تاریخ انتشار: 1395/11/08 19:47
کد خبر: 233091

به دلیل بدهی ۹۴۰ هزار دلاری؛ ورزشگاه افسانه‌ای ماراکانا در خاموشی مطلق فرو رفت

ورزشگاه فینال جام‌های جهانی ۱۹۵۰ و ۲۰۱۴ میلادی و محل مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه المپیک ۲۰۱۶ ریو در خاموشی مطلق فرو رفت.

به گزارش فرتاک ورزشی، یکی از محبوب‌ترین ورزشگاه‌های فوتبال و خاطره‌ساز ورزش جهان به دلیل بدهی انباشته 940 هزار دلاری بابت انرژی برق در خاموشی مطلق فرو رفت. شرکت برق‌رسان ورزشگاه افسانه‌ای ماراکانای برزیل اعلام کرد در صورت دریافت تمامی بدهی‌های خود حاضر به ادامه خدمات برقی خواهد بود.

بیش از یک سوم این بدهی سنگین چند‌ ماهه مربوط به سازنده و مالک فعلی ورزشگاه ماراکانا است و مبلغ باقی‌مانده نیز باید توسط کمیته بین‌المللی المپیک به خاطر برگزاری دو رقابت المپیک و پارلمپیک 2016 ریو پرداخت شود. طرفین در حال مذاکره اضطراری و پرداخت بدهی سنگین جهت بازگشت جریان برقی ورزشگاه ماراکانا هستند.

ماراکانا معبد فوتبال جهان محسوب می‌شود که میزبان دیدارهای فینال جام های جهانی 1950 و 2014 میلادی بود. پیش از آغاز جام‌جهانی 2014 برزیل با هزینه‌ای 600 میلیون دلاری مدرن سازی  و مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه المپیک و پارالمپیک 2016 ریو نیز در آن برگزار شد. اخیرا نیز گزارش تصویری از وضعیت نامساعد ورزشگاه ماراکانا در رسانه‌های برزیلی منتشر شد که بازتاب گسترده‌ای در دنیای ورزش داشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vwrwz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


المپیک ۲۰۱۶ – ریو

مصدومیتم جدی نیست
المپیک ۲۰۱۶ – ریو