تاریخ انتشار: 1402/07/23 21:14
کد خبر: 714486

پایان بحران در تیم‌های استقلال و پرسپولیس؟

محمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی از تزریق پول به تیم‌های آبی و قرمز در آینده‌ای نزدیک از سوی وزارت ورزش و جوانان خبر داد.
پایان بحران در تیم‌های استقلال و پرسپولیس؟

معاون ورزش قهرمانی بعداز نشست با مدیران آبی و قرمز و مدیران سازمان خصوصی سازی ابتدا تاکید کرد که درباره محتوای جلسه صحبت نمی‌کند و بهتر است از مدیران باشگاه پرسپولیس در این رابطه بپرسند. او سپس در واکنش به این سوال که آیا قرار شد به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس داده شود، بیان کرد:حتما این کار را خواهیم کرد.

آیا وزارت ورزش و جوانان می‌دهد به تیم‌های استقلال و پرسپولیس پول بدهد؟

وزارت ورزش و جوانان با اینکه صاحب اصلی تیم‌های استقلال و پرسپولیس است، سال‌هاست بودجه به این دو تیم را قطع کرده است و اگر بخواهد ریالی به این دو تیم تزریق کند، با ممانعت سازمان بازرسی کل کشور مواجه خواهد شد. این طور می‌توان گفت بر اساس مصوبه مجلس وزارت خانه‌های دولتی از هزینه برای ورزش قهرمانی محروم شده اند.

از قرار معلوم وزارت ورزش و جوانان از درآمدهای حاصله از حق پخش می‌خواهد به تیم‌های استقلال و پرسپولیس پول تزریق کند. بر اساس مصوبه مجلس سازمان صدا و سیما موظف است 30 درصد از درآمد تبلیغات به هنگام مسابقات ورزشی را به حساب وزارت ورزش و واریز کند که بیشتر این پول سهم فوتبال است و طبیعتا بیشتر این پول به تیم‌های استقلال و پرسپولیس خواهد رسید.

اگر این پول به تیم‌های استقلال و پرسپولیس تزریق شود این دو تیم بعد از مدت‌ها نفس راحتی خواهند کشید. خیلی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر بدون هیچ ممانعتی بودجه ی مصوب شده ای دارند و اصلا در جریان فصل با دغدغه مالی مواجه نیستند اما تیم‌های استقلال و پرسپولیس با اینکه بیشترین طرفدار را در فوتبال ایران دارند از بودجه دولتی بهره مند نیستند و همواره با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/nrpzkx

آخرین اخبار