تاریخ انتشار: 1396/02/12 21:04
کد خبر: 213355

در صورت ناکامی در جذب وراتی؛ بارسلونا برای جذب " ژاوی آفریقا" اقدام خواهد کرد

هافبک 25 ساله نیس با عملکرد خارق العاده‌اش چشم‌ها را به خود خیره کرده است.
در صورت ناکامی در جذب وراتی؛ بارسلونا برای جذب " ژاوی آفریقا" اقدام خواهد کرد

ژان میشل سری، هافبک 25 ساله و ساحل عاجی نیس با عملکرد خارق العاده‌اش در فصل جاری علاقه چندین باشگاه بزرگ اروپایی از جمله بارسلونا را به خود جلب کرده و گفته می‌شود او به آلترناتیو مارکو وراتی در لیست اهداف آبی اناری‌ها تبدیل شده است.

به گزارش mundodeportivo، خریدش از پاکوس د فریرا تنها 700 هزار یورو برای نیس آب خورد! اما لویسین فاوره خوش فکر و معروف حالا او را به یکی از بهترین هافبک‌های فوتبال اروپا تبدیل کرده است. بازیکنی که در هر سه سیستم مورد استفاده نیس در فصل جاری ـ(4231، 433 و 343) به خوبی جا افتاده و با توجه به سرعت فوق العاده در تصمیم‌گیری، پاس‌های کوتاه و بلند بسیار دقیق، شوتزنی خوب و سبک بازی‌اش، به ژاوی آفریقا معروف شده است.

سری فارغ از کیفیت‌های فوق، او قدرت بدنی و سرعت فوق العاده‌ای داراست که مطالعات بدنسازان نیس نشان از توانایی‌های فوق العاده او در دویدن و شتاب گرفتن دارد. او این توانایی را دارد که بدون هیچ مشکلی در هر بازی 13 کیلومتر بدود و به تعداد فراوان در هر بازی استارت‌های سریع بزند. از این نظر بسیاری او را با یوسین بولت نیز مقایسه کرده‌اند. او در زدن ضربات آزاد هم تخصص ویژه‌ای دارد. جایی که در این فصل موفق شده 6 گل هم به ثمر برساند.

پس از پیروزی درخشان نیس مقابل پاری سن ژرمن بود که رسانه‌های فرانسوی جملگی از غلبه میشل سری بر وراتی گفتند و از اینکه حالا کورسی جذاب میان این دو برای پوشیدن پیراهن بارسلونا به وجود آمده که هیچ بعید نیست در نهایت ژاوی آفریقا برنده آن باشد. البته رابرت فرناندز و دستیارش، اوربانو اورتگا در این فصل چندین بار بازی‌های سری را از نزدیک تماشا کرده‌اند و با کیفیت‌های این بازیکن غریبه نیستند. به خصوص فرناندز که هیچ شکی در تطبیق پیدا کردن او با سبک بازی بارسا ندارد. بازیکنی که در این فصل 10 پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش مهیا کرده است.

البته، مطابق انتظار این استعداد کم نظیر، مشتریان فراوانی دارد. پاری سن ژرمن که احتمالا در تابستان ماتویدی را از دست خواهد داد، در کنار آرسنال، مارسی، لیورپول، منچسترسیتی و بروسیا دورتموند - که تابستان گذشته هم برای خرید پافشاری زیادی کرد- از دیگر تیم‌های خواهان ژاوی آفریقا به شمار می‌روند. این احتمال که بارسا در صورت ناکامی در جذب وراتی برای خرید سری اقدام خواهد کرد، روز به روز در حال افزایش است.

بازیکنی که بند آزادسازی 40 میلیون یورویی دارد و همین حالا هم به نیس اعلام کرده به هیچ عنوان فرصت بازی در سطوح بالاتر را از دست نخواهد داد. او یکی از هواداران بارسلوناست و بارها از علاقه‌اش به بازی در نیوکمپ گفته و از اینکه حتی یک بازی از بارسا را نیز از دست نمی‌دهد. او اخیرا در مصاحبه با بین اسپورت گفته بود:

بزرگ‌ترین رویایم بازی با پیراهن بارسلوناست. این هدف را همیشه در ذهنم دارم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dmbvq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 اعتراف بازیکنان بارسلونا پس از گل کاوانی
وراتی به بی این اسپورت گفت: