تاریخ انتشار: 1395/10/15 22:59
کد خبر: 238075

زلاتان شمار

زلاتان شمار

ابراهیمویچ ۳۵ساله در سال ۲۰۱۶میلادی عملکردی بی‌نظیر از خود به جای گذاشت و تنها لئو مسی در بین بازیکنان شاغل در ۵لیگ معتبر عملکرد فردی بهتری از او به جای گذاشت. او در این فصل ۵۰گل به ثمر رسانده و تنها یک گل تا رسیدن به رکورد ۵۱گله لئو مسی کم آورده است. ثبت این عملکرد در این سن، او را از هر بازیکنی در جهان فوتبال متمایز کرده و این سوال را در اذهان به وجود آورده که زلاتان واقعا کی می‌خواهد تمام شود؟ در ادامه نگاهی به آمار و ارقام او در این سال خواهیم داشت.
۵۰ – او اولین بازیکن تاریخ فوتبال باشگاهی فرانسه شد که در یک فصل مجموعا ۵۰گل به ثمر می‌رساند. او گل‌های شماره ۴۹و۵۰ خود را در فصل گذشته در فینال جام حذفی به‌ثمر رساند.
۱۱ – به ثمر رساندن یازده گل در ۱۶بازی ابتدایی برای من‌یونایتد آمار فوق‌العاده‌ایست. برای درک این موضوع نگاهی به تاریخ یونایتد خواهیم داشت که در آن فقط رود فن‌نیستلروی گلزن هلندی این تیم با ۱۲گل از مرد سوئدی بهتر است.
۱۶ – زلاتان در تمام رقابت‌های این فصل، برای یونایتد تا پایان سال ۲۰۱۶، شانزده گل به ثمر رساند. تنها کسی که به این رکورد در یونایتد رسیده بود، کریس رونالدو در فصل رویایی‌اش در این تیم بود.
۸ – زلاتان ابراهیمویچ در سال۲۰۱۶ در ۵دقیقه پایانی ۸گل به‌ثمر رسانده است. توجه کنید که او ۳۵ساله است.
۶۲ – او در این سال به رکورد ۶۲گل ملی برای تیم ملی سوئد رسیده است. البته بعد از ۱۱۶بازی از تیم ملی خداحافظی کرد.
۱۱ – زلاتان در یازده بازی این فصل بیش از یک گل به ثمر رسانده است. هفت بار آنها برای پاری‌سن‌ژرمن و چهار بار برای یونایتد بوده است.
۲۷ – زلاتان این فصل ۲۷بار برای یونایتد به میدان رفته است. ۲۴بار از ابتدا و سه بار به صورت تعویضی. او از این نظر در یونایتد رکورددار است و بعد از او دخه‌آ با ۲۵ بازی قرار دارد.
۲۲۸۲ – او این فصل برای یونایتد ۲۲۸۲دقیقه به میدان رفته است. بدون هیچ مصدومیتی و باز هم یادآور سن او خواهیم شد که در این سن و با توجه به پست تهاجمی، یک اتفاق نادر است.
۷۰۰ – او این فصل به رکورد ۷۰۰بازی باشگاهی در دوران حرفه‌ایش شد.
۴۰۰ – زلاتان در دیدار برابر سوانزی موفق شد چهارصدمین گل دوران حرفه‌ای خود را به ثمر برساند.
۲۵٫۰۰۰ – زلاتان خوش شانس بود که در ورزشگاه لیبرتی موفق شد گل شماره ۲۵٫۰۰۰ لیگ برتر را به ثمر برساند. زمانی که از او پرسیده شد می‌داند که او زننده این گل خاص بود پاسخ داد: «او نه! فکر می‌کردم فقط من هستم که به این تعداد گل رسیده‌ام.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/489jak

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وقتی زلاتان ابراهیموویچ عصبانی می‌شود

ستاره سوئدی در آستانه ثبت رکوردی خارق‌العاده