تاریخ انتشار: 1396/04/26 12:49
نیاز مبرم خطیبی به جذب هافبکی جنگنده؛
کد خبر: 195441

علی حقدوست پاشنه آشیل ماشین سازی/ هواداران فکر بازی زیبا را از سرشان دور کنند

تیم ماشین سازی تبریز که برای اردوی آمادگی خود راهی تهران شده بود در دو بازی دوستانه مقابل نفت تهران و سیاه جامگان مشهد قرار گرفت.
علی حقدوست پاشنه آشیل ماشین سازی/ هواداران فکر بازی زیبا را از سرشان دور کنند

 ماشینی ها با تک گل قره داغی نفت را شکست دهند و در دیدار دوم به تساوی بدون گل تن دادند.

رسول خطیبی با یارگیری های خوبی که انجام داد تقریبا در هر پست یکی، دو بازیکن شاخص را به خدمت گرفته است. مثلا در پست دفاع وسط با بودن علی جراح کار و مهدی قریشی و در سمت راست خط دفاعی با بودن محمد پورمحمد، خیالش از این نواحی راحت است یا مثلا در خطوط هجومی با بودن بازیکنانی همچون حسین قره داغی، مهرداد بایرامی، حامد پاکدل، فرزاد زامهران و محمد اوسانی خط حمله آتشینی را تشکیل دادند. خطیبی برای چارچوب دروازه خود نیز از دو دروازه بان با تجربه لیگ یکی سود می برد.

اما به گفته کارشناسانی که این دو بازی را از نزدیک مشاهده کردند، پاشنه آشیل تیم خطیبی دو پست دفاع چپ و هافبک دفاعی است.

مهم ترین ضعفی که در نحوه بازی در ماشین سازان شاهد بودیم، انتقال توپ از خط دفاعی به خط هافبک می باشد چرا که هر گاه مدافعان برای سرعت بخشیدن به بازی توپ را به دو هافبک دفاعی خود یعنی علی حقدوست و امیری پاس می دادند، آن ها در بهترین حالت مجددا پاس به عقب می دادند و یا در حالت دوم توپ را لو می دادند.

به نظر می رسید که خطیبی با مهره های خوبی که در اختیار دارد فوتبالی شناور و سرعتی را ارائه کند اما با بودن بازیکنی چون حقدوست که مسن ترین شاگرد خطیبی است هیچگاه شاهد یک بازی زیبا نخواهیم بود. نمونه آن به بازی مقابل سیاه جامگان اشاره کرد که در بیست دقیقه ابتدایی بازی، مدافعان سعی بر آن داشتند که توپ را خط به خط جلو ببرند اما ضعف و توپ لو دادن های علی حقدوست سبب شد که مدافعان روی به بازی مستقیم بیاورند و امید به توپ های سوم داشته باشند.

ماشین سازان در پست دفاع چپ نیز مشکلات عدیده ای دارند که گفته می شد با جذب اویس کرد جهان این ضعف برطرف خواهد شد.

در پایان باید اشاره کنیم که خطیبی و همکارانش اگر فکری به حال هافبک های دفاعی خود نکنند و با جذب یکی دو مهره جوان و دونده این ضعف را پوشش ندهند، باید فکر بازی زیبا را از سر خود دور کنند و به طور حتم تیم های رقیب از این ضعف نهایت استفاده را کرده و بیشترین ضربه را به آن ها وارد خواهند کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qlewp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خطیبی: بایرامی قبل از مذاکره با مس با ما قرارداد امضا کرده بود
عمران زاده در لیست ما قرار نداشت؛

لیست خرید ماشین سازی تبریز لو رفت
شاگردان سابق خطیبی هم تیمی شدند؛