تاریخ انتشار: 1396/02/19 15:37
کد خبر: 211886

سلطانی‌فر موفق تر از گودرزی

مسعود سلطانی فر که در ماه های پایانی دولت یازدهم به جمع کابینه حسن روحانی اضافه شد توانست با گام های موثر خود تحولاتی کوچیک اما منحصر به فرد را ایجاد کند.
سلطانی‌فر موفق تر از گودرزی

کمتر از 10 روز دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است تا تکلیف دولت 4 سال آینده مشخص شود. دولتی با وزرا و کابینه جدید که در اقسا نقاط نیروهای اجرایی مشغول به کار خواهند شد و حالا یک به یک وزرا مورد نقد و بررسی قرار می گیرند. مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان که ماه های پایانی دولت یازدهم به کابینه حسن روحانی اضافه شد توانست با رای اکثریت مجلس شورای اسلامی و استقبال اهالی ورزش وزارت را به دست بگیرد. سلطانی فر در این مدت اقداماتی مثبت داشت که تاثیرات خود را در رشته های مختلف گذاشت اما در دوران وزارت او پروژه هایی هم استارت خورد که در صورت ابقای او در سمت خود، پروژه هایی جدید در سال های آینده پرده برداری خواهد شد.

*  بازنشسته ها، بازنشست شدند

موضوع مدیران دو شغله و بازنشسته مهم ترین دغدغه وزارت ورزش و جوانان بود که قبل از ورود مسعود سلطانی فر معاون قهرمانی وزارتخانه با همین مشکل رو به رو بود. به طوریکه هر گاه صحبت از مدیران بازنشسته می شد انگشت اشاره به سوی نصرالله سجادی می رفت اما سلطانی فر در اولین اقدام موضوع مدیران دو شغله را از معاونین خود آغاز کرد و با روی کار آوردن محمدرضا داورزنی به جای نصرالله سجادی پروژه جلوگیری از فعالیت این مدیران را آغاز کرد. فدراسیون های قابل توجهی در دستور کار هستند که او عنوان کرده است طبق آیین نامه تصمیم گرفته خواهد شد.

* مشخص کردن تکلیف فدراسیون های سر در گم

تعداد فدراسیون هایی که با وضعیت سرپرستی کار خود را دنبال می کردند رفته رفته رو به افزایش بود و رشته هایی مثل ژیمناستیک، هندبال و جودو مسیر نابودی را پیش گرفته بودند. تیم های ملی این 3 رشته یکی پس از دیگری شکست های بین المللی را تجربه می کردند و بازیکنان تیم های ملی هر یک به دلایلی از ورزش حرفه ای کناره گیری می کردند. اولین تصمیم پس از روی کار آمدن برگزاری مجامع انتخاباتی بود که حالا تمام فدراسیون هایی که با سیستم سرپرستی اداره می شدند رییس دارند و اصلاحات در آنها آغاز شده است.

* افتتاح ورزشگاه های نیمه کاره

3 ورزشگاه مدرن و مجهز نقش جهان، امام رضا و پارس سال گذشته افتتاح شد تا از امسال یک به یک آنها مورد بهره برداری رسمی قرار بگیرد. پروسه ساخت و تکمیل این ورزشگاه ها سال های بسیار زیادی را برده است و نمی توان به عنوان یکی از پروژه های مستقیم مسعود سلطانی فر نام برد اما معمولا این طوره پروژه ها با تعویق و یا مشکلاتی نیمه کاره می ماند اما وزیر جدید الویت را بر افتتاح ورزشگاه های نیمه کاره گذاشته بود و به روند تکامل آنها تسریع بخشید تا این 3 ورزشگاه بزرگ و زیبا مورد بهره برداری قرار بگیرد.

* سرکشی های امید بخش در راه توسعه ورزش

یکی از ویژگی های مسعود سلطانی فر حضور مستقیم و حمایت از رویدادهای مهم ورزشی بود. او با حضور در جام جهانی کشتی در کرمانشاه، قهرمانی زیر 23 سال والیبال در اردبیل، بازی های بین المللی نمایندگان ایران در جام باشگاه های فوتبال آسیا، دو بین المللی پارس و بسیاری دیگر از مسابقات ورزشی، شخصا از توسعه ورزش در تمام نقاط ایران و گسترش رشته های ورزشی استقبال می کرد. بازدید و عیادت از ورزشکاران قدیمی و روی کار آمدن دوباره ورزشی ها در تصمیم گیری های کلان وزیر را به چهره ای محبوب در بین ورزشی ها تبدیل کرده است.

* رفع احتمالی مشکلات سربازی

معضلی بزرگ حالا سایه بر لیگ فوتبال ایران انداخته است که سربازان برای گذراندن دوران 2 ساله خود باید با چالش هایی رو به رو شوند که تصمیم گیری در مورد آن با اختلاف سلیقه های بسیاری رو به رو است. سلطانی فر در اقدامی که هیچ کس تا به حال دست به آن نزده بود به دنبال رفع این مشکل است به طوری که در صورت اجرایی شدن آن تمام سربازان می توانند در تمام تیم های لیگ برتری بازی کنند. این مساله گره بسیاری از مشکلات را باز می کند تا نه تیم های لیگ برتری در فوتبال و نه بازیکنان از مشکلات کنونی رهایی پیدا کنند.

* تلاش موثر برای معضل مالی استقلال و پرسپولیس

دو تیم پر طرفدار پایتخت که امسال نمایش رضایت بخشی را از خود نشان دادند در پایان لیگ برتر رده های اول و دوم را کسب کردند و توانستند به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند. این یکی از بهترین سال های دو تیم بود که در پایان لیگ طرفداران آن دو رضایتی نسبی داشتند و همچنان برای درخشش در لیگ قهرمانان امیدوارند. اما مشکلات مالی همچنان پا برجاست و بازیکنان دو تیم دفعات دست به اعتصاب به دلیل مشکلات مالی زدند. کمک 3 میلیاردی به پرسپولیس و رفع مشکل مالی استقلال دو گام موثر برای تیم های پرطرفدار و نمایندگان ایران در جام باشگاه های آسیا بود که حالا دو تیمی که تحت حمایت دولت هستند تا حد زیادی آرامش را تجربه کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nyljg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سلطانی‌فر تماشاگر دیدار استقلال و الاهلی شد