تاریخ انتشار: 1395/11/26 01:02
کد خبر: 229322

6 ترفند تاکتیکی برانکو و علیمنصور

تقابل برانکو و منصوریان در این فصل، سرنوشتی شبیه فصل گذشته داشت
6 ترفند تاکتیکی برانکو و علیمنصور

نیم فصل اول، منصوریان با تیم بحران زده‌اش یک مساوی از پرسپولیس گرفت و نیم فصل دوم، پرسپولیس صدرنشین را شکست داد. نتیجه دربی امروز پایتخت، با مجموعه‌ای تصمیمات دو مربی رقم خورد. تصمیماتی که نتیجه بازی نشان می‌دهد برای منصوریان، کفه انتخاب‌های درست و برای برانکو، اشتباهاتش بیشتر بوده‌اند.

تصمیمات مهم منصوریان

- فرشید اسماعیلی: حضور اسماعیلی در ترکیب استقلال به جای مجتبی حقدوست، تنها تغییر فنی منصوریان نسبت به بازی‌های گذشته بود. همین تغییر، سرنوشت استقلال در این مسابقه را هم تغییر داد. اسماعیلی زمانی که تیمش یک گل عقب بود، گل مساوی را زد و گل دوم را برای قربانی ساخت.

- حفظ دفاع: استراتژی استقلال برای مقابله با پرسپولیس برانکو، دفاع چند لایه و استفاده از ضد حملات بود. حتی زمانی که استقلال از پرسپولیس عقب افتاد هم سبک بازی این تیم عوض نشد و آن‌ها با حفظ دفاع و اجازه حفظ توپ به پرسپولیس، گل مساوی را زدند.

- پاشنه آشیل حریف: انتقال فرشاد احمدزاده به پست دفاع چپ، ریسک بزرگی بود که مقابل تراکتورسازی به نتیجه رسید. بازی با استقلال، منصوریان از همین تصمیم برانکو استفاده کرد و بخش اعظمی از فشار تیمش را روی سمت چپ پرسپولیس گذاشت. جایی که با استفاده از فضای خالی پشت سر احمدزاده توانست چند موقعیت بسازد و دو گل از سه گلش را بزند.

تصمیمات مهم برانکو

- فرشاد احمدزاده: اولین استفاده برانکو از احمدزاده در پست دفاع چپ، پرسپولیس را ده نفره کرد. با این وجود، برانکو در بازی با تراکتورسازی و استقلال هم این ریسک را تکرار کرد. نتیجه آن، زدن سه گل به تراکتور و خوردن سه گل از استقلال بود. برانکو با بردن فرشاد به خط دفاع، بهترین هدیه را به تیم منصوریان داد.

- تعویض: در شرایطی که پرسپولیس دو گل عقب بود، برانکو فقط یک تعویض انجام داد. در آن تعویض هم رضاییان که با سانترهایش موقعیت‌های زیادی ساخت از زمین خارج شد تا خیال استقلالی‌ها راحت‌تر شود.

- جانشین کمال: برانکو جانشین مناسبی برای کامیابی‌نیا نداشت و مجبور بود از بین ماهینی، مسلمان، کرمی، احمدزاده و حتی ربیع‌خواه یک نفر را برای این پست انتخاب کند. انتخاب برانکو، نتیجه‌ای ناموفق داشت و به بدترین بازی ماهینی و بدترین باخت پرسپولیس ختم شد. شاید یک انتخاب هوشمندانه‌تر، می‌توانست پرسپولیس را از بحران امروز نجات دهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yrboj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آخرین اخبار دربی/مردانی که بختشان با پرسپولیس باز شده