تاریخ انتشار: 1402/06/03 13:57
کد خبر: 643

نقشه جدید وزارت ورزش برای استقلال و پرسپولیس

سرپرست وزارت ورزش و جوانان با بیان این که برای معرفی به مجلس با رئیس جمهور توافقاتی صورت گرفته است به تشریح برنامه هایش برای رشته های مختلف ورزشی از جمله دو تیم استقلال و پرسپولیس پرداخت.
نقشه جدید وزارت ورزش برای استقلال و پرسپولیس

پس از آنکه حمید سجادی نتوانست به عنوان وزیر ورزش و جوانان فعالیتش در این وزارتخانه را ادامه دهد، کیومرث هاشمی به عنوان سرپرست معرفی شد و طبق آنچه خودش امروز جمعه تاکید کرد، به عنوان گزینه مد نظر دولت به مجلس معرفی خواهد شد تا با گرفتن رای اعتماد به عنوان وزیر ورزش و جوانان فعالیتش را آغاز کند.

هاشمی که از زمان حضورش در وزارت ورزش بازدید از اردوها و فدراسیون های مختلف و همچنین نشست و دیدار با پیشکسوتان و اهالی ورزش را در دستور کار قرار داده است، تاکید کرد که برای بهتر شدن شرایط ورزش کشور نیاز به افزایش بودجه هست که رایزنی هایی در این مورد صورت گرفته است.

اهمیت میزبانی هایی بین المللی

کیومرث هاشمی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست های وزارت ورزش میزبانی است، گفت: مخصوصا میزبانی رویدادهایی که درآنها حرفی برای گفتن داریم و تماشاگر هم داریم اهمیت زیادی برای‌مان دارد. مانند والیبال که این روزها در ارومیه در حال پیگیری است. بعضا فدراسیون ها مشکل مالی دارند اما میزبانی رویدادهای بین المللی در استان ها کمک می کند از این حیث آسیبی متوجه آنها نشود.

محدودیت های فرهنگی برای میزبانی

سرپرست وزارت ورزش تاکید کرد: به خاطر مسائل فرهنگی در برخی رشته ها نمی توانیم میزبانی داشته باشیم اما در بسیاری رشته ها می توانیم این کار را انجام دهیم و به شدت به دنبال تحقق آن هستیم. در کل این موضوع یعنی برگزاری مسابقات بین المللی در رشته های مختلف سیاست کلی ما است.

سیاست تقسیم بودجه

وی در مورد فدراسیون کشتی و مطالبه رئیس این فدراسیون در تقسیم بندی بودجه به موضوع مدال آوری کشتی در مسابقات مختلف اشاره داشت و گفت: سهم مدال آوری کشتی را در مسابقات جهانی، بازی های آسیایی و المپیک در نظر داریم و بر اساس آن برای کشتی سهم بیشتری در بودجه در نظر داریم. سیاستی به عنوان عدالت محوری داریم، اما این سیاست به معنای تقسیم مساوی بودجه نیست. منطور این است که بودجه بر اساس لیاقت و مدال آوری توزیع شود. در برنامه خود خرید مدال داریم یعنی مثلا برای مدال آوری در المپیک قیمت تعیین کنیم و بگوییم این مدال، اینقدر ارزش دارد.

کشتی اهمیت ویژه خودش را دارد

سرپرست وزارت ورزش با تاکید بر اینکه کشتی، وزنه برداری و تکواندو همیشه جزو مدال اوران کاران ایران در بازی های آسیایی و المپیک بوده اند، خاطرنشان کرد: تیراندازی هم در دوره اخیر المپیک مدال آور شد. دوومیدانی هم در یک دوره با حدادی صاحب مدال شد. کاراته هم در المپیک اخیر مدال گرفت. در کل اما همیشه همین سه رشته کشتی، وزنه برداری و تکواندو مدال آور بوده اند. سرآمد همه این رشته ها کشتی است طوریکه ۲۵ درصد مدال های ایران در ۱۸ دوره بازی‌ای آسیایی برای کشتی بوده است پس طبیعی است که سهم بیشتری از بودجه دارد.

تدابیر ویژه برای دریاچه آزادی

کیومرث هاشمی در مورد مشکلی که برای دریاچه آزادی به وجود آمده بود گفت: در جلسه هیات دولت با وزیر نیرو صحبت کردم و در مورد مشکل دریاچه آزادی از ایشان کمک خواستم که بلافاصله بازدیدهایی صورت گرفت و چاه هایی که ۷۰ سال بود پاکسازی نشده بود درست شد و تا عمق ۳۰۰ متری رفتند تا آب ۳۰ سانتیمتر بالا بیاید و شرایط بهتر شود.

دغدغه ورزشگاه آزادی برطرف می شود

سرپرست وزارت ورزش و جوانان با بیان این که بازسازی و مقاوم سازی ورزشگاه آزادی شروع شده است گفت: طبقه اول تقریبا رو به اتمام است اما این به معنای این نیست که بهره برداری از آن شروع شود چرا که بقیه بخش ها باید تکمیل شود. هر چند مشکل مالی داریم اما تا پایان آذر این مشکلات برطرف خواهد شد. مهمترین دغدغه در این زمینه مالی است که با دولت صحبت کرده ایم تا بتوانیم بودجه لازم را بگیریم. حدود هزار میلیارد تومان می خواهیم. امیدوارم بتوانیم نگرانی علاقمندان به فوتبال را برطرف کنیم.

مشکل سیستم ویدئویی حل شد

سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت که در رایزنی‌هایی که با کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت گرفته است، برای دیدارهایی که نمایندگان ایران میزبان هستند سیستم کمک داور ویدئویی از سوی کنفدراسیون آسیا به ورزشگاه‌های آزادی و نقش جهان منتقل خواهد شد تا مشکلی برای میزبانی نمایندگان ایران وجود نداشته باشد.

به گفته وی فدراسیون فوتبال پیگیری این موضوع است و طی هفته پیش رو نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بررسی شرایط سخت افزاری این دو ورزشگاه به ایران سفر خواهند کرد.

روش جدید برای ادامه استقلال و پرسپولیس

کیومرث هاشمی خصوصی کردن استقلال و پرسپولیس با شرایط فعلی را حرفه ای و درست ندانست و گفت: باید الزامات خصوصی سازی را داشته باشیم. اگر نداشته باشیم نباید به این سمت برویم چرا که نتیجه نمی گیریم. باید راه میانبری را برای این موضوع در نظر بگیریم که نه صرفا دولتی باشد و نه کاملا خصوصی شود. از آنجایی که وظیفه وزارت ورزش تیمداری و باشگاهداری نیست و این دو باشگاه سرمایه های اجتماعی ما هستند، باید با روش جدیدی آنها را اداره کنیم.

مردم حق دارند نگران باشند

وی ادامه داد: مردم حق دارند که نگران باشند و از من به عنوان مسئول سوال کنند. من وظیفه دارم پاسخگو باشم. اگر مردم نباشند این دو تیم چیزی ندارند. مردم به این دو تیم ارزش داده اند. به همین خاطر نمی توانیم بی توجه به سرمایه باشیم. از قبل روش اشتباهی در اداره استقلال و پرسپولیس وجود داشته که باید برطرف کنیم. ما دنبال روش جدیدی هستیم که البته باید بررسی شود. بزرگترین مشکل این دو تیم وضعیت حکمرانی است که نه می تواند دولتی باشد و نه می تواند خصوصی سازی کامل باشد. می خواهیم از ظرفیت هایی که دولت در مجموعه اش دارد استفاده کنیم.

برای وضعیت ژیمناستیک متاسفم

سرپرست وزارت ورزش در مورد وضعیتی که فدراسیون ژیمناستیک به عنوان ورزش پایه گرفتار آن شده است گفت: برای این وضعیت متاسف هستم. در مورد رشته ژیمناستیک که ورزش پایه و مادر است کوتاهی کرده ایم. در بخش مدیریتی هم غفلت شده است. یکی از موضوعاتی که از ابتدای حضورم بررسی کردم همین ژیمناستیک بود. خط قرمز ما تعلیق است و خانواده ژیمناستیک نگران نباشند، بزودی این مشکل حل خواهد شد.

نگاه کیفی سازی خوب است اما ...

کیومرث هاشمی که با برنامه ورزش و مردم صحبت می کرد، در بخشی از صحبت هایش در مورد سیاست اتخاذ شده برای اعزام کیفی کاروان به بازی های آسیایی که منجر به حذف یا کاهش سهمیه برخی رشته ها شده است، گفت: به هر حال تصمیمات گرفته شده است، نگاه کیفی سازی خوب است اما وقتی دچار مشکل می شویم که خدشه ای به آن وارد شود. در کل اصل و اساس این تصمیم درست است اگرچه فدراسیون ها وقتی در طول زحمت می کشند، دوست دارند که در بازی های آسیایی نماینده داشته باشند.

پیش بینی دقیقی از مدال آوری در هانگژو نداریم

وی افزود: البته انتظار همه کسب نتیجه است و مدال آوری، به همین دلیل وقتی غیر از این باشد در واقع به انتظارات پاسخ داده نشده است. به همین دلیل از رئیس کمیته ملی المپیک هم خواسته ام تا برنامه تدارک دیده شود که همه رشته ها پش از اعزام وضعیت تیم‌شان را تشریح کنند و پیش بینی خود را هم اعلام کنند. الان پیش بینی دقیقی نیست، یک جلسه با سرپرستان داشتیم و از آنها خواستیم وضعیت رقیبان شان را رصد کرده و اطلاع دهند.

ایران در چه رده ای قرار می گیرد؟

هاشمی در مورد وضعیت کاروان ایران در بازی های آسیایی و اینکه چه جایگاهی را کسب می کند نیز تصریح کرد: با توجه به شرایط دیگر کشورها رقابت اصلی بین چهارم تا دهم است، ایران در یکی از این رده ها قرار می گیرد.

هدف از بازدیدها چه بود؟

وی که بازدید خود از اردوی تیم های ملی طی هفته های اخیر اشاره کرد و گفت: این مهمترین اقدامی بود که در بدور ورود به وزارت ورزش در برنامه قرار دادیم. اینگونه در جریان وضعیت قهرمانان و خواسته های آنها قرار گرفتیم. پرداخت پاداش معوقه و مهیا شدن شرایط برای اشتغال از خواسته های شان بود که پیگیری کردیم و به نتایجی هم رسیده ایم. تا پیش از بازی های آسیایی پاداش ها پرداخت می شود. بر ساس قانون وظیفه داریم استخدام ورزشکاران را انجام دهیم، درخواست شان این بود در دستگاهی باشد که انجام شود. پیگیری کردیم. میخواهم بگویم حضورمان در بین ورزشکاران خروجی داشته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v5qp2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زمان برگزاری دربی استقلال و پرسپولیس مشخص شد