تاریخ انتشار: 1402/04/18 21:00
کد خبر: 3023

قرص‌های ضدبارداری چگونه باعث ریزش مو در خانم‌ها می‌شوند؟

هورمون‌های ترکیبی موجود در قرص‌های ضدبارداری، می‌توانند چرخه رشد مو را مختل کنند.
قرص‌های ضدبارداری چگونه باعث ریزش مو در خانم‌ها می‌شوند؟

هورمون‌های ترکیبی موجود در قرص‌های ضدبارداری، می‌توانند چرخه رشد مو را مختل کنند. این هورمون‌ها، فولیکول‌های مو را از مرحله رشد (آناژن) به مرحله استراحت (تلوژن) منتقل می‌کنند. درنتیجه، ریزش مو از پوست سر در مقایسه با حالت طبیعی بیشتر می‌شود. به این الگوی ریزش، ریزش مو تلوژن افلوویوم می‌گویند.

خانم‌هایی که از قرص‌های ضدبارداری استفاده می‌کنند، ممکن است ریزش مو را مقاطع زمانی مختلفی تجربه کنند. بعضی از آن‌ها، بعد از اولین مصرف، با ریزش مو مواجه می‌شوند. درحالی‌که برخی دیگر ممکن است پس از قطع مصرف، دچار ریزش مو شوند. گاهی هم ریزش مو مدتی پس از آغاز مصرف قرص‌های ضدبارداری اتفاق می‌افتد.

ریزش مو در اثر قرص‌های ضدبارداری، در اغلب موارد چندان شدید نیست. معمولاً بدن پس از گذشت مدتی به سطح و ترکیب هورمونی جدید عادت می‌کند و ریزش موها نیز به‌تدریج متوقف می‌شود.

اگر ریزش مو در اثر قرص‌های ضدبارداری، بعد از مدتی به‌طور خودبه‌خود رفع نشد، دکتر ریزش مو می‌تواند نوع دیگری از این قرص‌ها را برایتان تجویز کند. اگر هم یکی از اعضای خانواده، سابقه ریزش مو هورمونی دارد، نظر پزشک را درباره استفاده از یک روش غیر هورمونی برای پیشگیری از بارداری جویا شوید.

البته اگر هم نمی‌خواهید شیوه پیشگیری‌تان را تغییر دهید، نگران نباشید. استفاده از قرص‌های ضدبارداری که حاوی مقادیر کمی از آندروژن هستند، می‌تواند راهکار مناسبی برای کاهش یا توقف ریزش مو باشد. نتایج تحقیقات حاکی از آن هستند که این قرص‌ها، تغییرات هورمونی کمتری در بدن ایجاد می‌کنند و این باعث می‌شود مشکل ریزش مو در اثر قرص‌های ضدبارداری تا حد زیادی حل شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zxxn4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بارداری چگونه بر رشد مو تاثیر می‌گذارد؟