تاریخ انتشار: 1402/04/13 20:00
کد خبر: 3309

علت کم بودن شیر مادر چیست؟

تصمیم داریم به سوال علت کم بودن شیر مادر چیست جواب دهیم.
علت کم بودن شیر مادر چیست؟

پیش از آنکه به معرفی راهکارهای افزایش شیر مادر بپردازیم، تصمیم داریم به سوال علت کم بودن شیر مادر چیست جواب دهیم. اول از همه شما باید متوجه شوید که آیا شیری خوبی دارید یا خیر. شرایطی را تصور کنید که الان به شیرخوار خود شیر داده‌اید، اما فرزند شما پس از یک ساعت دوباره درخواست شیر می‌کند و با وجود اینکه تعداد دفعات زیادی شیر می‌خورد، وزن‌گیری مناسبی ندارد.

این موارد نشان می‌دهند که شیر شما کافی نیست و باید به فکر راهی برای افزایش شیر خود باشید. در ادامه برخی از دلایلی که باعث کم شدن شیر مادر می‌شوند را معرفی می‌کنیم تا با آن‌ها آشنا شوید.

استرس

استرس و اضطراب از جمله دلایلی هستند که می‌توانند اثرات منفی را روی میزان شیر مادران داشته باشند. البته نمی‌توان گفت که استرس مستقیما روی میزان شیر اثر می‌گذارد، بلکه مادرانی که مضطرب هستند حوصله و آرامش لازم برای شیردهی را ندارند و همین موضوع باعث می‌شود که شیر کیفیت لازم را نداشته باشد و نوزاد با خوردن آن رشد خوبی را تجربه نکند.

مصرف برخی از قرص‌ها

مسلما تمام قرص‌هایی که مصرف می‌کنیم، عوارضی را در پی دارند. قرص‌های جلوگیری از جمله قرص‌هایی هستند که می‌توانند روی میزان شیر مادر تاثیر داشته باشند. از همین رو اگر در دوران شیردهی در حال مصرف این دست از قرص‌ها هستید و شیرتان کم شده است، جای نگرانی نخواهد بود. در چنین موقعیتی به یک دکتر زنان مراجعه کنید تا مصرف این قرص تحت‌نظر پزشک کم یا قطع شود. البته شما امکان استفاده از خدمات دکتر زنان آنلاین را نیز دارید و می‌توانید به‌راحتی پاسخ سوال خود را بگیرید.

جراحی سینه

جراحی زیبایی سینه انواع مختلفی چون بزرگ کردن، کوچک کردن، پروتز و … دارد و انجام هریک از آن‌ها باعث آسیب دیدن بافت‌های سینه می‌شود. حال نکته‌ای که وجود دارد، این است که آسیب دیدن بافت‌های سینه در مقدار شیر خروجی از سینه تاثیرگذار خواهد بود و باعث می‌شود شیر کمتری از سینه خارج شود. بنابراین مادرانی که عمل‌های زیبایی سینه انجام داده‌اند باید انتظار کم بودن شیر خود را داشته باشند.

کم بودن غدد شیری

برخی از خانم‌ها از غدد شیری کمی برخوردار هستند و همین موضوع دلیلی بر کم بودن شیر آن‌ها است. البته شیر دادن به نوزاد به‌مرور زمان باعث می‌شود که تعداد این غدد افزایش پیدا کند و شیر با کیفیت تری در اختیار نوزاد قرار گیرد. البته برای افزایش شیر مادر مصرف برخی از خوراکی‌ها و غذاها نیز موثر است.

مصرف برخی از داروهای گیاهی

اگر از دسته افرادی هستید که به مصرف داروهای گیاهی به‌جای داروهای شیمیایی علاقه دارید، باید احتیاط لازم را داشته باشید، زیرا برخی از این داروها می‌توانند در میزان شیر مادر تاثیر داشته باشند. بنابراین در چنین موقعیت‌هایی با یک دکتر طب سنتی مشورت کنید تا اگر مشکل شما مربوط به داروی گیاهی که مصرف می‌کردید بود، آن را برای شما با داروی دیگری جایگزین کند. همچنین درصورت نیاز می‌توانید از طریق ویزیت آنلاین طب سنتی مشکل خود را مطرح کنید تا بهترین روش‌ برای حل شدن آن به شما پیشنهاد شود.

  • بیشتر بخوانید:
علائم کم خونی در بارداری
زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند
تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3g95n2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آیا پریود بودن موقع عمل بینی خطرناک است؟