تاریخ انتشار: 1395/07/05 21:32
میرشاد ماجدی:
کد خبر: 259182

افشارزاده هر چه از بالا می گفتند انجام می داد/ وزیر، جهانیان و اعضای هیات مدیره همه در جریان قراردادهای استقلال بوده اند

این روزها هر کسی به این فکر است که در استقلال دیگری را محکوم کند.
افشارزاده هر چه از بالا می گفتند انجام می داد/ وزیر، جهانیان و اعضای هیات مدیره همه در جریان قراردادهای استقلال بوده اند

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، میرشاد ماجدی سرپرست سابق استقلال و یکی از تحصیلکرده های ورزشی کشورمان معتقد است همه قراردادهای بازیکنان استقلال با شخص وزیر هماهنگ شده بود، او همچنین درباره اختلافات بین افشارزاده و گودرزی نکات جالبی را مطرح می کند که در ادامه می خوانید.

 

اختلافات بین وزیر ورزش و افشارزاده این روزها خیلی جنجالی شده است، نظر شما در این باره چیست؟

من فکر می کنم ما چیزی نگوییم بهتر است، وقتی اتفاقاتی رخ داده و دوستان به این نتیجه رسیده اند که افرادی که گذاشته اند افراد اصلحی نبوده اند این مشکل از مدیریت کلان است. تمام صحبت من این است که ما آنقدر افراد تحصیلکرده، کاربلد و استقلالی داریم ولی در هیچ کجای باشگاه از آن ها استفاده نمی شود. این افراد که قلب شان برای باشگاه می تپد می توانند به باشگاه کمک کنند ولی به خاطر رفاقت هایی که خارج از فوتبال وجود دارد به باشگاه راه داده نمی شوند. من فکر می کنم استقلال و پرسپولیس‌ آنقدر بزرگ هستند که هر انتخابی باید حاصل ساعت ها جلسه و تفکر باشد. اینکه این همه اتفاق افتاده و در نشریات به دنبال مقصر بگردیم فکر نمی کنم کار قشنگی باشد. من فکر می کنم مردم می دانند چه کسی دارد مردم را بازی می دهد. مردم خودشان انتخاب می کنند که چه کسانی در باشگاه زحمت می کشند و چه کسانی فقط می خواهند باشند.

 

شما هم تجربه کار با افشارزاده را داشته اید، مدیریت او را چطور دیدید؟

من یکسال سرپرست بودم و ایشان مدیرعامل، فکر می کنم افشارزاده هرچه از بالا می گفتند را انجام می داد.

 

«بالا» یعنی شخص وزیر؟

سالی که من در استقلال بودم افشارزاده صد در صد زیر نظر وزارت بودند و حتی دو شغله بودند یعنی هم در استقلال بودند و هم در وزارت خانه! حتی برخی جلسات در وزارت خانه بود یعنی رابطه کاملا تنگاتنگ بود ولی این صحبت هایی که از سوی مردان بزرگ ورزش ایران مطرح می شود، دور از شان مدیریتی است. این بحث ها کل ورزش ما را زیر سوال می برد.

 

نظری جویباری گفته افشارزاده پرسپولیسی است، ظاهرا همه دنبال تخریب یکدیگر هستند.

ما باید یک مقدار کلان تر از این موضوعات صحبت کنیم. این نوع ادبیات را من نمی پسندم و می گویم زمانیکه می خواهیم یک نفر را به عنوان مدیر انتخاب کنیم باید یکسری آیتم ها را در نظر بگیریم، مثلا بگوییم فلانی فلان کار را انجام داده و می تواند مدیر باشگاه استقلال باشد، من می گویم چون هیچکدام از این کارها در دستور کار وزارت نبوده، هرکسی می توانست مدیرعامل شود. من احترام زیادی برای افتخاری قائل هستم و می دانم او مدیر بسیار خوبی است ولی آیا او تا به حال در یک تیم پرطرفدار مدیر بوده؟ آیا مشکلات را می شناسد؟ اگر یادتان باشد او اولین روز می گفت من دنبال ستاره چهارم هستم. این نشان می دهد او شناخت خوبی از باشگاه های بزرگ ندارد. افشارزاده سال ها دبیرکل کمیته ملی المپیک بودند و سال ها خودشان دستور می دادند و سوال می کردند. بعد از چندین سال در جایگاهی نشستند که باید پاسخ می دادند. این اشتباه بزرگی بود، افشارزاده هرکسی را عزل می کرد هرکس را روی کار می آورد با هماهنگی وزارت بود. مشکل از سیاست کلان است و به نظرم تنها کسی که باید پاسخگو باشد نصرالله سجادی است.

 

که هیچکس هم سراغش نمی رود.

دقیقا. استقلال و پرسپولیس در اختیار سجادی است و او باید تصمیم می گرفت که چه کسی بیاید و برود. اعضای هیئت مدیره استقلال شامل منصور ورحیدری، معینی، زمانی، جهانیان و افتخاری هستند. قبل از افتخاری یک اتفاق و یک تصمیم اشتباه گرفتند و حسنی خو را انتخاب کردند. 48 ساعت بعد گفتند او مدیرعامل نیست و دوباره تغییرش دادند، هیچکس دلش برای این هواداران نمی سوزد، چرا اتفاقات اینقدر باید سرسری باشد؟ فقط دنبال این هستیم که نزدیکان و دوستان مان را در استقلال و پرسپولیس قرار بدهیم. جایی که تخصص، تعهد و سلامت وجود دارد ما کاری نداریم و فقط دنبال این هستیم که دوستان مان را به این باشگاه ها بیاوریم. این بزرگترین معضلی است که در استقلال وجود دارد.

 

یعنی حمایت شخص وزیر هم از طاهری مدیرعامل پرسپولیس در راستای همین دوستی بوده؟

به هر حال شما اگر با دقت لینک ها را در کنار هم قرار بدهید متوجه می شوید چه کسانی با هم دوست هستند. طاهری از دوستان نزدیک وزیر است همینطور در استقلال شهاب جهانیان از دوستان شخص وزیر است. من ایراد نمی گیرم که چرا این ها با هم دوست هستند ولی می گویم کسانی باید بیایند که تعهد و تخصص داشته باشند. استقلال الان در نتیجه گیری ضعف دارد ما باید دنبال تقویت کادرفنی و بازیکنان باشیم ولی چه اتفاقی رخ می دهد؟ یک عضو به هیئت مدیره اضافه یا دبیر هیئت مدیره مشخص می شود یعنی تریبون به افراد داده می شود. هیئت مدیره جایی است که مغز یک باشگاه در آن قرار دارد ولی ما هیچ استفاده بهینه ای از هیئت مدیره نمی بریم. فقط دنبال تیتر و عنوان دادن به افراد هستیم.

 

بستن قرارداد 900 میلیونی با بازیکنی که 120 میلیون قرارداد داشته چه ربطی به رفاقت با وزیر دارد؟

قراردادهایی که زمان افشارزاده بسته شده، آقای توفیقی همه کاره و در جریان این امور بوده است و همه این مسائل هم با وزارت هماهنگ می شده، حالا چه می شود که بعد از 5-4 ماه به آن رجوع می شود؟ افشارزاده به نظر من یک مدیر مدیردوست است یعنی می خواست کاری کند که مدیران بالادستی از او راضی باشند. قطعا تمام قراردادها با وزارت هماهنگ شده بود. من اصلا بحث ریال ندارم من می گویم گفته اند چرا افشارزاده با 28 میلیارد تیم بسته در حالیکه همه این موارد را همه می دانستند یعنی هم جهانیان که صبح تا شب با وزیر است می دانسته، هم هیئت مدیره و هم شخص وزیر می دانستند او با چه قیمتی تیم بسته است.

الان هم بحث جدا شدن از بختیار رحمانی مطرح شده است.

الان استقلال باید دنبال این باشد که بازیکنانش را تقویت کند، باید بررسی کنیم ببینیم چرا بختیار می خواهد جدا شود؟ استقلال مشکل فنی دارد، مگر رحمانی قرارداد دو ساله نبسته؟ در ورزش ما جای افراد متخصص، تحصیلکرده و متعهد خالی است چون اصلا دوست ندارند باشند. من فکر می کنم با حضور وزیر ورزش خیلی از افرادی که تحصیلکرده نیستند از ورزش جدا می شوند ولی این اتفاق حداقل در استقلال رخ نداد.

 

بانک ورزش:  محمد آقایی فرد

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jk8ap

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



مطمئن باشید ما به استقلال برمی‌گردیم