تاریخ انتشار: 1396/04/12 10:19
کد خبر: 198997

گزارشی از وضعیت تراژیکی که مهدی طارمی در آن گرفتار شده است

اتفاقاتی که این روزها برای مهدی طارمی و پرسپولیس می‌افتد، شباهت‌های زیادی به آنچه سال گذشته رخ داد دارد؛ البته در کلیت داستان وگرنه در جزئیات، تفاوت‌های چشمگیری دیده می‌شود.
گزارشی از وضعیت تراژیکی که مهدی طارمی در آن گرفتار شده است

 پارسال طارمی قراردادی با پرسپولیس نداشت اما جلسات متعددی برای تمدید قرارداد با مدیران باشگاه برگزار کرد. اخبار ضدونقیضی از محتوای این جلسات منتشر می‌شد. یک روز می‌گفتند طارمی تمدید می‌کند و روز بعد حرف از لژیونر شدن او بود. دست آخر وکیل طارمی اعلام کرد که طارمی در پرسپولیس خواهد ماند البته در این بین، برخی افراد نزدیک به باشگاه هم در ماجرا مؤثر بودند اما درست بعد از آخرین جلسه طارمی در باشگاه که به نظر می‌رسید نتیجه مثبتی داشت، طارمی همراه با رامین رضاییان به ترکیه سفر کرد. در ابتدا به نظر می‌رسید این یک سفر تفریحی است و قرار نیست اتفاق دیگری بیفتد اما یک شب بعد خبر و تصویر امضای قرارداد این دو بازیکن با باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه همه را انگشت به دهان کرد. چند روز بعد، طارمی که حسابی تحت فشار رسانه‌ها و هواداران باشگاه قرار داشت، تصمیم به بازگشت گرفت؛ تصمیمی که واکنش‌ها‌ی متفاوتی را به‌دنبال داشت، عده‌ای موافق بودند و عده‌ای هم مخالف. برانکو ایوانکوویچ، یکی از مخالفان این بازگشت بود اما در نهایت با فشار مدیران باشگاه و البته به این دلیل که پرسپولیس نتوانسته بود جایگزین خوبی برای طارمی پیدا کند، برانکو با بازگشت مهاجم جوان تیمش موافقت کرد. هر چه که بود، طارمی بازگشت موفقیت‌آمیزی داشت و توانست با زدن 18 گل در این فصل، سهم زیادی در قهرمانی پرسپولیس داشته باشد. 

تاوان ریزه‌اسپور تمامی ندارد

حالا یک سال از آن روزها می‌گذرد و طارمی باز هم هوس جدایی کرده است؛ این‌بار پیشنهادها از قلب اروپاست. تیم‌های یونانی، جدی‌ترین مشتریان آقای گل پرسپولیس هستند اما طارمی برخلاف پارسال دیگر بازیکن آزاد نیست و هنوز یک سال از قراردادش با پرسپولیس باقی مانده؛ البته او سال گذشته که از ترکیه به پرسپولیس برگشت ناچار شد برای به‌دست‌آوردن دل مدیران و هواداران پرسپولیس و برانکو قرارداد دوساله ببندد؛ وگرنه مدت‌هاست ستاره‌های فوتبال ایران قراردادشان را به‌طور سالانه تمدید می‌کنند. طارمی هم اگر سال گذشته پرسپولیسی‌ها را با داستان ریزه‌اسپور ناراحت نمی‌کرد می‌توانست قرارداد یکساله ببندد و در این صورت الان بازیکن آزاد محسوب می‌شد. 

این اخموی دمغ! 

مهدی این روزها مرتبا با باشگاه پرسپولیس جلسه برگزار می‌کند. چهره دمغ طارمی، وقتی که روز شنبه از باشگاه پرسپولیس خارج می‌شد، برای خبرنگاران و هواداران حاضر در محوطه جلوی ساختمان باشگاه بسیار معنادار بود. او که به‌همراه وکیلش به باشگاه رفته بود تا شرایط انتقالش به یک تیم اروپایی را بررسی کند بعد از چند ساعت گفت‌وگو از جلسه بیرون آمد اما چهره‌اش نشان می‌داد که از جلسه راضی نبوده. باشگاه پرسپولیس شرایط نسبتا سختی را برای جدایی طارمی جلوی پای او گذاشت است. علی‌اکبر طاهری برای صدور رضایتنامه این بازیکن، یک میلیون دلار طلب کرد. مبلغی که تأمینش برای مشتریان امروز طارمی، بسیار سخت است. طارمی با اینکه مشخصا برای عکس‌انداختن با هواداران بی‌میل بود اما هر طور که بود، این کار را انجام می‌داد. باوجوداین، وقتی داشت با ماشین وکیلش می‌رفت، عده‌ای از هواداران پرسپولیس از وکیل طارمی خواستند زودتر تکلیف این بازیکن را روشن کند و اگر نمی‌خواهد بماند زودتر بگوید! طارمی که انتظار شنیدن این جملات را نداشت، سعی کرد آنها را نشنیده بگیرد و خودش را با گوشی تلفن همراهش مشغول کرد. وکیل مهدی اما وعده داد تکلیف بازیکنش امروز یا فردا مشخص خواهد شد.

الان بهترین زمان لژیونر شدن است؟ 

شماره 9 پرسپولیس به دلایلی که چندان مشخص نیست، اصرار به جدایی از این تیم دارد. برخی معتقدند که این بازیکن در پرسپولیس و در لیگ ایران اشباع شده و دیگر انگیزه‌ای برای بازی در این سطح ندارد. طارمی در سه فصلی که در پرسپولیس حضور داشت، یک قهرمانی، یک نایب‌قهرمانی و دو آقای گلی به‌دست آورده و به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده. او با تیم ملی هم به جام‌جهانی روسیه خواهد رفت و این حجم افتخار در این مدت کم، شاید او را کاملا سیر کرده است. از این جهت شاید بتوان به او حق داد اما عده‌ای دیگر معتقدند الان لزوما بهترین زمان برای جدایی او از پرسپولیس نیست. فوتبال ایران در سال منتهی به جام‌جهانی قرار دارد و طبیعتا کارلوس کی‌روش همه بازیکنانش را تحت نظر دارد. اگر طارمی در تیم اروپایی‌اش نتواند به ترکیب اصلی راه پیدا کند شاید از چشم سرمربی تیم ملی هم بیفتد. این دقیقا همان اتفاقی است که سردار آزمون هم با آن مواجه شده اما تصمیم او با تصمیمی که طارمی گرفته متفاوت است. آزمون با وجود پیشنهاداتی که از خارج از روسیه دارد تصمیم گرفته امسال را هم در این کشور بماند. چون رفتن به یک لیگ سطح بالاتر در این برهه زمانی ریسک بزرگی محسوب می‌شود. آنچه مشخص است این است که طارمی تصمیم خودش را گرفته و عزم جدی دارد که لژیونر شود اما تجربه ثابت کرده که او وقتی خودش می‌خواهد تصمیم بزرگی بگیرد دچار اشتباه می‌شود! بنابراین شاید بهتر باشد دراین‌باره هم با افراد معتمد و خیرخواه مشورت کند چون او یک‌بار با یک تصمیم اشتباه، هواداران پرسپولیس را آزرده‌خاطر کرد و برای بازگشت به این تیم و به‌دست‌آوردن دل هواداران خیلی سختی کشید اما معلوم نیست پرسپولیسی‌ها در صورت تکرار آن اشتباه، این‌بار هم از او استقبال کنند یا نه. 

پدر و مادر؛ مخالفان قدرتمند انتقال

انتقال طارمی به اروپا موافقان و مخالفانی دارد که هر کدام هم دلایل خودشان را برای این نظرها دارند. موافقان این انتقال می‌گویند که او تصمیمش را گرفته است و با این وضعیت، ماندنش اصلا به صلاح نیست اما مخالفان این انتقال هم معتقدند پیشنهاداتی که طارمی این روزها به آنها فکر می‌کند در حد او نیست و بهتر است او در پرسپولیس بماند. زیرا او همین پیشنهادها را هم به‌خاطر حضور موفقش در پرسپولیس دارد و اگر کمی صبر کند، پیشنهادات بهتری هم دریافت خواهد کرد اما دو مخالف جدی به صف مخالفان این انتقال اضافه شده‌اند که اتفاقا بسیار قدرتمند هستند. این دو نفر، پدر و مادر مهدی هستند که درحال‌حاضر اصلا راضی نیستند مهدی از ایران برود. شاید در نهایت نظر این دو نفر بتواند جلوی تصمیمی را که طارمی گرفته بگیرد اما مسئله این است که طارمی با اطلاع از مخالفت پدر و مادرش باز هم اصرار به جدایی دارد. با این وضعیت هنوز مشخص نیست آقای گل دو فصل اخیر لیگ برتر ایران در پرسپولیس می‌ماند یا به اروپا خواهد رفت. او در وضعیت بدی قرار دارد و هر تصمیمی که بگیرد موافق و مخالف خواهد داشت. او احتمالا این روزها درمانده‌ترین فوتبالیست ایران است؛ درمانده در تصمیم‌گیری!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36v9rz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سگرمه‌های مهندس پرسپولیسی ها؛ با پروفسور مشکل دارد؟