تاریخ انتشار: 1402/08/07 08:12
کد خبر: 1260012

وعده تاج برای فوتسال بانوان کرمانشاه چه شد؟

سال گذشته بود که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در مجمع هیات رئیسه هیات فوتبال استان کرمانشاه با اشاره به پتانسیل های بالای فوتسال بانوان این استان، اعلام کرد که مجوز حضور یک تیم در رقابت های لیگ برتر فوتسال را به کرمانشاه می دهد.
وعده تاج برای فوتسال بانوان کرمانشاه چه شد؟

و حالا با گذشت نزدیک به یکسال از وعده تاج، رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان شروع شده و هیچ تیمی از کرمانشاه در این لیگ حضور ندارد. در این رابطه به سراغ نایب رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه رفتیم که سمیه علیی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: وعده آقای تاج همچنان پابرجاست، اما متاسفانه فعلا در کرمانشاه ظرفیت حضور یک تیم در لیگ برتر را نداریم.

وی افزود: علیرغم اینکه بازیکنان و پتانسیل های بسیار بالایی در فوتسال بانوان داریم، اما حضور در لیگ برتر مستلزم هزینه های مالی بالایی است.

نایب رئیس هیات فوتبال استان تصریح کرد: در حال حاضر باشگاه کوهستان تکنیک در کرمانشاه در رشته فوتسال بانوان فعالیت می کند و حتی یک تیم لیگ برتری در رده سنی جوانان هم دارد، اما از نظر مالی توان شرکت در لیگ برتر بزرگسالان را ندارد.

وی ادامه داد: هرچند برای لیگ برتر فوتسال بانوان در سالجاری نتوانستیم از این امتیاز استفاده کنیم، اما در تلاشیم باشگاه کوهستان تکنیک را به این سمت سوق داده و با جذب اسپانسر زمینه حضور این تیم را برای لیگ برتر سال آینده فراهم کنیم.

علیی در ادامه با تاکید براینکه فوتسال بانوان در کرمانشاه از روند رو به رشد و خوبی برخوردار است، گفت: این رشته در همه شهرستانهای استان به علت فراهم بودن زیرساخت ها فعال است و جمعا حدود ۶۰۰ بانوی فوتسالیست در سطح استان داریم.

وی از سارا شیربیگی و مهسا نظری به عنوان دو بانوی فوتسالیست کرمانشاهی شاخص حاضر در سوپرلیگ فوتسال بانوان نام برد و اضافه کرد: علاوه بر اینها، ۱۲ بازیکن دیگر هم از کرمانشاه در لیگ برتر فوتسال بانوان حضور دارند.

نایب رئیس هیات فوتبال کرمانشاه خاطرنشان کرد: قطعا فوتسال بانوان کرمانشاه با وجود چنین ستاره هایی می تواند در سطح اول این رشته در ایران باشد، اما این امر نیازمند حمایت اسپانسرها است که امیدواریم برای سال آینده محقق شود.

وی در پایان گفت: کرمانشاه هم اکنون یک تیم دسته اولی فوتبال بانوان به نام ئاکو و یک تیم لیگ برتری فوتبال ساحلی بانوان به نام عقاب زاگرس دارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/lyby66

آخرین اخبار