تاریخ انتشار: 1395/10/03 15:21
کد خبر: 241070

بررسی خرید های افتضاح پرسپولیس و استقلال در این فصل

بحث داغ این روزهای فوتبال، بازی نگرفتن استقلال و پرسپولیس از چند بازیکن گران‌قیمت است.
بررسی خرید های افتضاح پرسپولیس و استقلال در این فصل

بحث داغ این روزهای فوتبال، بازی نگرفتن استقلال و پرسپولیس از چند بازیکن گران‌قیمت است. بازیکنان میلیاردی شبیه به امین حاج‌محمدی که گران‌ترین تماشاگر بازی‌های لیگ برتر است. اما دو تیم سرخابی به جای هزینه گزاف این میلیاردرها، چه کاری می‌توانستند کنند؟ در ابتدا باید مشخص شود هزینه این بازیکنان چند میلیارد است؟

 

با این پول چه کارهایی می‌شد انجام داد؟

استقلال و پرسپولیس در این فصل روی هم رفته بالای هفت میلیارد هزینه بیهوده را خرج بازیکنان ناکارآمد کردند. هفت میلیاردی که کلی از باگ‌های این دو تیم را می‌پوشاند.

 

photo_2016-12-23_13-50-42

 

مجموع دو باشگاه

کی‌روش: هزینه یک سال حضور کی‌روش در فوتبال ایران پنج‌میلیارد و پانصدمیلیون تومان است. یعنی اگر به جای میثم مجیدی، امین حاج‌محمدی، محمدحسین کنعانی، پریموف، پالیانسکی، آرش افشین، محمدامین آرام‌طبع این دو تیم تماشاگران ارزان قیمت‌تری مانند سهمیه امید‌شان را روی سکوها و نیمکت قرار می‌دادند، پول وزارت ورزش صرف یک سرمربی بزرگ اروپایی می‌شد که فوتبال ایران را دگرگون کند.

بازیکن بزرگ: حالا اگر از برانکو و علیرضا منصوریان راضی بودند، می‌توانستند بازیکنی در کلاس جهانی را به ایران بیاورند. به عنوان مثال حقوق میروسلاو کلوزه چیزی حدود دو میلیون یورو تخمین زده شده است. وزارت ورزش می‌توانست به جای این هزینه‌ای که برای آن دنبال پاسخ هم نیست، یک بازیکن بزرگ را به یکی از این دو تیم هدیه دهد.

 

هر باشگاه جداگانه

ساخت آکادمی: ساخت آکادمی، زمین تمرین، خوابگاه، لباس، تغذیه، مربی، ایاب و ذهاب، توپ و وسایل تمرین در حد آکادمی کیا سالیانه حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد. یعنی امین حاج‌محمدی+ میثم مجیدی. یا پولیانسکی + پریموف. این دو تیم هر کدام می‌توانستند آکادمی مجهزی بزنند تا هر روز شاهد مصاحبه‌ مسئولین رده پایه علیه هم نباشند و آینده باشگاه را هم تضمین کنند.

پرداخت بدهی: 4 میلیارد از بدهی استقلال، 2 میلیارد از بدهی پرسپولیس. هزینه‌ای که کلی از بدهی‌ها را می‌پوشاند و در آینده نگران کسر امتیاز هم نمی‌شدند. خیلی نمی‌گذرد از زمانی که زنیزلی طلبش را به پرسپولیس بخشید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ywm7b

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فوتبال روی بد و خوب دارد