تاریخ انتشار: 1395/08/17 14:12
کد خبر: 250461

گون‌دوغان:به خاطر گواردیولا، منچسترسیتی را انتخاب کردم/شاید با آلمان در جام کنفدراسیون‌ها بازی کنم!

هافبک دفاعی آلمانی منچسترسیتی می‌گوید حضور پپ گواردیولا در منچسترسیتی، عاملی مهم بود که پیشنهاد آبی‌های آسمانی را بپذیرد.
گون‌دوغان:به خاطر گواردیولا، منچسترسیتی را انتخاب کردم/شاید با آلمان در جام کنفدراسیون‌ها بازی کنم!

به گزارش سرویس خارجی فرتاک ورزشی، یکی از ترانسفرهای مهمی که در پنجره تابستانی در فوتبال اروپا رخ داد، انتقال «ایلکای گون‌دوغان»، هافبک دفاعی بورسیادورتموند به منچسترسیتی بود.

ستاره 25 ساله بعد از ورود به جمع آبی‌های آسمانی و پشت سرگذاشتن دوره پرچالش ابتدای کار، به ترکیب مورد نظر پپ گواردیولا راه یافت.

وی در مصاحبه‌ای که امروز (دوشنبه) در هفته‌نامه کیکر انتشار یافت، در مورد حضورش در تیم دوم شهر منچستر و موضوعات دیگر سخن گفته است.

*تصمیمی مناسب برای انتقال

گون‌دوغان در این گپ و گفت ابتدا عنوان کرده برای رفتن به من‌سیتی، تصمیمی کاملا به جا گرفته است.

وی اظهارداشت: فکر می‌کنم تابستان سال جاری، زمانی مناسب بود که باید تحول تازه‌ای در زندگی‌ام رخ می‌داد. حالا هم می‌توانم بگویم منچسترسیتی بهترین تیم باشگاهی برای من است.

*دلایل متعدد گزینش

برای چنین  ادعایی البته ستاره تکنیکی و درخشان این روزهای تیم آبی آسمانی‌پوش، دلایل متعددی دارد. یکی از علل حضورش در این تیم جزیره، البته پپ گواردیولا بوده است.

گون‌دوغان در این مورد نیز عنوان کرد:وقتی که زیر نظر توماس توخل کار می‌کردم، وجه تشابه زیادی از نظر محتوای تمرینات و موارد تاکتیکی وجود داشت. اما پپ گواردیولا، موردی کاملا نو بود.البته توانمندی او را در ابتدای  کار به طور کامل نمی‌توان درک کرد. اما به مرور، بازیکن در جریان برنامه‌های کامل و جدید قرارمی‌گیرد. او مربی است که می‌خواهد صددرصد توانش را در اختیار داشته باشد و با اطمینان کامل بر بازی خود و حریف، وارد مصاف شود.

 

*امکانات خوب من‌سیتی

به اعتقاد ستاره سابق بورسیادورتموند،  یکسری امتیازات دیگر نیز وجود داشت که او را ترغیب به حضور در من‌سیتی کرد.

وی بیان کرد:امکاناتی که نزد سیتیزن‌ها وجود دارد، متفاوت با بقیه  است. بازیکن وقتی به اینجا می‌آید، باورش می‌شود که به باشگاهی جهانی آمده است. همچنین بزرگترین امکانات ممکن در اختیارش است و دنبال پیشرفت عظیمی در سال‌های آینده است. البته به همین میزان فشار بر بازیکن نیز بسیار زیاد است.

 

*افتخارآفرینی در لیگ جزیره

در مصاحبه با کیکر، گون‌دوغان به مواردی دیگر نیز اشاره کرده است.

او در مورد قضیه افتخارآفرینی عنوان کرد:دنبال حضور در بالاترین سطح فوتبال انگلیس هستم. البته این به آن معنی نیست که حتما برنده لیگ برتر شویم.متر و مقیاس من، هیچگاه امتیازات، زدن گل‌های زیاد و یا پاس گل نبوده است. والاترین هدفم همیشه این بوده که بازی خود  و تیمم را به بالاترین سطح ممکن برسانم.

 

*بازی برای تیم ملی آلمان

هافبک درخشان این روزهای من‌سیتی در مورد حضورش در تیم ملی آلمان نیز در بخشی از این مصاحبه صحبت کرده است. وی گفت: هرچند مدت زیادی است که به تیم ملی رسیده‌ام اما در کارنامه‌ بازی ملی کمی دارم. از این جهت می‌کوشم از فرصت‌های که به من داده خواهد شد، استفاده کنم. به همین دلیل شاید سال آینده در جام کنفدراسیون‌ها بازی کنم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mnqdw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


از رد کردن پیشنهاد بایرن مونیخ تا متوقف کردنِ تیم آنچلوتی؛ با مورینیوی کوچکِ بوندسلیگا بیشتر آشنا شوید!

دریبل ستارگان ژرمن در استادیوم آزادی