تاریخ انتشار: 1402/04/24 07:00
کد خبر: 2688

ورزش‌های خانگی فلج بلز

مشخص شده است که فیزیوتراپی فلج صورت و انجام تمرینات برای افزایش قدرت عضلانی و بازیابی هماهنگی اعضای صورت در فلج بل کمک می‎‌‌کنند.
ورزش‌های خانگی فلج بلز

مشخص شده است که فیزیوتراپی فلج صورت و انجام تمرینات برای افزایش قدرت عضلانی و بازیابی هماهنگی اعضای صورت در فلج بل کمک می‎‌‌کنند. اصولا تمرینات ورزش فلج صورت باید سه یا چهار بار در روز انجام شده و هر بار تا ۳۰ مرتبه تکرار شوند.

ابتدا دست و صورت خود را کاملا بشویید. سپس صورت خود را با یکی از روغن‎‌‌های ضروری مانند روغن زیتون یا روغن کرچک چرب کنید تا از بروز هر گونه جوش ناشی از اصطکاک جلوگیری شود. علاوه بر این، مشخص شده است که این روغن‎‌‌ها در افزایش گردش خون، مبارزه با میکروب‎‌‌ها، تخلیه لنف و بهبود وضعیت اعصاب و عضلات صورت موثر هستند.

حال با انگشتان خود فشار ملایمی به همه اعضای صورت (پیشانی، ابروها، بینی، گونه‌‎ها و دهان) وارد کنید و سعی کنید ماهیچه‌‎های افتاده را مدام با دست به سمت بالا ببرید.

برای بهبود قدرت عضلات بینی می‌‎توانید هنگام بستن یک سوراخ بینی با انگشت، بینی خود را باد کنید و سعی کنید همزمان ابروها را بالا ببرید. علاوه بر این، سعی کنید چشمان خود را به مدت ۵ ثانیه باز و بسته کنید. با گذشت زمان می‎‌‌توانید مدت زمان انجام هر تمرین را افزایش دهید.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p6or3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آیا کهیر و سرطان  خون ارتباطی به هم دارند؟