تاریخ انتشار: 1396/05/03 16:53
کد خبر: 193532

مشکلات پیش روی هفدهمین دوره لیگ برتر در فاصله 48 ساعتی تا افتتاحیه

فوتبال ایران در شرایطی به استقبال هفدهمین دوره حرفه ای خود می رود که شرایط بسیاری از تیم ها نا مشخص است.
مشکلات پیش روی هفدهمین دوره لیگ برتر در فاصله 48 ساعتی تا افتتاحیه

 لیگ هفدهم تا 48 ساعت آینده در 4 ورزشگاه ایران آغاز می شود اما لیگ برتر همچنان با ابهام های زیادی همراه است که برخی از آنها شاید حتی در لیگ های محلی نیز وجود نداشته باشد. مشکلات ابتدایی مانند زیر ساختها، بلیت فروشی، تبلیغات محیطی همچنان در فوتبال ایران حل نشده و لیگ هفدهم تحت تاثیر از کمبودها در این بخشها شروع خواهد شد.

 

1.قرارداد سرخابی ها و نفت تهران

فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام کرده قرارداد بازیکنان سه باشگاه تهرانی ثبت نخواهد شد. هر چند در سال های گذشته نیز چنین تهدیداتی صورت می گرفت اما این بار در فاصله 48 ساعت تا شروع لیگ برتر خبری از صدور کارت بازی این بازیکنان نیست تا وضعیت سه تیم لیگ برتر در هاله ای از ابهام قرار داشته باشد.

 

 

2.ورزشگاه تیم های مشهدی و سپیدرود

استفاده یا عدم استفاده از ورزشگاه امام رضا(ع) موضوعی است که هنوز تکلیف آن مشخص نشده است. سیاه جامگان از هفته اول لیگ برتر میزبان ذوب آهن است و سازمان لیگ اعلام کرده در ورزشگاه ثامن نمی تواند از حریف اصفهانی خود میزبانی کند تا وضعیت این ورزشگاه در افتتاحیه لیگ نا مشخص باشد.

 

ورزشگاه میزبان بازی های سپیدرود نیز شرایط نامشخصی دارد. با توجه به بازدید مسئولان سازمان لیگ در نهایت مقرر شد به دلایل امنیتی، سکوی هواداران و غیره دیدارهای تیم سپیدرود به شرط تغییر چمن ورزشگاه در سردارجنگل برگزار شود. به همین دلیل هیات فوتبال استان گیلان اقدام به تعویض چمن این ورزشگاه کرد و این احتمال می رود تا زمان حاضر شدن آن سپیدرودی ها بازی های ابتدایی خود را در ورزشگاه عضدی برگزار کنند.

 

 

 

3.کسر امتیاز از پرسپولیس

پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی است و آماده سازی بسیار خوبی برای شروع فصل پشت سر گذاشته اما مشکلات مالی این تیم به ویژه در پرونده بازیکنان خارجی برای آنها دردسر ساز شده است. قرمزها برای بستن پرونده مربی پیشین خود نیاز به مبلغ زیادی دارند اما با توجه به مشکلات مالی کار سختی برای تهیه این مبلغ دارند تا کسر امتیاز این تیم را به شدت تهدید کند.

 

 

4.خارجی های تازه وارد

در شروع فصل جدید فوتبال ایران بازیکنانی خارجی زیادی به فوتبال ایران اضافه شدند. بازیکنان خارجی که کیفیت بیشتر آنها نا مشخص است و البته کارنامه و پیشینه مشخصی ندارند. البته در گذشته نیز بازیکنانی مانند منشا به فوتبال ایران اضافه شدند که کارنامه درخشانی نداشتند اما بعد از حضور در فوتبال ایران کیفیت بالای خود را اثبات کردند.

 

 

5.بلیت فروشی

تکلیف بلیت فروشی لیگ هنوز مشخص نشده است. تیم های پرطرفدار به ویژه سرخابی ها که فصل گذشته طعم شیرین بلیت فروشی در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کردند علاقه زیادی دارند در فصل جاری مسابقات لیگ برتر به صورت اختصاصی این کار را انجام دهند و جلساتی را نیز درباره این موضوع برگزار کردند اما با شروع لیگ به نظر می رسد هنوز اتفاق مورد نظر آنها رخ نداده و شرایط قبلی در جریان است.

 

 

 

6.تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی مسابقات لیگ برتر در فصل های گذشته کانون حاشیه بود و در فصل جاری نیز در بلاتکلیفی به سر می برد. هنوز پیمانکار تبلیغات محیطی مشخص نشده و به نظر می رسد در هفته اول لیگ خبری از این تبلیغات در کنار زمین نخواهد بود تا یکی از درآمدهای اصلی فوتبال در فصل جاری سرنوشت نا معلومی داشته باشد.

 

 

7.لیست استقلال در ابهام

وضعیت لیست استقلالی ها هنوز نامشخص است. آبی پوشان باید یک بازیکن را از لیست خود خارج کنند و هرایر مگویان گزینه اصلی آنها برای مشخص شدن لیست است اما این بازیکن با آبی پوشان به توافق نرسیده تا همچنان داستان لیست آبی ها ادامه داشته باشد.

 

 

8.مالکیت نفت تهران

نفت تهران در سوپرجام فوتبال ایران نیز شرکت کرد اما هنوز وضعیت مالکیت این تیم نا مشخص است. بعد از تغییرات در کادرفنی، شایعاتی پیرامون تغییر مالکیت این تیم به گوش می رسد. نفت تهران مطمئنا یکی از تیم هایی است که در لیگ هفدهم حاشیه های زیادی را خارج از زمین رقم خواهد زد.

 

 

9.بازیکنان بلاتکلیف

با کوچک شدن لیست ها، تعداد ستاره های بلاتکلیف فوتبال ایران روز به روز بیشتر می شود. آندرانیک تیموریان، بهنام برزای، میثم مجیدی، پیام صادقیان، حمید علی عسگری، ارسلان مطهری، شهاب کرمی، وحید طالب لو، حنیف عمران زاده، سامان نریمان جهان، محمد امین آرام طبع، میثم حسینی، سیامک کوروشی، امین منوچهری، احمد آل نعمه، ماتیاس چاگو، مهرداد طهماسبی و غیره از جمله بازیکنانی هستند که با وجود حضور طولانی مدت در لیگ برتر و البته تیم ملی در فصل پیش رو شرایط نامشخصی دارند.

 

 

10.حق پخش تلویزیونی

درآمد حق پخش معضل حل نشدنی فوتبال ایران در لیگ هفدهم نیز ادامه خواهد داشت. در شرایطی که در تمامی کشورهای صاحب فوتبال حق پخش منبع اصلی درآمد تیم ها محسوب می شود هنوز تیم های ایرانی از این درآمد سودی نمی برند و این مشکل همچنان با سپری شدن 17 سال از حرفه ای شدن نام فوتبال ایران ادامه دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eqrr6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


صف تمدید قرارداد در تیم آبی پوشان پایتخت