تاریخ انتشار: 1403/01/22 13:19
کد خبر: 1272500

دعوای بارسا و نایکی بالا گرفت/ بهانه ای برای خط تولید لباس

بارسلونا به دنبال آن است که برای یک دهه آینده خط تولید لباس خود را راه اندازی کند.
دعوای بارسا و نایکی بالا گرفت/ بهانه ای برای خط تولید لباس

بارسلونا در چند فصل اخیر همواه از کمپانی نایکی بابت قرارداد لباسهایش ناراضی بوده و به دنبال آن است که قراردادی بهتر و با منفعت مالی بیشتر با یک کمپانی پوشاک ورزشی جدید ببندد.

کار به جایی رسیده که آنها یا با پوما قرارداد می بندند یا خودشان تولیدکننده لباسهای خودشان خواهند شد. روزنامه اسپورت در اینمورد نوشته آبی و اناری ها از همه نظر آماده تولید کیت های تیمی خود برای یک دهه آینده هستند و این کار را بعد از اتمام قراردادشان با نایکی استارت خواهند زد.

در حال حاضر بارسلونا وارد دعوای حقوقی با کمپانی آمریکایی نایکی شده و طرف مقابل را متهم به نقض عمدی برخی از مواد قرارداد کرده به این منظور که این قرارداد را زیر پا بگذارند. قرارداد فعلی آنها تا سال ۲۰۲۸ با نایکی است اما بارسلونا هم آماده فسخ دوطرفه قرارداد با   این شرکت است.

در این گزارش آمده که بارسلونا بعد از ماه ها مطالعه در مورد امکان تولید لباسهای تیمهای خودشان به این نتیجه رسیده اند که خط تولید و توزیع پوشاک خود را در صورت نیاز راه اندازی کنند و اگر از قرارداد فعلی خود با نایکی خلاص شوند این پروژه را شروع خواهند کرد.

لاپورتا و مشاورانش دست کم برای فصل آینده قصد دارند این کار را انجام بدهند و اگر جواب داد برای یک دهه آینده نیز این روند را ادامه خواهند داد. این کار البته پروژه ای جاه طلبانه خواهد بود که به باشگاه اجازه می دهد تمام عواید حاصل از تجارت و تبلیغ و فروش پیراهنهای خود را در اختیار داشته باشد هرچند ریسکهای خود را هم دارد.

کارشناسان اقتصادی تردید خود را در مورد توانایی بارسلونا برای چنین عملیاتی آن هم در عرض چند ماه ابراز کرده اند ضمن اینکه تولید لباس هم هزینه های خود دارد و اگر اوضاع خوب پیش نبرود هیچ جای جبرانی برای آن باقی نمی ماند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/55madm

آخرین اخبار