تاریخ انتشار: 1396/09/07 18:21
کد خبر: 171840

وزیر ورزش و جوانان از علیرضا کریمی تجلیل خواهد کرد

وزارت ورزش و جوانان قرار است طی مراسمی در آینده نزدیک با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان از پهلوان علیرضا کریمی آزادکار تیم ملی کشتی ایران تجلیل کند.
وزیر ورزش و جوانان از علیرضا کریمی تجلیل خواهد کرد

 گفته می شود که در این مراسم وزیر ورزش و جوانان به دلیل اقدام جوانمردانه و پهلوانانه علیرضا کریمی که با حریفی از رژیم صهیونیستی مبارزه نکرد، ضمن قدردانی از اقدام ارزشمند کشتی گیر کشورمان، به نحو مقتضی و شایسته از کریمی تجلیل خواهد کرد.سازمان بسیج ورزشکاران نیز در نظر دارد به همین مناسبت و به خاطر تقدیر از این اقدام ارزشمند، طی مراسمی، مدال پهلوانی را از سوی ریاست سازمان بسیج مستضعفین به علیرضا کریمی اهدا کند.

رقابت های کشتی آزاد زیر 23 سال قهرمانی جهان روزهای 4 و 5 آذرماه در شهر بیدگوشچ لهستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم به مدال طلا، یونس امامی و امین طاهری در اوزان 65 و 125 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. علیرضا کریمی نیز با توجه به برخورد با نماینده رژیم اشغالگر قدس از دور رقابت ها کنار رفت و شانس مسلم کسب مدال را از دست داد و به تبع آن تیم ایران نیز عنوان سومی جهان را از دست داد.در این رقابت ها تیم های روسیه، قزاقستان و گرجستان به ترتیب اول تا سوم شدند.

کریمی دارنده مدال برنز بزرگسالان جهان و طلای جوانان جهان یکی از شانس‌های مسلم کسب مدال کشتی آزاد امید ایران در رقابت‌های جهانی بود که در دور نخست مقابل جبرییلوف از روسیه قرار گرفت و در نهایت با نتیجه 14 بر 3 شکست خورد. کریمی در حالی که تا یک دقیقه مانده به پایان مبارزه از حریف روس خود پیش بود در نهایت 14 بر 3 شکست خورد.

کریمی اگر این کشتی را پیروز می‌شد در دور بعد باید به مصاف حریف رژیم اشغالگرد قدس می‌رفت. یوری کالاشنیکوف کشتی گیر روسی‌الاصل از رژیم صهیونیستی با نتیجه 4 بر صفر ساموئل بروکس از آمریکا را از پیش رو برداشته بود.در دور بعد جبرییلوف روس موفق به شکست آزادکار رژیم صهیونیستی شد و در نهایت به فینال راه یافت و کریمی در جدول شانس مجدد به حریف اسراییلی خورد که برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین به روی تشک نرفت.کریمی یکبار دیگر در پیکارهای قهرمانی سال 2013 جوانان جهان در حالی که شانس مسلم کسب مدال طلا بود مقابل حریفی از رژیم صهیونیستی قرار نگرفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pamdr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اسرائیل به دنبال به خدمت گرفتن کشتی گیران روس است/ مسئولان عالیرتبه نظام باید برای این قضیه چاره اندیشی کنند