تاریخ انتشار: 1402/04/21 10:00
کد خبر: 2862

علائم اعتیاد به سیگار چیست؟

برای برخی از افراد، استفاده از حتی یک تا دو عدد سیگار می‌تواند به‌سرعت منجر به اعتیاد و وابستگی به نیکوتین شود.
علائم اعتیاد به سیگار چیست؟

رای برخی از افراد، استفاده از حتی یک تا دو عدد سیگار می‌تواند به‌سرعت منجر به اعتیاد و وابستگی به نیکوتین شود. علائمی که ممکن است در اثر اعتیاد به سیگار آن‌ها را تجربه کنید، معمولاً عبارت‌اند از:

  • نمی‌توانید سیگار را ترک کنید. با وجود تلاش زیاد در این زمینه، اغلب شکست خورده‌اید و خودتان نمی‌توانید برای ترک سیگار اقدام کنید.
  • به‌محض اینکه تصمیم به ترک سیگار می‌گیرید با علائم خاصی مواجه می‌شوید. تلاش شما برای ترک باعث ایجاد علائم جسمی و خلقی مانند هوس شدید، استرس و اضطراب، تحریک‌پذیری، بی‌قراری، عدم تمرکز، افسردگی، ناامیدی، عصبانیت، افزایش گرسنگی، بی‌خوابی، یبوست یا اسهال می‌شود.
  • با وجود ابتلا به مشکلات سلامتی و انواع بیماری، همچنان به کشیدن سیگار ادامه می‌دهید. حتی اگر سلامت ریه‌ها یا قلب شما به خطر افتاده باشد، باز هم نمی‌توانید از نظر روانی جلوی سیگارکشیدن خود را بگیرید. در واقع حاضرید اثرات منفی کشیدن سیگار را با تمام وجود بپذیرید.
  • حاضرید فعالیت‌های اجتماعی زیادی را کنار بگذارید. شما ممکن است از رفتن به رستوران‌های با ممنوعیت کشیدن سیگار منصرف شوید یا معاشرت با خانواده یا دوستان خود را متوقف کنید زیرا در این شرایط نمی‌توانید سیگار بکشید.
  • بیشتر بخوانید:
علائم کم خونی در بارداری
زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند
تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nqmx3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عوامل اعتیاد به فیلم پورن