تاریخ انتشار: 1402/10/12 13:40
کد خبر: 1265382

مهدی تاج: کشورها قدرت‌شان را از طریق فوتبال به رخ می‌کشند

مهدی تاج خبر از افتتاح هتل برای تامین نیازهای تیم‌های ملی در مرکز ملی فوتبال داد.
مهدی تاج: کشورها قدرت‌شان را از طریق فوتبال به رخ می‌کشند

مهدی تاج در دیدار سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعضای تیم ملی فوتبال، ضمن خیرمقدم خدمت سردار سلامی و دیگر حاضران اظهار داشت: همانطور که می‌دانید فوتبال با هیچ پدیده‌ای قابل مقایسه نیست. بسیاری از کشورها قدرت‌شان را از طریق فوتبال به رخ می‌کشند و لشگرکشی دیگر عملی نیست. کشورها بهترین سرمایه‌گذاری را روی فوتبال می‌کنند و می‌خواهند به وسیله فوتبال نشاط اجتماعی ایجاد کنند.

وی در ادامه افزود: امروز بسیاری از صفحات روزنامه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی از طریق فوتبال پُر می‌شود. دوست عزیزی می‌گفت وقتی می‌خواهم از میدان تجریش به سمت شوش بروم دو تا دو ساعت و نیم در ترافیک هستم، اما اگر تیم ملی بازی داشته باشد یک ربع تا 20 دقیقه‌ای مسیر را می‌روم. این موضوع اثرگذاری وضعی بازی‌های تیم ملی و باشگاهی در رفتار عمومی جامعه و حتی ترافیک را نشان می‌دهد. با فوتبال و ورزش می‌توان بسیاری از مزاحمت‌های عمومی را حل و برطرف کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال با ابراز خرسندی از حضور سردار سلامی در جمع ملی‌پوشان یادآور شد: الحمدالله تشکیلات تحت فرماندهی جنابعالی در قطر حضور شایسته‌ای با تیم ملی داشت و واقعاً کمک‌مان کردند. اینجا مجال نیست که اتفاقات رقم خورده را گفت، اما بسیار روی سکوها و اداره تیم تأثیرگذار بودند. مسابقات فوتبالی که در کشور برگزار می‌کنیم هر هفته یک میلیون و خُرده‌ای را به ورزشگاه‌ها می‌آوردیم که کار ساده‌ای نیست، در واقع بازی را می‌بینند و به سلامت به خانه‌های‌شان می‌روند. فوتسال و فوتبال ساحلی نیز همین وضعیت را دارند. با کمک و حمایت حضرتعالی که خودم شاهد بودم حضور بانوان در ورزشگاه تسهیل شد.

1971360

وی ادامه داد: البته باید کارهای دیگری انجام دهیم، ولی الحمدالله همه اقشار جامعه از فوتبال لذت می‌برند. ما در رنکینگ فوتبال دنیا بیست‌ویکم جهان هستیم، فوتبال ساحلی ما در مسابقات بین قاره‌ای قهرمان شد که کار بسیار بزرگی انجام شد. تیم ملی فوتسال‌مان قهرمان آسیا و ششم جهان است. هم فوتبال ساحلی خودش را برای جام جهانی امارات آماده می‌کند و هم تیم ملی فوتبال برای جام ملت‌های آسیا در قطر مهیا خواهد شد. تیم ملی فوتبال بانوان هم خودش را آماده می‌کند و فوتسال نیز آماده رفتن به جام جهانی می‌شود.

تاج همچنین عنوان کرد: همانطور که مستحضرید برای بقیه رشته‌ها مسئله مهم المپیک است، ولی برای فوتبال جام‌های جهانی اهمیت دارد. خیلی از مردم در دنیا فوتبال را دنبال می‌کنند. فیفا اعلام کرد نزدیک به شش میلیارد نفر بازی‌های جام جهانی را می‌دیدند. این مسئله نشان می‌دهد جایگاه فوتبال در افکار همه مردم دنیا مؤثر است. ساختمانی که امروز دیدید، ان‌شاء‌الله گسترش پیدا خواهد کرد و هتلی نیز تا چند روز آینده افتتاح خواهد شد تا نیاز تیم‌های ملی‌مان را همین جا تأمین کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال با تشکر از حضور سردار سلامی در جمع ملی‌پوشان تصریح کرد: با وقت کم و گرفتاری‌هایی که دارید واقعاً همت کردید و به جوانان در حوزه فوتبال علاقه نشان دادید. خیلی تشکر می‌کنم. در هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا، نماینده فلسطین گزارشی ارائه کرد که رژیم صهیونیستی کودک‌کُش بیش از 66 فوتبالیست را در غزه شهید کرده است. این خبر برای وقتی بود که ایشان گزارش کرد که چند نفرشان عضو تیم ملی فلسطین بودند و هفت کودک فوتبالیست را نیز شهید کردند که در دنیا بی‌سابقه است و این نحوه آدم‌کشی و حمله را تاریخ سراغ ندارد. در ایلام تیم محلی‌مان را بمباران کردند که بیست‌وسوم همین ماه را روز صلح فوتبال نامگذاری کرده‌ایم. این اتفاق در چوار افتاد، اما الان کارهایی کرده‌اند که هیچ جنایتکاری مرتکب نشده است. این هم مهم است که تمام تیم‌های ملی‌مان به این اتفاق عکس‌العمل نشان دادند که مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفت و یکی از افتخارات ثبت شده در حوزه فوتبال است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/jm9rbp

آخرین اخبار