تاریخ انتشار: 1396/08/29 13:20
کد خبر: 173013

معرفی اختصاصی تیم ملی کشتی آزاد امید از زبان علی رضا رضایی

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان از روز شنبه هفته آینده آغاز می‌شود و تیم ایران با ستارگان جوان خود در این تورنمت حضور خواهد داشت.
 معرفی اختصاصی تیم ملی کشتی آزاد امید از زبان علی رضا رضایی

رقابتهای کشتی آزاد و فرنگی زیر ۲۳ سال جهان در رده سنی امید، طی روزهای ۳۰ آبان تا ۵ آذرماه در شهر بیدگوشچ کشور لهستان برگزار می‌شود که آزادکاران باید طبق برنامه این مسابقات از روز شنبه ۴ آذرماه به میدان بروند.

علیرضا رضایی سرمربی تیم کشتی آزاد امید ایران که هم اکنون واپسین روزهای اردوی آماده سازی شاگردانش را زیر نظر دارد، در خصوص آخرین وضعیت این تیم گفت: خوشبختانه تمامی ملی پوشان روز به روز، باانگیزه و روحیه بالاتری تمرین می‌کنند و اراده واقعا خوبی برای کسب نتیجه در رقابتهای جهانی دارند. ضمن اینکه اعضای کادر فنی نیز به خوبی پا به پای بچه‌ها تلاش کردند و در پیشرفت آزادکاران سهم بسزایی دارند.

وی در ادامه به آنالیز وزن به وزن آزادکاران تیم امید پرداخت و گفت: در وزن ۵۷ کیلوگرم، رضا اطری به میدان خواهد رفت که به عنوان قهرمان کشور در رده بزرگسالان و همچنین سابقه حضور در رقابتهای جهانی ۲۰۱۷ پاریس، انتظار نسبتا بالایی از او برای کسب نتیجه می‌رود. او در عین جوانی، تجربه خوبی دارد، اما رقبای بسیار توانمندی هم در رقابتهای جهانی پیش رو خواهد داشت. اطری در جهانی پاریس به مدال نرسید و حالا انگیزه بالایی دارد تا این ناکامی را در رقابتهای جهانی امید جبران کند و به مدال برسد.

رضایی ادامه داد: ایمان صادقی، نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم تیم ماست که به خوبی قدر لحظات و فرصت‌های کشتی را می‌داند و در یک آن می‌تواند کسب امتیاز کند. نقطه قوت صادقی این است که در جابجایی و دفاع پا و همچنین بدل کاری بسیار خوب عمل می‌کند. البته او نیز رقبای بسیار خوب و آماده‌ای در رقابتهای جهانی دارد، اما با توجه به انگیزه و توانش، باز هم از او انتظار داریم در رده بزرگسالان هم مطرح شود. ضمن اینکه رقابتهای جهانی امید هم بهترین فرصت برای محک زدن اوست.

سرمربی تیم کشتی امید یادآور شد: یونس امامی در وزن ۶۵ کیلوگرم باوجود رسیدن به مرز ۲۰ سالگی و جوانی، سیر صعودی مطلوبی داشته است. ضمن اینکه او در تورنمنت بین المللی جام کرکین نیز توانست در رده بزرگسالان قهرمان شود.

رضایی خاطرنشان کرد: در وزن ۷۰ کیلوگرم، حمیدرضا زرین پیکر در ترکیب تیم امید حضور دارد که او در ابتدا از گزینه‌های وزن ۷۴ کیلوگرم ما بود، اما در ادامه با بررسی کادر فنی به این نتیجه رسیدیم که با توجه به شرایط وزنی و عملکردش در لیگ در همان وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی بگیرد. او در لیگ به جز مصطفی حسین خانی، توانست ماگمد قربان علی اف قهرمان جهان را نیز شکست دهد.

وی با اشاره به نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم تیم امید، گفت: محمد متقی نیا نیز با ۲۰ سال سن و شرایط مشابه با یونس امامی، انگیزه بسیار بالایی دارد و می‌تواند در آینده بیشتر بدرخشد. البته او هنوز کم تجربه است و امیدوارم در رقابتهای جهانی کم اشتباه ظاهر شود.

رضایی از علیرضا کریمی کشتی گیر وزن ۸۶ کیلوگرم به عنوان کاپیتان تیم کشتی آزاد امید ایران یاد کرد و گفت: کریمی به عنوان دارنده مدال برنز رقابتهای جهانی بزرگسالان و سابقه حضور در رقابتهای جهانی و المپیک، باتجربه‌ترین عضو تیم ماست. کریمی می‌تواند دوباره در این وزن در رقابتهای جهانی امید، احیا شود. البته او می‌تواند در اوزان جدید به خوبی برای آینده تصمیم گیری کند و در بهترین وزن که با شرایط جسمی اش منطبق باشد کشتی بگیرد.

وی اظهار کرد: مجتبی گلیج هم ملی پوش وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ماست. وی جوانی پرتلاش و خستگی ناپذیر است که به راحتی تسلیم حریف نمی‌شود و اگر قرار باشد نتیجه را به رقیب واگذار کند، آن حریف باید بسیار بهتر و توانمندتر از او باشد.

سرمربی تیم کشتی امید در ادامه گفت: امین طاهری هم به عنوان آزادکار سنگین وزن تیم امید به رغم آسیب دیدگی از ناحیه زانو توانست فشار و سختی تمرینات را تحمل کند و با تمام وجود در اردوهای اخیر تلاش کرد. خوشبختانه او با انجام فیزیوتراپی و تمرینات ویژه توانست خود را به دیگر ملی پوشان برساند. البته از او نیز انتظار داریم با توجه به تجربه حضور در رده جوانان و بزرگسالان بتواند بهترین نتیجه را در رقابتهای جهانی کسب کند.

رضایی در پایان خاطر نشان کرد: پیش بینی نتیجه کار بسیار سختی است، اما به تمامی بچه‌ها بار‌ها تاکید کردم کم فروشی نکنند و با تمام وجود و توان بجنگید. ضمن اینکه من همیشه به بچه‌ها یادآور می‌شوم که مسئولیت پیروزی و برد با خودشان و مسئولیت شکست با من است.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه مسابقات کشتی آزاد قهرمانی امیدهای جهان به شرح زیر است:

جمعه ۳ آذرماه:

ساعت ۱۵: ۱۵ تا ۱۵: ۴۵: وزن کشی اوزان ۵۷، ۶۱، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد

شنبه ۴ آذرماه:

ساعت ۱۰ تا ۱۵ و ۱۸ تا ۲۰: ۳۰: رقابت‌های مقدماتی، شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزان ۵۷، ۶۱، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد

ساعت ۱۵: ۱۵ تا ۱۵: ۴۵: وزن کشی اوزان ۶۵، ۷۰، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد

یکشنبه ۵ آذرماه:

ساعت ۱۰ تا ۱۵ و ۱۸ تا ۲۰: ۳۰: رقابت‌های مقدماتی، شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزان ۶۵، ۷۰، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد

اختلاف زمان ایران با لهستان دو ساعت و سی دقیقه است به طوری که ساعت ۱۰ به وقت لهستان، ۱۲: ۳۰ به وقت ایران است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m779w

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گزارش اختصاص فرتاک ورزشی از تمرین امروز پرسپولیس/شنبه 20 آبان+تصاویر
درحال بروز رسانی...

 ناجوانمردی در ورزش جوانمردانه
راه روز از بدعت‌های خطرناک در لیگ برتر کشتی پرده برداری می‌کند؛