تاریخ انتشار: 1396/07/24 19:58
کد خبر: 177900

بحران بزرگ آبی ها دغدغه این روزهای وینفرد شفر!

استقلال ۹ بازی لیگ برتر و یک بازی از جام حذفی را پشت سر گذاشته اما همچنان مهاجمان اصلی این تیم در حسرت گلزنی مانده‌اند.
بحران بزرگ آبی ها دغدغه این روزهای وینفرد شفر!

تیم استقلال ۹ بازی لیگ برتر و یک بازی از جام حذفی را پشت سر گذاشته اما همچنان مهاجمان اصلی این تیم در حسرت گلزنی مانده‌اند. برای آبی‌ها که ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند بازیکنانی مثل جابر انصاری، سرور جپاروف و داریوش شجاعیان گل زده‌اند اما استقلالی که در ابتدای فصل بسته شده بود امیدهای گلزنی‌اش هیچکدام از این بازیکنان نبودند. همچنان که هیچ کدام از این سه بازیکن هم نمی‌توانند درد گلزنی آّبی‌ها را درمان کنند و نقش‌شان به عنوان گلزن مقطعی و به صورت یک مسکن است. البته باید دید عملکرد آن‌ها به عنوان هافبک‌های بازیساز یا وینگرهای کناری چقدر در ناکامی بزرگ استقلال تاثیرگذار بوده است.

امیدهای اول منصوریان برای برندگی خط حمله تیم‌اش سجاد شهباززاده و علی قربانی بودند که حالا هیچکدام حتی چشمه کوچکی از توانایی‌ها را هم نشان نداده‌اند. شهباززاده که در میانه‌های مسیر مصدومیتی هم داشته تا به این هفته ۲۴۰ دقیقه برای تیم استقلال بازی کرده و آمار ۰ گل زده نشان می‌دهد چه فاصله‌ای با آن مهاجم توانمند ذهن منصوریان و هواداران استقلال دارد. او این هفته در اولین بازی مربی گری شفر هم ۶۵ دقیقه بازی کرد اما عملکرد او در نوک خط حمله به اندازه‌ای نارضایتی مربی آلمانی را در بر داشت که به اولین تعویض تیم تبدیل شد. در طرف دیگر علی قربانی هم چنین وضعیتی دارد و ۰ در برابر آمار گل‌های زده‌اش ثبت شده. با این تفاوت که او در سایه ناکامی سجاد قرار می‌گیرد و نفر دوم این فهرست سیاه خواهد بود. قربانی البته ۳۵۰ دقیقه برای استقلال بازی کرده. ۱۱۰ دقیقه بیشتر از شهباززاده؛ اما تاثیرگذاری؟ هیچ. در بازی با فولاد هم او در ۳۰ دقیقه پایانی وارد زمین شد تا آنچه سجاد نتوانسته بود را اجرایی کند اما فاصله زیاد این بازیکن با آمادگی هواداران و شفر را کلافه کرد.

در شرایط ناآمادگی مهاجمان تیم استقلال وضعیت هافبک‌های تهاجمی استقلال هم چندان تعریفی ندارد. از جپاروف تا شجاعیان و فرشید اسماعیلی و دیگر هافبک‌های استقلال آبی برای مهاجمان گرم نشده و بخشی از بار ناکامی آبی‌ها روی دوش این بازیکنان است. بازیکنانی که شفر اصرار به تغییر دیدگاهشان به بازی را دارد و احتمالا مربی آلمانی ریشه ناکامی‌ها را در همین نقاط مرکزی زمین می‌بیند. بازی برابر فولاد اولین تجربه شفر روی نیمکت استقلال بود و بازی با نساجی مازندران در جام حذفی فرصتی مهم است تا استقلال گامی بلند به سمت رفع موانع گلزنی بردارد. اصلاحات استقلال باید سرعت مناسب‌تری به خود بگیرد. پیش از آن که عصبانیت فرو خورده هواداران دوباره فوران کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45xmmx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دروازه بان استقلال آماده و پر انرژی/ خنده بر لبان رحمتی ظاهر شد + عکس