تاریخ انتشار: 1402/05/27 19:05
کد خبر: 946

کشتی فرنگی جوانان جهان/ ۴ فینالیست و یک نماینده در رده بندی؛ انتقام چوپانی و برد راحت هدایتی

روز اول مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان با صعود ۴ کشتی گیر به فینال و حضور یک نماینده در دیدار رده بندی برای ایران به پایان رسید.
کشتی فرنگی جوانان جهان/ ۴ فینالیست و یک نماینده در رده بندی؛ انتقام چوپانی و برد راحت هدایتی

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان از صبح امروز (جمعه) در شهر امان آغاز شد و هر 5 نماینده کشتی فرنگی ایران در روز اول به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کردند.

کشتی‌های نیمه‌نهایی از ساعت 17:15 امروز آغاز شد که محسن نژاد، عبدولی، چوپانی و هدایتی مقابل حریفان به پیروزی رسیدند و تنها احمدی وفا در نیمه نهایی شکست خورد تا شاگردان حمید باوفا در روز دوم مسابقات چهار فینالیست و یک کشتی گیر در رده بندی داشته باشند.

وزن 55 کیلوگرم: علی احمدی‌وفا در نیمه‌نهایی 9-صفر مغلوب سادیخلی آذربایجانی شد تا در وزن اول فینالیست نداشته باشیم و قهرمان نوجوانان جهان فردا برای کسب مدال برنز جهانی جوانان رودرروی حریف قرار بگیرد.

احمدی‌وفا که شاگرد ملک‌محمد بویری مربی ایذه‌ای است، با شکست حریفانی از آلمان، رومانی و آمریکا به نیمه‌نهایی رسیده بود.

وزن 63 کیلوگرم: احمدرضا محسن‌نژاد در فینال خیلی مطمئن و حساب‌شده مقابل ساوادای ژاپنی قرار گرفت تا اولین فینالیست ایران در مسابقات قهرمانی جهان باشد. او در تایم اول با اجرای بارانداز، حریف را در موقعیت ضربه فنی قرار داد که کشتی‌گیر ژاپنی به سختی خود را از این وضعیت خارج کرد، اما 5 امتیاز از دست داد. در تایم دوم اخطار کم‌کاری به محسن‌نژاد داده شد که در خاک حریف نشست و مقاومت بسیار خوبی داشت تا ساوادا نتواند او را از تشک جدا کند. این کشتی با نتیجه 5-یک به سود محسن‌نژاد تمام شد.

این کشتی‌گیر بهبهانی پیش از این کشتی‌گیران هندی، ازبک و مولداوی را شکست داده بود.

وزن 77 کیلوگرم: علیرضا عبدولی در وقت اول یک امتیاز به خاطر اخطار کم‌کاری از دست داد اما در همان تایم با هل دادن حریف به بیرون از تشک، نتیجه را یک-یک به سود خود کرد و در وقت دوم نیز با بیرون بردن پای حریف از تشک و همچنین دریافت امتیاز کم‌کاری، نتیجه کشتی را 3-یک کرد. درحالیکه زور میکِلادزه گرجستانی به عبدولی نمی‌رسید، کشتی با همین نتیجه تمام شد تا عبدولی هم فینالیست شود.

او بعد از یک دور استراحت، موفق به شکست حریفانی از هند و بلژیک شده بود.

وزن 87 کیلوگرم: ابوالفضل چوپانی مبارزه نیمه‌نهایی بعدی را مقابل ویگن نازاریان ارمنی برگزار کرد. دو کشتی‌گیر سال گذشته هم در فینال مسابقات جوانان جهان مقابل هم قرار گرفته بودند که آن کشتی را نازاریان با نتیجه 1-1 برده بود.

چوپانی که یک دور استراحت کرده بود، بعد از غلبه بر کشتی‌گیران بلغارستان و آمریکا در نیمه‌نهایی مقابل نازاریان به برتری رسید. استراتژی او این بار گرفتن اخطار کم‌کاری اول بود که همین اتفاق هم افتاد.

چوپانی در وقت اول اخطار کم‌کاری گرفت و یک امتیاز عقب افتاد. این اتفاق در وقت دوم، یک امتیاز برای کشتی‌گیر ایرانی به همراه داشت و تلاش حریف ارمنی برای امتیاز گرفتن فایده‌ای نداشت تا چوپانی باتوجه به گرفتن امتیاز آخر، هم از حریف ارمنی انتقام بگیرد و هم فینالیست جوانان جهان شود.

وزن 130 کیلوگرم: فردین هدایتی بدون دردسر و در یک دقیقه و سی ثانیه حریف را با امتیاز عالی پشت سر گذاشت و چهارمین فینالیست کشتی فرنگی ایران در روز اول مسابقات قهرمانی جهان بود. قهرمان سنگین وزن آسیا که در دور اول استراحت کرده بود، با شکست کشتی گیران ارمنستان و ترکیه، به نیمه نهایی رسید و سپس محمد عیسی از مصر را 8-صفر برد و فینالیست شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y89m2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فردین هدایتی در رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان آسیا طلایی شد