تاریخ انتشار: 1403/01/21 10:54
کد خبر: 1272449

تاج: اگر سقف بودجه تعیین نمی‌شد، بدهی باشگاه‌ها بیشتر می‌شد

رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید در قانون جدید فیرپلی مالی باشگاه‌ها تنها ۷۰ درصد بودجه خود را برای تیم بزرگسالان باید اختصاص بدهند.
تاج: اگر سقف بودجه تعیین نمی‌شد، بدهی باشگاه‌ها بیشتر می‌شد

مهدی تاج پس از پایان نشست مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال با کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: جلسه بسیار خوبی بود و بیش از سه ساعت طول کشید. در آنجا من می‌دانستم قانون فیرپلی مالی از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا ابلاغ خواهد شد. این اطلاع را داشتم و این اتفاق هم افتاد. به اضافه اینکه هر روز مشغول تنگ‌تر کردن حلقه  دریافت مجوز حرفه‌ای هستند و الزاماً آن را بیشتر می‌کنند.

وی افزود: فیرپلی مالی در گذشته مورد اعتراض بسیاری از باشگاه‌ها بود و امروز ارزیابی  80 درصد باشگاه‌ها مثبت بود. اگر ما این کار را(سقف بودجه) نمی‌کردیم بدهی باشگاه‌ها به مراتب بیشتر شد. یعنی ما سقفی را تعیین کردیم که بیشتر از آن هزینه نکنند. فیرپلی مالی دقیقاً  قانونی به نام قانون سر به سر دارد. یعنی هر چقدر درآمد دارید به همان میزبان باید هزینه کنید. در قانون جدید بیشتر از 70 درصد بودجه نباید برای تیم بزرگسالان هزینه شود. 30 درصد باقی مانده برای بانوان، تیم‌های پایه و توسعه زیرساخت‌ها باید هزینه شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/66neb7

آخرین اخبار