودکی و نوجوانی، احساس شرم و افسردگی و مشکلات شدید خانوادگی از عوامل سوق دهنده به سمت اعتیاد به سکس هستند. می‌توان گفت این افراد اعتیاد را به‌عنوان مسکنی هرچند موقت برای دردهای روحی و مشکلات خود انتخاب کرده‌اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/279qn4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ویژگی‌های اعتیاد به رابطه جنسی