تاریخ انتشار: 1396/01/26 22:55
پیش بازی داد.
کد خبر: 216834

ریکاوری روانی،با قربانی کردن ساکریستین اوزه بیو وشاگردانش. آیا امید به نیوکمپ برمی گردد؟

ریکاوری روانی،با قربانی کردن ساکریستین اوزه بیو وشاگردانش. آیا امید به نیوکمپ برمی گردد؟

امشب  درچارچوب رقابت های لالیگای اسپانیا و از هفته سی و دوم آن ،اف سی بارسلونا در ورزشگاه خانگی خود،کمپ نو، به مصاف رئال سوسیه داد می رود.این دیدار ازشرایط خاص و ویژه ای برخوردار است و باید بارسا این بازی را به هر قیمت ببرد، زیرا اولا:بارسا برای فراموش کردن و به تاریخ سپردن دو باخت تلخ و نا امیدکننده به مالاگا و یوونتوس که حاصلش دریافت ۵گل بدون این که گلی بثمر برسانند که در چند فصل گذشته بی سابقه بود.

 

دوما:چسبیدن به رئال برای این که فاصله آنها با رقیب دیرینه از این که هست، بیشتر نشود.سوما:خط ونشان کشیدن برای بازی برگشت در هفته جاری در مقابل یوونتوسی خواهد بود که در تورین با سه گل از آن باخته بودو به سادگی ، دم به تله نمی دهد و چهارم:ریکاوری روحی و روانی بازیکنان خود برای ادامه مسیر در هرسه رقابتی که همچنان درپیش و روی دارند،خواهد بود. شرایط فوق،بازی امشب را ویژه می کند وباید با دید خاصی به آن نگریست.

 

شاگردان انریکه که هفته ی بسیار سخت ودشواری را پشت سر گذاشته اند و با روانی خسته و روحی درهم شکسته از تورین برگشتند،برای تجدید قوا و جمع وجور کردن خود، گام به دیدار مهم امشب برابرسوسیه داد خواهند گذاشت.

مردان اوزه بیو، هم مانند حریف امشب خود(بارسا)،حال و روز خوشی دراین چند هفته ندارند.بارسا برای باقی ماندن در کورس قهرمانی لالیگا، محکوم به شکست دادن سوسیه داد است. بارسا پس از دو دیداری که بازیکنانش قادر نبودند حتی یک گل بزنند،باید بدون نیمار، تاثیرگذارترین مهره ی چند دیدار اخیرش ،مقابل سوسیه داد قرار گیرد.

 

آبی و اناری ها، همواره در بازی های خانگی آمار فوق العاده ای دارند.آنها درنیوکمپ در۸دیدار آخرشان با قاطعیت پیروز شده اند. آخرین شکست آنها در نیوکمپ، برابر دپورتیوو آلاوز درابتدای فصل جاری بود.

 

بارسا دراین دیدار، نیمار، رافینیا، ویدال و ماسکرانو را به دلیل محرومیت ومصدومیت دراختیار ندارد.انریکه ممکناست دوباره دربازی امشب با مدل4-3-3به زمین گام بگذارد.او از تراشتگن،پیکه،اومتیتی(متیو)،روبرتو،آلبا در خط دفاعی،بوسکتس،دنیس سوارز،گومز،درخط میانی،و از مسی و لویس سوارز و آردا توران(الکاسر) درخط حمله استفاده خواهد کرد .

 

این بازی حکم مرگ وزندگی را برای انریکه ومردانش دارد.زیرا بارسا شدیدا به این برد نیاز دارد و بار وفشار روانی مضاعفی را درجریان بازی تحمل خواهد کرد واین فشار روانی قطعا به سود سوسیه داد خواهد بود.اگر شاگردان ساکریستین بتوانند یک نیمه را دوام بیاورند، در نیمه دوم،فشار روانی زیادی بر بازیکنان وکادر فنی بارسا،وارد خواهد شد.آیا بارسا می تواند این بازی سخت ودشوار را به سلامتی پشت سربگذارد تا با آمادگی مطلوب به مصاف یوونتوس برود؟امشب خواهیم دید. 

 

از طرفی دیگر،شاگردان اوزه بیو درآن سوی زمین ،کار بسیار سخت و دشواری درنیوکمپ، پیش و روی دارند ،آنها که از اوج ابتدا و اواسط فصل خود فاصله ی بسیاری گرفته اند، احتمالا قربانی زهرچشم گرفتن بارسا از رقیبی خواهد بود که درهفته گذشته در تورین مغلوب او شده بود وقرار است که دراین هفته درهمین ورزشگاه برای صعود به نیمه نهایی باید همانند بازی با پاریسن ژرمن،با کامبکی دیگر ازجنس بارسایی اش، نیاز دارد تا خود را درنیمه نهایی ببیند.

انریکه برای این که شاگردانش را ریکاوری روانی کند، می بایست، سوسیه داد را قربانی کند و برای بازی برگشت و برابر یووه، برای الگری و شاگردانش خط ونشان بکشد وهمین موضوع کار اوزه بیو و بازیکنانش را بسیار مشکل می کند.از طرفی آن ها که تا چند هفته پیش برای رسیدن به رده چهارم جدول لالیگاه فقط به چند گام نیاز داشتند،به طور غیرقابل باوری با نوسانات بسیاری طی چند بازی مواجه شدند وهم اکنون در رده ششم جدول قرار دارند. گرچه خروج ویلیان ژوزه، مهاجم برزیلی آنها از دوران مصدومیت، توانست که درمقابل اسپورتینگ خیخون، به سوسه داد کمک کند تا با کسب یک پیروزی روحیه ساز، در آستانه بازی مقابل بارسا،اندکی از بحران این تیم بکاهد.

 

از سویی شاگردان اوزه بیو درصددند که با استفاده از تمرکز حریف کاتالانی خود،بر روی دیدار برگشت با یووه، از این امر استفاده کرده و  طلسم طول و دراز ۲۲ سال نبردن، در نیوکمپ را بشکند و اولین باخت آنها را پس ازاین همه سال رقم زنند .

 

سوسیه داد دراین بازی، خوانمی را به علت محرومیت و آگیرتچه و کارلوس مارتینز را نیز به دلیل  مصدومیت دراختیار ندارد و دست ساکریستین را روی نیمکت خالی گذاشته است.اوزه بیو دردیدار امشب از مدل همیشگی خود 4-3-3استفاده خواهد کرد واز رولی درون دروازه، مارتینز ،ناواس،زالدووا،و یوری درخط دفاع استفاده می کند. آیارامندی درمرکز زمین بازی می کند و دو سمت او، زاراتوزا، و پریتو بازی خواهند کرد و  ولای مکزیکی و اویارزابال بعنوان دومهاجم راست وچپ بازیخواهند کرد.ونهایتا ویلیان ژوزه ی برزیلی را بعنوان نوک هدف بکار خواهد گرفت.

آمار وارقام مربوط به دوتیم را باهم خلاصه وار مرور می کنیم.

بارسا،  ۸ بازی اخیر خانگی خود را در لالیگا  پیروز شده است.

بارسلونا  در ۷ بازی از ۸ بازی اخیرش در لالیگا را در خانه حداقل ۳ گل را وارد دروازه حریفانش کرده است.

بارسا۲۲ سال است که به رئال سوسیه داد در خانه نباخته است.

بارسلونا  در ۸ بازی اخیرش را در خانه برابر سوسیه داد با ۲ گل در هر بازی برده است.

امیدوارم شاهد یک بازی جذاب و تماشایی و پرگل باشیم،زیرا سبک این دوتیم بسیار بهم نزدیک است و همواره دیدارهای این دوتیم کاملا تهاجمی ،زیبا و دیدنی و پرگل بوده است ونکات فراوان آموزشی و فنی را درآن می توان ،مشاهده کرد.

 

نویسنده:امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jvglk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 آلگری: 30 دقیقه اول برابر بارسا دشوار است