تاریخ انتشار: 1396/04/17 13:40
کد خبر: 197702

پیش‌نگاهی به بازی‌های روز ششم ویمبلدون ۲۰۱۷

هفته اول تنیس ویمبلدون امروز به پایان می‌رسد. نگاهی داریم به مهم‌ترین دیدارهای دور سوم بخش مردان در پایین جدول.

به گزارش فرتاک ورزشی ، هفته اول تنیس ویمبلدون امروز به پایان می‌رسد. نگاهی داریم به مهم‌ترین دیدارهای دور سوم بخش مردان در پایین جدول.

 نواک جوکوویچ – ارنست گولبیس

جوکوویچ که سال گذشته در همین مقطع، در بهترین روزهای دوران ورزشی خود قرار داشت و هر ۴ گرنداسلم قبلی را فتح کرده بود، اکنون در وضعیت متفاوتی قرار دارد. حالا دیگر نوله در هیچ گرنداسلمی مدافع عنوان قهرمانی نیست و شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند. با اتمام رولند گروس، قصاب بلگراد پس از ۶ سال‌‌ از جمع ۲ نفر برتر تنیس مردان خارج شد و تا رده چهارم نیز سقوط کرد. تنها نکته مثبت این قضیه می‌تواند کاهش فشار بر بهترین تنیس‌باز چند سال اخیر جهان باشد؛ چیزی که در تورنمنت ایستبورن (تنها قهرمانی جوکوویچ در ۵ ماه اخیر) و دو بازی اول او در ویمبلدون نیز مشاهده شد. جوکر با انگیزه بیشتری نسبت به ماه‌های اخیر بازی می‌کند و هوادارانش را برای فتح چهارمین ویمبلدون امیدوار کرده است.

حریف امروز او ارنست گولبیس از لتونی، آمار خوبی در بازی‌های رودرردو ندارد. گولبیس در ۷ مصاف خود با جوکوویچ تنها ۱ بار (سال ۲۰۰۹ در تورنمنت بریزبن) پیروز شده و هیچ‌گاه نتوانسته از دور سوم ویمبلدون فراتر برود. با این حال گولبیس که دوران مصدومیتی طولانی را پشت سر گذاشته، در فرم خوبی به سر می‌برد و با غلبه بر خوان مارتین دل‌پوترو، مهم‌ترین اتفاق دور دوم ویمبلدون ۲۰۱۷ را رقم زد.

پیش‌بینی:

گولبیس می‌تواند در مقاطعی قصاب صرب را دچار مشکل کند، اما نوله‌ی آماده و سرحال اجازه رخ‌دادن شگفتی را نخواهد داد.

برنده جوکوویچ در ۴ ست.

راجر فدرر – میشا زورف

استاد سوئیسی که امسال به سان ققنوس، دوباره از خاکستر متولد شد، مدعی جدی قهرمانی در رقابت‌های امسال است. دارنده ۷ دوره عنوان قهرمانی ویمبلدون، امسال تنها در دو بازی و در تورنمنت‌های ۲۵۰ امتیازی شکست خورده و در فرم بسیار خوبی به سر می‌برد. فدرر دو هفته گذشته توانست بار دیگر در تورنمنت هاله قهرمان شود و در مسیرش هیچ ستی را نیز از دست نداد. شروع طوفانی قطار سریع‌السیر سوئیس در سال ۲۰۱۷ موجب شد وی علی‌رغم عدم حضور در فصل خاک، در رتبه دوم رده‌بندی امسال (Race) قرار داشته باشد. البته این دوری ۱۰ هفته‌ای شبهاتی در رابطه با میزان آمادگی فینالیست ۱۰ دوره ویمبلدون ایجاد کرده است. در هفته دوم بهتر می‌توان میزان شانس فدرر را برای کسب گرنداسلم شماره ۱۹ ارزیابی کرد.

امروز برای راجر فدرر یک روز خاص است. ۱۰ سال پیش در چنین روزی او موفق شد در دیداری تماشایی رافائل نادال را در ۵ ست مغلوب کند و برای پنجمین بار پیاپی در SW19 قهرمان شود.

حریف امروز فدرر بازیکن آشنایی برای هواداران این اسطوره سوئیسی است. میشا زورف آلمانی که روزهای خوبی را در تنیس سپری می‌کند، امسال دو بار از فدرر شکست خورد تا در مصاف‌های رودررو ۴-۰ عقب بیفتد. این تنیس‌باز ۲۹ ساله که با شکست اندی ماری در استرالیا نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت، کار بسیار سختی برای شکست دادن پرافتخارترین تنیس‌باز مرد جهان خواهد داشت.

پیش‌بینی:

احتمالا یکی از ست‌ها نزدیک باشد؛ اما میشا زورف تاکنون هیچ ستی از راجر فدرر نگرفته و شاید این اتفاق امروز نیز رخ ندهد.

برنده فدرر در ۳ ست.

سایر دیدارها:

میلوش رائونیچ – آلبرت راموس وینیولاس

مصاف‌های رودرو ۱-۱ مساوی است و دو تنیس‌باز تاکنون در چمن باهم بازی نکرده‌اند. رائونیچ کانادایی که سال گذشته با شکست فدرر به فینال رسید، سال خوبی را تجربه نمی‌کند و در رده‌بندی ۲۰۱۷ (Race) شانزدهم است. با این حال حریف اسپانیایی‌اش برای دومین بار راهی دور سوم ویمبلدون شده و بعید است بتواند غول کانادایی را متوقف کند.

پیش‌بینی:

برنده رائونیچ در ۴ ست.

دومینیک تیم – جرد دانلدسن

دومینیک تیم اتریشی بهترین سال دوران ورزشی‌اش را سپری می‌کند و در رتبه سوم رده‌بندی (Race) قرار دارد. این تنیس‌باز آینده‌دار تاکنون در ویمبلدون موفق نبوده است و سبک بازی‌اش بیشتر برای خاک مناسب است؛ اما بعید به نظر می‌رسد دانلدسون جوان شگفتی‌ساز روز ششم لقب بگیرد و به احتمال فراوان تیم راهی هفته دوم سومین گرنداسلم سال خواهد شد. تنیس‌باز اتریشی در تنها بازی خود مقابل حریف امریکایی در مادرید امسال ۲-۰ پیروز شده است.

پیش‌بینی:

برنده تیم در ۳ ست.

الکساندر زورف – سباستین افنر

ساشا زورف که به سرعت در حال طی کردن پله‌های ترقی است، باید رشد خود را در گرنداسلم ها نیز نشان دهد و چه جایی بهتر از ویمبلدون. جوان آلمانی فصل چمن خوبی را سپری کرد و در تورنمنت هاله نیز با شکست از راجر فدرر نایب قهرمان شد. او در تورنمنت اشتوتگارت نیز حضور داشت و با شکست در نیمه‌نهایی مقابل ژیل مولر به کار خود پایان داد. زورف که در رتبه پنجم رده‌بندی سال ۲۰۱۷ (Race) قرار دارد، در صورت برد در بازی امروز، برای نخستین بار به دور چهارم یک گرنداسلم راه پیدا می‌کند.

افنر که از جدول مقدماتی بالا آمد، با شکست بلوچی و جک ساک شگفتی‌ساز شد؛ اما به نظر نمی‌رسد ماجراجویی‌های این تنیس‌باز اتریشی در SW19 ادامه داشته باشد.

پیش‌بینی:

برنده زورف در ۳ ست.

توماس بردیک – داوید فرر

نبردی مابین فینالیست سال ۲۰۱۰ ویمبلدون و فینالیست سال ۲۰۱۳ رولند گروس. بردیک و فرر تاکنون ۱۴ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم هریک ۷ پیروزی بوده است. بازی امروز، نخستین تقابل آنها در چمن خواهد بود؛ جایی که بردیک بر خلاف فرر معمولا خوب نتیجه گرفته و سال گذشته نیز تا نیمه‌نهایی صعود کرد. ویمبلدون تنها گرنداسلمی است که داوید فرر در آن به جمع ۴ نفر برتر نرسیده است.

احتمالا شاهد یک بازی جذاب و طولانی میان این تنیس‌باز کهنه‌کار خواهیم بود که شانس مرد چِکی برای برتری بیشتر است.

پیش‌بینی:

برنده بردیک در ۴ ست.

گریگور دیمیتروف – دودی سلا

 دیمیتروف در هر ۴ بازی قبلی، سلا را شکست داده و شانس بسیار بیشتری برای برد نسبت به حریف خود دارد. تنیس‌باز خوش‌استیل بلغار که پس از ۲ سال افت، به فرم خوب خود بازگشت و در تنیس آزاد استرالیا راهی نیمه‌نهایی شد، امیدوار است تا روزهای خوبش در ویمبلدون را نیز تکرار کند. همه در انتظار مصاف احتمالی او و راجر فدرر در دور چهارم هستند.

سلا در دور پیش برخلاف انتظارات از سد جان ایزنر گذشت؛ اما کار به مراتب سخت‌تری برای شکست دیمیتروف خواهد داشت.

پیش‌بینی:

برنده دیمیتروف در ۳ ست.

گائل مونفیس – آدرین مانارینو

تنها دیدار این دو تنیس‌باز فرانسوی در ویمبلدون ۲۰۱۵ رخ داد که مونفیس در ۳ ست پیاپی پیروز شد. هیچ یک از این دو هم‌وطن تاکنون به هفته دوم ویمبلدون راه پیدا نکرده‌اند. مونفیس بر خلاف مانارینو عملکرد خوبی روی چمن ندارد، اما در مجموع بازیکن بسیار تواناتری است و شانس بیشتری برای کسب پیروزی دارد.

پیش‌بینی:

برنده مونفیس در ۴ ست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27v9zv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کدام ورزشکاران مانند کریس رونالدو دوقلو دارند؟