تاریخ انتشار: 1395/11/11 12:41
کد خبر: 232576

شهید مدافع حرم؛ الگوی بهترین بازیکن جهان

فوتبال کنگاور دارای جوانان با آتیه و مستعدی است که با وجود کمبود امکانات توانایی‌های خود را در مسابقات مختلف نشان داده‌اند یکی از همین بازیکنان خوش تکنیک و جوان 'مسلم اکبری' است.

به گزارش فرتاک ورزشی، اکبری بهترین مدال آور تاریخ ورزش استان کرمانشاه و کاپیتان تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران است. 

او 15 سال است که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را بر تن دارد. اکبری در مسابقات جهانی آمریکا در سال 2004 به عنوان بهترین بازیکن جهان شناخته شد. 

کاپیتان تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران تا به امروز افتخارات زیادی کسب کرده است. 

در ادامه گفت و گوی با مسلم اکبری را می خوانید:

* لطفا خودتان را معرفی نمایید؟

مسلم اکبری متولد نهم آبان ماه سال 63 هستم که در خانواده غیر ورزشی در شهرستان کنگاور متولد شدم.

*آشنایی شما با فوتبال هفت نفره چگونه بود؟

سال 1381 برای تست فوتبال به اصفهان رفتم و باید با 320 نفر که از استان های مختلف به آنجا آمده بودند رقابت می کردم استرس زیادی داشتم ولی در نهایت با توکل به خدا و دعای خیر پدر و مادرم موفق به کسب این سهمیه شدم و جز 18 نفر اصلی باشگاه قرار گرفتم. خاطرم هست آن زمان تنها بازیکن باشگاه قدرتمند ذوب آهن بودم که برای نوجوانان، جوانان و امید توپ می زدم.

تا سال 83 در این باشگاه بازی کردم که موفق به قهرمانی در لیگ برتر ایران هم شدیم بعد توسط یکی از مربیان این باشگاه به نام محمدرضا امجدیان به تیم ملی فوتبال هفت نفره معرفی شدم و بعد از تست های زیادی که از من گرفتند سرانجام به تیم ملی پیوستم.

*اولین تجربه بین المللی شما در چه مسابقاتی بود؟

نخستین بازی که من به همراه تیم ملی عازم مسابقات خارج از کشور شدم سال 2004 میلادی بود که مسابقات جهانی در شهر نیولندن ایالات متحده برگزار شد که خاطرات آن سال بسیار برای من به یاد ماندنیست چرا که از سوی کمیته برگزاری مسابقات جهانی آمریکا بنده بعنوان پدیده و بهترین بازیکن جهان انتخاب شدم.

*همان روزهای اولی که فوتبال را شروع کردید فکر می‌کردید روزی بهترین بازیکن جهان شوید؟

از بچگی که ورزش را آغاز کردم همیشه با ذهنیت پیروزی و موفقیت رو به ‌جلو حرکت کردم. همیشه هدفم موفقیت بوده و آرزو داشتم بدرخشم و مدال‌های آسیایی، جهانی و المپیک کسب کنم. سال 2004 که به مسابقات جهانی اعزام شدیم اولین تجربه بین المللی من بود، روزهای سختی بود اما باهدفی که داشتم به عنوان پدیده جهان انتخاب شدم.

*پست شما در فوتبال هفت نفره چیست؟

پست من در تیم ملی هافبک وسط ولی در باشگاه ذوب آهن، هم مهاجم بازی میکردم هم هافبک وسط.

*تفاوت میان فوتبال 7 نفره و 11 نفره در چیست؟

همان قوانین است با این تفاوت که آفساید در فوتبال 7 نفره وجود ندارد، در فوتبال 7 نفره بازیکنان در دو وقت 30 دقیقه ای توپ می زنند ولی در فوتبال 11 نفره دو وقت 45 دقیقه. اندازه زمین فوتبال هم در طول 18 متر و در عرض هشت متر از اندازه فوتبال 11 نفره کوچکتر است و در واقع 75 متر طول و 55 متر عرض دارد.

*کدام فوتبالیست داخلی و خارجی الگوی شماست؟

من در ورزش الگویی ندارم و از کسی هم تقلید نمی کنم و سعی کردم خودم صاحب سبک و تکنیک باشم. ولی در زندگی شخصی از ویژگی های اخلاقی دوست و همشهری عزیزم شهید مدافع حرم سجاد حبیبی الگو برداری می کنم.

*تیم های مورد علاقه داخلی و خارجی شما؟

پرسپولیس تیم مورد علاقه من است و از بچگی به این تیم بزرگ و محبوب علاقه داشتم و تیم خارجی هم، موفق‌ترین تیم تاریخ فوتبال اروپا و موفق‌ترین تیم تاریخ فوتبال اسپانیا یعنی رئال مادرید علاقه دارم.

*در چند دوره بازیهای آسیایی، جهانی و پارالمپیک حضور داشتید؟

مسابقات آسیایی چهار دوره شرکت کردیم که هر چهار دوره صاحب مدال طلا شدیم و مسابقات جهانی نیز چهار دوره حضور داشتم که صاحب دو نائب قهرمانی و دو سومی شدیم.

در مسابقات پارالمپیک هم سه دوره حضور داشتم که یک نقره و دو برنز حاصل تلاش ما در این مسابقات بود که در ویترین افتخارات ما ثبت شد.

*تاکنون در مسابقات برون مرزی بازخورد و یا پیشنهادی از مردم و مسوولان خارجی دیده‌اید؟

چند تا پیشنهاد خارجی از سوی کشورهای آمریکا، هلند و ... داشته ام که حضور در آن تیم ها مستلزم تعییر دادن ملیتم بود ولی من به هیچ وجه کشور و پرچم خوش رنگ آن را با هیچ چیز عوض نکرده و نخواهم کرد.

*آیا شایعه تصمیم فدراسیون جهانی فوتبال هفت نفره مبنی بر اینکه باید از ورزشکاران زن در تیم مردان استفاده شود، صحت دارد؟

بله متاسفانه صحت دارد؛ این قانون با مجموعه ورزش معلولان ایران به لحاظ منطقی و ارزش های اخلاقی منافات دارد و به همین دلیل کمیته ملی پارالمپیک رایزنی هایی را در این زمینه در دستور کار قرار داده است.

*با حضور متمادی در اردوهای مختلف و دور بودن از خانواده چگونه کنار می آیید؟

15 سال افتخار پوشیدن لباس تیم ملی را دارم حضور در این سالها دور بودن از خانواده معمولا برای ورزشکاران سخت و طاقت فرساست بخصوص متأهل هم که باشی ولی به عشق ایران عزیز و مردمان با صفا و مهربانش سختی ها معنی ندارند.

*با توجه به اینکه شما قهرمان جهان شدید آرزوی دست نیافته دیگری در ورزش دارید؟

من همراه تیم ملی فوتبال هفت نفره قهرمان بازیهای آسیایی، قهرمان جهان و صاحب عناوین زیادی شدم و فقط مدال طلای پارالمپیک باقیمانده است که به امید خدا و دعای خیر مردم به آن می رسم.

*برنامه شما برای آیندتان چیست؟

اکنون مهم‌ترین برنامه من حضوری باصلابت و قدرتمند در تیم ملی است تا بتوانیم نماینده خوبی برای کشور عزیزمان در مسابقات جهانی باشیم و پس از اینکه تجربه کافی کسب کردم در ردای مربی به فوتبال کشورم خدمت کنم هر چند که دارای مدرک c آسیا هم هستم.

*اگر فوتبالیست نمی شدی چه کاره می شدی؟

اگه فوتبالیست نمی شدم قطعا هنرمند بودم چون نقاشی را خیلی خوب بلدم از بچگی به نقاشی علاقه داشتم، خط و نقاشی یکی از استعدادهای ذاتی من است که واقعا از این جهت خوشحالم و خدا را شاکرم.

*مبلغ قرارداد شما با تیم ملی طی یک سال گذشته چقدر بوده است؟

متاسفانه با هیچ یک از ورزشکاران در تیم ملی قراردادی بسته نمی شود زمانی که در مسابقات برون مرزی مدال بگیریم طبق قوانین وزارت ورزش و جوانان جایزه ای را برای هر مدال گرفته تعیین می کنند.

*حرف آخر؟

فرصت را مغتنم می شمارم و از خانواده ام، همسرم و همچنین مربیانی که برای من زحمت کشیده اند، تشکر می کنم و از شما هم به دلیل فرصتی که در اختیارم گذاشتید ممنونم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39elpe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جانشین امید عالیشاه از تبریز می‌آید