تاریخ انتشار: 1396/01/22 23:00
اختصاصی| سپیدرود، پارس جنوبی، ملوان، گل گهر، خونه به خونه و بادران؛
کد خبر: 217721

بیم و امید در سه هفته پایانی لیگ یک/ صعود خیلی دور خیلی نزدیک!

هفته سی و یکم لیگ دسته اول فوتبال کشور با انجام 9 بازی در شهرهای مختلف کشور برگزار گردید تا تنها سه هفته دیگر به انتهای این فصل پر از فراز و نشیب باقی مانده باشد.
بیم و امید در سه هفته پایانی لیگ یک/ صعود خیلی دور خیلی نزدیک!

به گزارش فرتاک ورزشی، هفته به هفته که به ایستگاه آخر لیگ یک نزدیک می شویم، اوج هیجان و بیم و امیدها برای صعود و سقوط بیشتر و بیشتر می شود و باید این فصل از رقابت های لیگ دسته اول جام آزادگان را فصلی متفاوت نسبت به ادوار گذشته دانست که تا اینجای کار که سی و یک هفته از آن گذشته است، نمی شود به صراحت تیمی را صعود کرده و یا سقوط کرده به رده پایین تر دانست البته به استثناء استقلال اهواز که از هم اکنون سقوطش به لیگ دسته دوم مسجل شده است.

در بالای جدول حداقل 6 تیم برای صعود به لیگ برتر امیدوار هستند اگرچه همین تیم ها به دو دسته تقسیم شده و به دو گروه سه تیمی تقسیم بندی می شوند.

گروه اول سپیدرود رشت با 57 امتیاز و تیم های پارس جنوبی و ملوان می باشند که با 56 امتیاز رده های اول تا سوم جدول را به خود اختصاص داده اند و از بخت بیشتری برای صعود برخوردارند و می شود گفت سرنوشت این تیم ها در اختیار خود آنها می باشد که در این مطلب به بازی های پیش روی تیم های مدعی می پردازیم.

سپیدرود- ایرانجوان بوشهر

گل گهر- سپیدرود

سپیدرود- نساجی مازندران

سپیدرود در 3 بازی انتهایی خود باید به ترتیب به مصاف ایرانجوان بوشهر، گل گهر سیرجان و نساجی مازندران برود . 3 دیدار سخت و نفس گیر چرا که ایرانجوان بوشهر برای بقاء در لیگ با تمام قوا به میدان خواهد آمد. گل گهر خود یک پای تیم های مدعی صعود است و می خواهد هر طور شده در مصاف با سپیدرود پیروز میدان باشد تا امیدهای خود را هم چنان زنده نگه دارد و در نهایت نیز دیدار با نساجی می باشد که بازی در برابر این تیم نیز با توجه به اتفاقات پیش افتاده در بازی گذشته، تحت هر شرایطی حساس خواهد بود.

سپیدرود تا اینجای کار نشان داده است که یکی از تیم های مستحق به صعود است و اگر اتفاق خاصی پیش روی این تیم نباشد، از هم اکنون می توان این تیم را مدعی اول صعود دانست ولی بد نیست بدانید که سیدرود علی رغم این که از وضعیت بسیار خوبی برخوردار می باشد حتی ممکن است با یک لغزش رویاهایش را بر باد رفته بداند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

پارس جنوبی جم- ملوان

استقلال اهواز- پارس حنوبی جم

پارس جنوبی جم- بادران

پارس جنوبی جم نیز باید در ابتدا به مصاف ملوان برود، مسابقه ای که می تواند سرنوشت یکی از تیم های صعود کننده را مشخص نماید و هر کدام از این تیم ها می خواهند سرنوشت بازی در اختیار خود آنها باشد. پارس جنوبی در ادامه  به مصاف تیم های استقلال اهواز و بادران می رود که بازی با استقلال اهواز سقوط کرده شاید آن چنان مشکل نباشد ولی دیدار با بادران اگر آنها بتوانند هم چنان امیدوار به صعود باشند، می تواند بسیار سخت باشد ولی در نهایت دیدارهایش نسبت به سپیدرود کمی راحت تر خواهد بود.

پارس جنوبی جم- ملوان

ملوان – خونه به خونه

نفت مسجد سلیمان- ملوان

در نهایت به ملوان می رسیم ، تیمی که هدایت آن بر عهده محمد مایلی کهن بوده و می خواهد هر طور شده  قوهای سپید را به لیگ برتر بازگرداند. ملوان در اولین بازی خود باید به مصاف پارس جنوبی جم برود که می تواند بازی مرگ و زندگی برایش باشد و در صورت پیروزی اندکی خیالش راحت بشود. ملوان در دومین دیدار به مصاف خونه به خونه می رود که تا حدودی امیدوار به صعود شده است و اگر با رای کمیته انضباطی 3 امتیاز بازی با نساجی را بدست آورد، آن وقت است که می توان این تیم را هم برای صعود به لیگ برتر بسیار خطرناک دانست. ملوان در آخرین دیدار به مصاف نفت مسجد سلیمان می رود و باید شانس بیاورد که تکلیف نفت تا قبل از این بازی برای بقا راحت شده باشد و گرنه ممکن است هر گونه بلایی سرش بیاید.

با توجه نزدیک بودن امتیازات در بالای جدول، شرایط به گونه ای است که سپیدرود در صورت کسب 7 امتیاز از 3 بازی به طور صد در صد صعود خواهد کرد چرا که در صورت کسب 6 امتیاز در نهایت به 63 امتیازی می رسد و اگر دیدارهای ملوان و پارس جنوبی به تساوی برسد و این 2 تیم در دو بازی بعدی خود در برابر حریفان به پیروزی برسند، در نهایت هر 3 تیم به امتیاز 63 خواهند رسید و آن وقت معلوم نیست که 2 تیم اول کدام تیم ها خواهند بود.

البته این احتمال تنها بر روی کاغذ است و شاید کمی بعید به نظر برسد ولی در هر حال یکی از گزینه ها می باشد . در حالی که سپیدرود حتی ممکن است با کسب 4 امتیاز و حتی 3 امتیازهم بتواند یکی از تیم های صعود کننده باشد در حالی که کسب 6 امتیاز در احتمال دیگری، ممکن است آنها را به لیگ برتر نرساند.

بررسی این احتمالات البته در مطلبی دیگر بزودی بر روی خروجی سایت قرار می گیرد تا همه احتمالات موجود مورد بررسی قرار بگیرد.

البته در 3 تیم رده های چهارم تا ششم هم اندک امیدهای برای صعود وجود دارد که نمی توان به آنها هم بی تفاوت بود و اگر خونه به خونه 3 امتیاز بازی با نساجی به حسابش منظور گردد به امتیاز 51 میرسد و با توجه به این که در سه هفته پایانی باید باید به مصاف فجر، ملوان و خیبر برود، چه بسا با پیروزی در این بازی ها، یکی از تیم های صعود کننده در نهایت شاگردان نادردست نشان باشند و این احتمالات در مورد این تیم نیز بسیار محتمل می باشد و از آن جایی که یک بازی رودر رو با ملوان دارد شاید خیلی از ابهامات برطرف شود.

در این راستا البته نباید از گل گهر سیرجان که دارای 53 امتیاز و در رده چهارم جدول ایستاده است نیز بی تفاوت بود، این تیم در 3 بازی انتهایی خود باید به مصاف آلومینیویم اراک، سپیدرود رشت و فولاد یزد برود و دیدار با شاگردان نظرمحمدی و در صورت پیروزی احتمالی برابر این تیم، می تواند بخت آنها را بسیار بالا ببرد و این نمی تواند به دور از ذهن باشد.

گل گهر اگر 3 بازی خود را پیروز میدان باشد در نهایت به امتیاز 62 میرسد که با کمی شانس می تواند تیم صعود کننده باشد چرا که ممکن است تیم های ملوان و پارس تشاوی کنند و 2 بازی دیگر خود را هم ببرند و به کس 7 امتیاز در نهایت به امتیاز 63 برسند که بالاتر از گل گهر می باشد و سپیدرود هم اگر بازنده بازی در برابر گل گهر باشد چه بسا در برابر تیم های ایرانجوان بوشهر و نساجی پیروز میدان باشد که این تیم هم به امتیاز 63 خواهد رسید که باز هم بالاتر از گل گهر است.

اما این احتمال هم وجود دارد حتی گل گهر با کسب 6 امتیاز و رسیدن به عدد 59 یکی از تیم های صعود کننده باشد که در این صورت باید تیم های ملوان و پارس جنوبی و سپیدرود نتوانند به بیش از سه امتیاز از 3 بازی آینده خود دست یابند.

در نهایت به بادران می رسیم، تیمی که خوب بازی می کند اما قدر برتری های خود در برابر حریفان را نداسته و در خیلی از بازی ها در دقیقه 90 و وقت اضافه پیروزی را با تساوی عوض کرده تا بخت خود را برای صعود به لیگ برتر از دست رفته بداند.

شاگردان ربیعی در حال حاضر 49 امتیاز اندوخته دارند و باید در ابتدا به مصاف مس رفسنجان بروند و سپس تیم های آلومینیوم اراک و پارس جنوبی برود ، دیدارهایی که شاید بر روی کاغذ شانسی برای صعود برای آنها قائل شد، ولی خوب می دانیم این شانس بسیار اندک است مگر این که بخت های بلندی داشته باشند و جدول آن چنان باب میل آنها پیش برود که انگار خود آنها نتایج را مشخص می کنند که این هم محال می باشد.

بادران در صورت پیروزی در 3 بازی پیش رو در نهایت به امتیاز 58 خواهد رسید و این یعنی این که ملوان و پارس جنوبی جم با هم مساوی کنند و دو بازی بعدی خود را ببازند و در امتیاز 57 متوقف شوند. خونه به خونه برابر ملوان پیروز شود و در دو بازی بعدی خود برابر خیبر و فجر تنها 2 امتیاز کسب نماید(خونه به خونه البته اگر 3 امتیاز با نساجی به حسابش منظور گردد) در نهات خونه به خونه به امتیاز 56 برسد. گل گهر در سه بازی پیش روی خودش به بیش از 4 امتیاز دست پیدا نکند که در امتیاز 57 متوقف شود. اگر با این شرایط پیش برود به غیر از سپیدرود که اول می شود، می تواند امیدوار باشد که خود با سه پیروزی به عنوان تیم دوم به لیگ برتر صعود نماید.

در هر حال معادلات برای صعود بسیار پیچیده تر از این مباحث می باشد که ان شالله با دقت و احتمالات بیشتری در مطلب بعدی به آنها خواهیم پرداخت.

نویسنده: "نادر دارستانی"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2x8wjw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تحلیل مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر در هفته 31
اختصاصی| سه شمالی و دو جنوبی در کورس رقابت؛

بادران و اکسین؛ ناکامان بزرگ هفته بیست و هفتم
اختصاصی| سوای سپیدرود و ملوان؛