تاریخ انتشار: 1396/06/20 17:56
کد خبر: 183730

لیونل مسی در پست مرگبار + عکس

نتایج، خارق العاده بوده و لئو حالا خطرناک‌تر از همیشه کار می‌کند.
 لیونل مسی در پست مرگبار + عکس

با گذشت چند هفته از شروع فصل جدید، به تدریج دست ارنستو والورده در بارسلونا و تغییراتی که او مد نظر دارد، رو می‌شود. گرچه به نظر می‌رسد مهم‌ترین تغییر، بازگشت لیونل مسی به مرکز خط حمله باشد.

به گزارش مارکـــــــــــا، با آمدن والورده، نقش مسی هم عوض شده است. ارنستو، شماره 10 بارسا را از وینگر راست به مرکز خط حمله منتقل کرده است. مسی حالا بار دیگر به پست شماره 9 بازگشته است. پستی که از 2 می 2009 در تیم گواردیولا و در ال کلاسیکو عهده دار آن شد. در دیداری که پپ، اتوئو را کناره‌های خط حمله بازی داد تا مسی شماره نه تیم باشد. 9 کاذب بودن مسی دقیقا از همان روز آغاز شد و تا نشستن انریکه روی نیمکت بارسا، ادامه داشت. 

با جذب لوییس سوارز، مسی دوباره به سمت راست خط حمله بازگشت. گرچه در همان حال نیز برای جابجایی در زمین بازی، آزاد بود. والورده اما دوباره مسی را به مرکز خط حمله متمایل کرده است. نتایج، خارق العاده بوده‌اند. 5 گل در سه بازی. از جمله هت‌تریک در دربی کاتالونیا. لئو حالا بیش ازهمیشه به محوطه جریمه حریف نزدیک شده و در چنین پستی، خطرناک‌تر نیز ظاهر می‌شود. گرچه او هرگز وظایفش در بازیسازی را فراموش نکرده و بارها به میانه میدان می‌آید تا حملات تیم را پایه ریزی کند.

همین دو بعدی بودن بازی مسی باعث شده تا ساختار تیمی بارسا حول محور او بنا شود. حالا همه بازیکنان می‌دانند که فرمانده درون زمین کیست و بدین ترتیب، نظم وانضباط خودش را خیلی خوب در نمایش تیم نشان می‌دهد. از نقشه حرارتی مسی در دربی به خوبی می‌توان این دو بعدی بودن نقش مسی را درک کرد. 

لیونل مسی - بارسلونا - اسپانیول

البته این احتمال هنوز وجود دارد که این تغییر پست، واکنشی به مصدومیت لوییس سوارز باشد اما مهاجم اروگوئه‌ای در بازگشت به میادین، بیشتر در سمت چپ خط حمله کار کرد. فارغ از حضورهای به موقع و موثر در زمان حمله، شرکت همه جانبه سوارز در کارهای تدافعی تیم بود که به چشم می‌آمد. از آن سو، عثمان دمبله نیز در سمت راست خط حمله به کار گرفته شد. پستی که در آن راحت است و در دورتموند نیز در اغلب اوقات، وینگر راست تیم بود. بازی به بازی، تفکرات والورده بیشتر خودش را نشان می‌دهد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bj5l9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فوق ستاره آرژانتینی طوفان به پا کرد/ مسی، فقط مسی!