تاریخ انتشار: 1402/05/17 07:00
کد خبر: 1420

تاثیرات شامپو بر مراقبت از مو

اصولا تصمیم در مورد تعداد دفعات استفاده از شامپو در هفته، به نوع مو، بافت پوست سر و میزان چرب شدن مو بستگی دارد
تاثیرات شامپو بر مراقبت از مو

اصولا تصمیم در مورد تعداد دفعات استفاده از شامپو در هفته، به نوع مو، بافت پوست سر و میزان چرب شدن مو بستگی دارد. چرا که برای برخی از افراد، شستشوی بیش از حد و مکرر باعث آسیب‌دیدگی و ریزش موها و احساس خشکی و اگزما پوست سر می‌شود و برای سایرین، شستشوی غیرمکرر می‌تواند موها را چرب و بی‌روح نشان دهد. شستن مو شباهت زیادی به شستن پوست دارد. آب می‌تواند بیشتر آلودگی‌ها و بقایای قابل مشاهده را از بین ببرد، اما ممکن است بو یا رسوبات روغنی را از بین نبرد. در این شرایط شامپو به آب کمک می‌کند تا به صورت موثری آن‌ها را نیز از بین ببرد.

افرادی که به عفونت‌های انگلی پوست سر، به خصوص شپش مبتلا هستند؛ ممکن است لازم باشد از شامپوهای مخصوصی برای خلاص شدن از شر آن‌ها استفاده کنند. بیماری پسوریازیس پوست سر اصولا با استفاده از شامپوهای دارویی بهبود می‌یابد. بنابراین در صورت ابتلا به بیماری‌های مربوط به مو و پوست سر و حتی ریزش مداوم مو، حتما با پزشک متخصص پوست و مو در مورد نوع شامپویی که باید مصرف کنید؛ صحبت کنید.

استفاده از نرم‌کننده‌های مو، برای افرادی که موهایشان خشک و خشن است ممکن است جایگزین شامپوهای معمولی شود. اما از آنجایی‌که قدرت پاک‌کنندگی آن‌ها به میزان شامپوهای معمولی نیست، معمولا توصیه می‌شود که در مرحله آخر چند دقیقه بر روی ساقه مو مالیده و سپس شسته شوند.

بیشتر بخوانید: علت درد بعد از رابطه جنسی در خانم ها چیست؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wznd3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیشگیری از ریزش مو کششی