تاریخ انتشار: 1396/10/25 18:03
کد خبر: 164667

صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک و شاهرخ شهنازی دوباره دبیرکل کمیته شد

چهل و پنجمین مجمع عمومی و انتخاباتی کمیته ملی المپیک در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک آغاز شد.
صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک و شاهرخ شهنازی دوباره دبیرکل کمیته شد

چهل و پنجمین مجمع عمومی و انتخاباتی کمیته ملی المپیک امروز با حضور مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون‌های ورزشی در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک آغاز شد. قرار بود این مجمع از ساعت 14 برگزار شود که با تصمیم مسئولان برگزار کننده، مجمع با کمی تاخیر آغاز شد.

قرار است در این مجمع رئیس، دبیرکل، خزانه‌دار، نواب رئیس و اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک مشخص شوند.

کیومرث هاشمی در ابتدای مجمع گفت: تشکر می‌کنم از همکارانم در کمیته و کسانی که در برگزاری این مجمع تلاش کردند. ان‌شاالله مجمع خوبی برگزار شود. شهادت دریانوردان را به همه مردم و خانواده‌های آنها تسلیت می‌گویم. جلسه رسمیت دارد با توجه حضور بیشتر اعضا، پس رسمیت جلسه را اعلام می‌کنم. قانون انتزاع، در تبصره سه آمده است که اساسنامه اصلاحاتش باید صورت بگیرد. اصلاح اساسنامه مراحلش را طی کرده و برای تصویب در مجمع آماده است.

وی افزود: دوره اعضای هیئت اجرایی روز 30 دی ماه تمام می‌شود و امروز انتخابات برگزار می‌شود. ابهام بود که با کدام اساسنامه مجمع امروز برگزار می‌شود. از IOC و نهادهای داخلی استعلام گرفتیم و گفتند ملاک عمل، اساسنامه فعلی است، چون اساسنامه جدید هنوز به تصویب نرسیده است. نظرم بر این است به عنوان کسی که همه مکاتبات را انجام داده، چنانچه دوستان موافق هستند، با همین اساسنامه فعلی برگزار شود. برای چهار سال آینده کمیته ملی المپیک آرزوی موفقیت دارم. کار همچون دوی امدادی است که همه باید در این مسیر کمک کنند.

 

*در ادامه مجمع، گزارشی از انتخابات قبلی کمیته ملی المپیک و روند حرکتی این کمیته با یک کلیپ تصویری ارائه شد. در این گزارش، به موفقیت‌های کسب شده در بازی‌های آسیایی، المپیک ریو، المپیک نوجوانان و بازی‌های ساحلی هم اشاره شد.

شاهرخ شهنازی اظهار داشت: از زمان حضور سلطانی‌فر در وزارت ورزش فضای آرامی در ورزش حاکم شده که از ایشان تشکر می‌کنم. از اعضای مجمع بابت همکاری که با من در این مدت داشتند، تشکر می‌کنم. خدا قوت می‌گویم به کسانی که در برگزاری این مجمع زحمت کشیدند. فعالیت‌های کمیته در این 4سال در قالب سی‌دی به اعضای مجمع ارائه شده است.

فهیمه شباک،سرپرست خزانه‌داری کمیته تصریح کرد: برای اولین بار در تاریخ، گزارش‌های مالی کمیته در سال 95 مطلوب اعلام شده است.

*صدای داخل سالن  مجمع بخاطر مشکلات فنی برای خبرنگارانی که در سالن شمشیربازی اسکان داده شده‌اند واضح نیست و خبرنگاران برای ارسال خبر در این خصوص به مشکل برخوردند.

*در ادامه گزارش مالی کمیته توسط اعضای مجمع مورد تایید قرار گرفت.

*مجید شایسته، رئیس فدراسیون تنیس گفت: گزارش حسابرسی باید توسط حسابرس اعلام شود، اما این موضوع در اساسنامه کمیته ملی المپیک پیش بینی نشده است. خواهش می‌کنم در دوره آینده این مسئله مورد توجه قرار بگیرد.

*کیومرث هاشمی در پاسخ به انتقاد شایسته عنوان کرد که این موضوع در اساسنامه جدید اصلاح شده است.

*  سه ناظر انتخابات امروز مشخص شدند. زهرا نعمتی، بهمن محمدرضایی رئیس فدراسیون اسکیت و حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس اعضای ناظر بر انتخابات امروز هستند.

* محمود خسروی‌وفا با نامه رسمی از نامزدی ریاست انصراف داد.

* با انصراف خسروی‌وفا از نامزدی ریاست کمیته، صالحی‌امیری به عنوان تنها کاندیدا معرفی شد. کیومرث هاشمی اعلام کرد که با توجه به اینکه وی تنها نامزد این پست است، هر کسی موافق رئیس شدن وی است، قیام کند و اعضای مجمع نیز این کار را انجام دادند، بدین ترتیب صالحی‌امیری بدون رای گیری به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب شد.

* محمد درخشان، رئیس فدراسیون جودو از پست دبیرکلی انصراف داد.

*محمود مشحون به عنوان کارشناس خبره غایب مجمع است و در انتخابات رای نخواهد داد.

* با توجه به غیبت دو نفر( محمدعلی شجاعی و محمود مشحون) از اعضای مجمع، تعداد اعضای حاضر در مجمع 58 نفر هستند. مهدی علی‌نژاد و شاهرخ شهنازی هرکدام 26 رای کسب کردند و صادق فرجی صاحب 4 رای شد و علی مرادی صاحب دو رای شد. بدین ترتیب دبیرکل آینده کمیته از بین علی‌نژاد و شهنازی انتخاب خواهد شد.

*دور دوم انتخابات دبیرکلی برگزار شد و در نهایت  شاهرخ شهنازی با 38 رای به عنوان دبیرکل کمیته ملی المپیک انتخاب شد. مهدی علی‌نژاد 20 رای کسب کرد.

* مجید شایسته از کاندیداتوری نایب رئیسی انصراف داد.

* مهدی علی‌نژاد با شاهرخ شهنازی روبوسی کرد و انتخابش را به وی تبریک گفت. محمود خسروی‌وفا در جریان رای گیری برای نایب رئیسی، از صندلی خود بلند شد و صحبت‌های در گوشی با سلطانی‌فر داشت.

* انتخابات نواب رئیس برگزار شد، خانم طاهره طاهریان 26 رای، خانم رباب شهریان 17 رای، غلامرضا نوروزی 6، حسین بابویی 4، علی مرادی 8 رای، هادی ساعی 18 رای، فضل‌الله باقرزاده 17 رای، محمود خسروی‌وفا با 13 رای و هاشم اسکندری 4 رای کسب کردند، در نهایت 4 نفری(طاهریان، شهریان، ساعی و باقرزاده) که بیشترین رای را آوردند راهی دور دوم شدند.

* مهدی علی‌نژاد از کاندیداتوری خزانه‌داری انصراف داد.

* انتخابات نواب رئیس در دور دوم برگزار شد، فضل الله باقرزاده 25 رای کسب کرد، طاهره طاهریان 35 رای، ساعی 19 رای  و شهریان هم 20 رای کسب کرد. بدین ترتیب طاهریان و باقرزاده نایب رئیس شدند.

*انتخابات خزانه‌داری برگزار شد و کیکاووس سعیدی با 31 رای به عنوان خزانه دار کمیته انتخاب شد. میترا نوری دیگر کاندیدای این پست رای 25 کسب کرد. یک رای هم باطل شد.

ادامه دارد...

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vneez

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حضور شهنازی و ساعی در انتخابات کمیته ملی المپیک