تاریخ انتشار: 1396/09/25 21:11
اختصاصی| در پایان نیم فصل اول مسابقات؛
کد خبر: 169046

تیم منتخب نیم فصل اول مسابقات لیگ یک + پوستر

تیم منتخب نیم فصل اول مسابقات لیگ یک مشخص شد.
تیم منتخب نیم فصل اول مسابقات لیگ یک + پوستر

 در پایان نیم فصل اول مسابقات لیگ یک، تیم منتخب این لیگ توسط کارشناسان فرتاک ورزشی اعلام شد که با بررسی هر پست، آنها را معرفی خواهیم کرد:

دروازه‌بان:

یوسف بهزادی / نفت مسجدسلیمان: یوسف بهزادی در نیم فصل اول 9 بار برای نفت مسجدسلیمان به میدان رفت. بهزادی در هشت هفته ابتدایی گلر فیکس نفت بود اما به ناگهان فکری تصمیم گرفت تا وی را روی نیمکت قرار دهد و از گلر دوم نفت استفاده کند. بهزادی در هشت هفته ابتدایی؛ 4 گل خورد، 5 کلین شیت از خود به جای گذاشت و در هفته اول مقابل تیم ماشین سازی موفق شد یک ضربه پنالتی را نیز مهار کند تا بر آمار فوق‌العاده‌اش در این فصل رنگ طلایی ببخشد. بهزادی در هفته هفدهم لیگ مقابل مس رفسنجان نهمین بازی فصلش را انجام داد که علی‌رغم سیوهای فراوان، اما یک گل دریافت کرد تا در پایان نیم فصل اول، با گرفتن "1" امتیاز مثبت به کار خود پایان دهد و بهترین گلر نیم فصل اول شد.

مدافعان:

اویس کردجهان / ایرانجوان بوشهر: کردجهان در ترکیب ایرانجوان تک ستاره بود. در هفته‌هایی که ایرانجوان نیاز به پیروزی داشت، او گل می‌زد و برای فرار از شکست، بازهم نگاه تمام بوشهری‌ها به ساق پای وی بود. کردجهان در نیم فصل اول آمار قابل قبولی را از خود به جای گذاشت. وی موفق شد 9 گل برای تیمش به ثمر برساند و یک پاس گل نیز دهد.

علی گودرزی / نفت مسجدسلیمان: علی گودرزی در دفاع نفت بی‌نقص بود. ستون خط دفاعی نفت مسجدسلیمان در این فصل آنقدر خوب بود که سبب اطمینان خاطری گلرهای این تیم تبدیل شده بود. گودرزی در نیم فصل اول نه گل زد و نه پاس گل داد اما مرد اول نبردهای هوایی و همچنین دفع توپ، در تمامی بازی‌ها بود و موفق شد در تیم منتخب نیم فصل قرار گیرد.

سجاد مشکل پور / خونه به خونه: مشکل پور آنقدر برای خونه به خونه خوب کار کرد که مجددا چشم مجید جلالی را گرفت. روزگاری مشکل‌پور با جلالی در سایپا همکاری می‌کردند اما حضور کاپیتان نکو سبب شد تا وی به لیگ یک بیاید و برای بابلی‌ها بازی کند. مشکل‌پور با عملکردی یک نواخت و عالی، به نقطه قوت تیمش در قلب دفاعی تبدیل شد و در تیم منتخب قرار گرفت.

سعید خردمند / برق جدید: این فصل برق جدید در خط حمله چندین ستاره داشت که یکی از آنها، سعید خردمند بود. بازیکنی که بادرخشش در نیم فصل اول، چشم خیلی از تیم‌ها را به خود دوخته است و احتمال جدایی‌اش از برق جدید، وجود دارد. خردمند در این فصل 5 گل برای برق به ثمر رساند و 3 پاس گل نیز به سایر بازیکنان داد تا یکی از بهترین‌های برق در نیم فصل اول باشد. (سعید خردمند گرچه پست اصلی‌اش هافبک راست است اما به دلیل وجود بازیکنی دیگر در این پست، وی به یک پست عقب‌تر منتقل شده است).

هافبک دفاعی:

قائم اسلامی‌خواه / بادران تهران: هافبک تکنیکی، سرعتی و قدرتمند بادران تهران در میانه زمین تک و تنها برای نارنجی‌پوشان پایتخت‌نشین همه کار کرد. هرگاه تیم نیاز به کسب پنالتی داشت، پنالتی کسب کرد. هرگاه تیم نیاز به گل داشت، وی برای بادران گل زده است و در دادن پاس گل نیز، آمار وی قابل قبول بوده است. اسلامی‌خواه که همانند فصل قبل در این فصل نیز درخشید، چشم یحیی گل‌محمدی را به خود گرفت و به نیت سرباز شدن، راهی لیگ برتر شد تا با درخشش در آن لیگ، بتواند به لباس مقدس تیم ملی دست یابد. اسلامی‌خواه در این فصل گرچه چند هفته مصدوم بود، اما موفق شد 6 گل بزند، 2 پنالتی بگیرد و 3 پاس گل نیز به نامش ثبت کند تا شایستگی‌هایش، بیش از پیش ثابت شود.

هافبک‌های هجومی:

مهدی تیکدری / مس کرمان: مصدومیت لعنتی سبب شد تا ستاره جوان تیم مس، در نیم فصل اول به آمار فوق‌العاده‌اش بهبود نبخشد. پدیده این فصل از مسابقات لیگ یک در ترکیب مس موفق شد 5 گل به ثمر برساند، یک پاس گل دهد و یک پنالتی نیز کسب کند. همانطور که گفته شد، مصدومیت تیکدری در هفته‌های پایانی سبب شد تا وی نتواند بازی کند و به آمار خوبش اضافه کند اما باتوجه به رفع مصدومیت وی در نیم فصل دوم، قطعا تیکدری متفاوت‌تری را شاهد خواهیم بود.

شاهین مجیدی / فجرسپاسی: مجیدی که سابقه بازی در لیگ برتر و تیم نساجی را دارد، این فصل در ترکیب فجرسپاسی خیلی خوب کار کرده است. اکثر امتیازات به دست آمده فجرسپاسی با تک گل‌های شاهین مجیدی به دست آمده است و باید او را یکی از ستاره‌های این فصل لیگ یک معرفی کرد. مجیدی در نیم فصل اول موفق شد 5 گل بزند، یک پاس گل بدهد و دو پنالتی نیز برای تیمش کسب کند.

پوریا آریاکیا / برق جدید شیراز: چپ پای تمام عیار برق جدید به همراه خردمند و شوریابی، در خط حمله برق جدید غوغا کرده بودند. هیچ کس برگردان زیبای آریاکیا در بازی با ایرانجوان را فراموش نخواهد کرد. گلی که می‌تواند یکی از زیباترین گل‌های این فصل مسابقات لیگ یک باشد. چپ پای کاکوهای شیرازی در این فصل همانند خردمند 5 گل زده است. او یک پاس گل نیز به نام خود ثبت کرده و در تیم منتخب نیم فصل قرار گرفته است.

مهاجمان:

فرشید پاداش / شهرداری ماهشهر: آقای گل نیم فصل اول مسابقات لیگ یک نیاز به توضیح ندارد. مهاجم کوتاه قامت اما سرعتی جنوبی‌ها در این فصل 10 برای تیمش به ثمر رساند. پاداش همانند سایر مهاجمان خودخواه نیست و کاملا در اختیار تیم است؛ این را آمار پاس گلهایش اعلام می‌کند. وی دو پاس گل به سایر بازیکنان داده و موفق شده یک پنالتی نیز برای تیمش بگیرد. راست‌پای قدرتمند ماهشهری‌ها ساز جدایی کوک کرده و اگر پاداش جدا شود، قطعا تیم ماهشهری در خط حمله آسب خواهد خورد و باید دید تفکر باشگاه شهرداری، در این خصوص چیست.

حامد پاکدل / ماشین سازی تبریز: تک ستاره این فصل ماشین سازی کسی نبود جز حامد پاکدل. مهاجم بلند قامت اما سرعتی ماشین سازان که اول فصل سودای لیگ برتری داشت اما دست تقدیر و وجود رسول خطیبی در ماشین سازی سبب شد تا وی لباس ماشین سازی را به تن کند و در این لباس نیز، خوش درخشید. پاکدل در طول نیم فصل اول، 8 گل به ثمر رساند و یک پاس گل نیز به نام خود ثبت کرد و موفق شد دو پنالتی برای تیمش بگیرد. پاکدل گرچه یک پنالتی را در نیم فصل اول از دست داد، اما عملکرد قابل قبول بود در تیم منتخب قرار گرفت.

سرمربی برتر:

محمود فکری / نفت مسجدسلیمان: فکری در این فصل یکه تاز صدر جدول بود. هر هفته، تیم‌های مختلف منتظر افت تیم فکری بودند اما او کاری در مسجدسلیمان کرد که علاوه بر فوتبال زیبا، آنها اکنون برای وجود داشتن نمی‌جنگند بلکه می‌جنگند تا خود را ثابت کنند و لیگ برتری شوند. عملکرد فکری در نفت موفق‌العاده بوده است و باید مدال افتخار نیم فصل اول را، به گردن وی نهاد.

در این فهرست بازیکنانی نظیر ایمان شوریابی و مهرداد بشاگردی (برق جدید)، روح الله باقری و مهدی خیری (خونه به خونه)، محمد علیزاده (مس کرمان)، محمد علینژاد (نفت مسجدسلیمان)، مجتبی ممشلی (نساجی)، احمد الجبوری (ایرانجوان)، ایمان رئیسی نسب و میثم آقایی (آلومینیوم اراک)، بابک مرادی (ملوان)، علی پورمحمد (شهرداری تبریز) و کریم اسلامی و امیر میربزرگی (بادران) مستحق حضور در تیم منتخب بودند که فرتاک ورزشی از عملکرد خوبشان تقدیر کرده و برای آنها در ادامه فصل، آرزوی موفقیت می‌کند.

نویسنده: حسین پنبه‌کار


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y7znb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جدول ارزشمندترین بازیکنان لیگ یکی/ باقری به رده دوم رسید، پاداش و تیکدری جا ماندند!
در هفته مصدومیت اسلامی‌خواه؛

گزارش ویژه؛ بررسی جدول بهترین دروازه‌بانان لیگ یک
اختصاصی| بهزادی، خطر بشاگردی و عرفانی را حس کرد؛