تاریخ انتشار: 1396/03/17 12:59
هواداران نخعی را نمی‌خواهند؟؛
کد خبر: 205505

جریان‌سازی خاص برای تصمیم سرمربی مس کرمان

هر انتخابی با سلایق مختلف ارزیابی می‌شود و بهرشکل، انتخاب سرمربی جدید تیم فوتبال مس کرمان نیز با نقدهای مختلف روبرو می‌شود.
جریان‌سازی خاص برای تصمیم سرمربی مس کرمان

به گزارش فرتاک ورزشی، طبیعی است انتخاب یک سرمربی کرمانی بعد از 20 سال برای نیمکت تیم مس اتفاق بزرگی برای فوتبال این استان محسوب می‌شد و این اتفاقی بود که اکثریت جامعه‌ی فوتبال کرمان برای رخ داد آن لحظه شماری می‌کردند و آن را نقطه‌ی عطفی برای فوتبال استان می‌دانستند.

با انتخاب دو سرمربی کرمانی برای تیم‌های مس کرمان و رفسنجان این اتفاق در بهترین حالت خود نیز رخ داد تا این موضوع با استقبال بزرگان فوتبال استان و مدیران ارشد ورزش آن و همچنین بخش گسترده‌‌ای از هواداران این تیم‌ها مواجه شده است.

 در مقابل طبیعی است که نظرهای مخالفی هم برای این انتخاب وجود داشته باشد که قطعا سنگ محک همه‌ی این نظرها در زمین مسابقه و تلاشی است که تیم فصل جدید مس در زمین بازی از خود نشان خواهد داد.

اما در این میان برخی نظرات نیز مطرح می‌شود که مخالفت‌شان نه از سر سلیقه و یا دلیل و منطق که تنها با غرض‌ورزی محض مطرح می‌گردد و در شکل بیان خود نیز کاملا آن‌ها موج می‌زند.

این نظرات یک سنگ بنا دارد و آن اینکه شما کرمانی‌ها نمی‌توانید... و یک موج "شما کرمانی‌ها توان موفقیت روی نیمکت بزرگ مس را ندارید" در روزهای اخیر در برخی از رسانه‌های ورزشی کشور به راه افتاده است...

این موضوع قطعا یک دلیل دارد و آن جایی است که کرمانی‌ها برای سودجویی برخی تنگ کرده‌اند...بهرشکل با حضور مربیان کرمانی برروی نیمکت تیم‌های مس، جای دو مربی که با مبالغ زیاد به این تیم‌ها می‌آمدند و در ادامه نیز در فصل نقل و انتقالات برخی کانال‌ها این امکان را داشتند که بازیکنان خاص خود را به این تیم‌ها تزریق کنند بسته شده است و طبیعی است که این موضوع به واسطه‌ی ضرر اقتصادی که برای برخی جریانات داشته است، صدای آن‌ها را در بیاورد و موجی از تلقین ناتوانی، به کرمانی‌ها را به راه بی‌اندازد.

شاید جالب باشد بدانید برخی از همین افراد در هفته‌های گذشته در تماس‌هایی که با مقامات باشگاه مس داشته‌اند به آن‌ها رسما اعلام می‌کردند در صورت عدم انتخاب گزینه‌های معرفی شده از سوی آن‌ها، باشگاه مس را تحت فشار قرار خواهند داد و برای این باشگاه مشکل ایجاد می‌کنند.

و حالا اصلا عجیب نیست که بعد از تصمیم باشگاه مس کرمان برای عبور از این جریانات، شاهد درج اخبار عجیب و غریب در رابطه با تیم مس کرمان و همچنین جو سازی برای زیر سوال بردن تصمیم باشگاه مس باشیم.

نکته‌ای که برای کرمانی‌ها و هواداران تیم فوتبال مس که مخالف تصمیم اخیر باشگاه مس می‌باشند، حائز اهمیت است این است که در عین احترام به نظر آن‌ها و بیان نقدهای سازنده‌ه‌ی خود باید مراقب باشند که اسیر این جوسازی‌ها و البته فضاهای کذب نشوند چراکه فراتر از بحث هر شخصی حفاظت از کلیت تیم مس به نوعی وظیفه‌ی تمام کرمانی‌ها و آن‌هایی می‌باشد که دل در گرو نام مس کرمان دارند.

باشگاه مس در تمامی دو دهه‌ی اخیر از تمامی نام‌های بزرگ فوتبال کشور برروی نیمکت خود استفاده کرده است و در پنج سال اخیر به نوعی بهره‌ی لازم را از این اسامی نبرده است که گاه نقاط ضعف بزرگی هم از تداوم حضور این نام‌ها در کرمان شاهد بوده است.

در این فصل بهرشکل طرحی نو برای نیمکت مس درانداخته شده است و بازهم تاکید می‌گردد فراتر از نامی که برروی نیمکت مس می‌نشیند، این جامعه‌ی فوتبال کرمان است که با موفقیت یک مربی کرمانی می‌تواند در کشور حرف برای گفتن داشته باشد و بر موج "شما کرمانی‌ها نمی‌توانید" با قاطعیت خط بطلان بکشد.

بهرحال تمامی مربیان جوان موفق این روزهای فوتبال کشور از گل‌محمدی گرفته تا تارتار، نظرمحمدی، پورموسوی و... روزی از همان شهرها و تیم‌هایی که به آن تعلق خاطر داشتد اعتماد دریافت کردند و قطعا نمی‌توان منتظر بود که برای مثال در اصفهان به مربیان کرمانی اعتماد شود و سرانجام روزی می‌بایست طلسم نرسیدن مربیان کرمانی به مدارج بالای کشور از داخل همین استان شکسته شود.

نکته‌ی مهم‌تر اینکه، در سالی که جامعه‌ی فوتبال کرمان باید در معنای واقعی و در عمل متحدتر از همیشه باشد، اصلا قابل قبول نیست که برخی از اعضای این خانواده به دلایل منافع شخصی از داخل کرمان بر این موج دامن بزنند و به نوعی آب را در آسیاب کسانی بریزند که هیچگاه اجازه نخواهند داد از این خانواده سری در میان سرهای فوتبال کشور بلند شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2aoq7k

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


احمد نخعی: خبرهای خوبی در راه است/ هواداران به من اعتماد کنند
سرمربی جدید مس کرمان مطرح کرد؛

سرمربی جدید مس کرمان مشخص شد
اختصاصی| جانشین ابراهیم‌زاده بالاخره معرفی شد؛

مدافع مس کرمان شاگرد میثاقیان خواهد شد؟!
حامد محمودی تنها یک قدم تا مشکی پوش شدن؛

علیرضا قاسمی: شرایط مهیا باشد لیگ برتری می شوم
بازیکن مس کرمان در گفتگو با فرتاک ورزشی؛

مدافع مس کرمان به صنعت نفت آبادان پیوست
اختصاصی| با عقد قراردادی یک ساله؛